Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er Magan dum?

De var fem igjen og visste at det var to forrædere. De stemte ut Mia, og Magan regnet i likhet med alle andre med at hun var forræder. Så langt alt vel.

De var fire igjen og visste at én var forræder. De stemte over om de skulle fortsette eller avslutte. Kun forræderen hadde grunn til å ville avslutte. Magan stemte for å avslutte.

Thomas ble stemt ut. Usikkert hvorfor. Virker som at ingen andre enn Gaute fulgte med på spillet.

Etter Magans oppfatning skulle begge forræderne nå vært ute. Likevel stemte han for å fortsette.

Har fyren spilt et eneste spill før? Var han bare så lei av hele spillet at han forsøkte å sabotere for de andre lojale? Vi trenger et intervju med ham hvor han forklarer hva faen han tenkte.

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Etter at Andreas røyk ut, og Gaute ble fristet så synes jeg de lojale har spilt kjempe dårlig. Derfor har jeg aldri unnet de lojale å vinne denne sesongen.

Samme kan sies om Mia, hun har også spilt overraskende dårlig, og skjønner ikke hvorfor hun aldri ble sendt hjem før.

Eneste som har spilt bra etter Andreas røyk ut var Gaute. Man så det kokte litt på slutten, men synes han spilte overbevisende og bra. Veldig fornøyd med utfallet. Håpet på at en forræder vant men at Mia røyk ut. Veldig verdig vinner, ble så fornøyd når Gaute stakk av med seieren 🥳 Han var den spilleren som reddet denne sesongen etter min mening, og var den eneste forræderen som spilte rollen sing godt og dermed klarte å holde på spenningen 😊 Uten Gaute hadde selv de håpløse lojale lett fått ut forræderne.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 13
Skrevet

Jeg leste i VG hvem som vant, før det ble sendt på tv ikveld, så da gidda jeg ikke se på. Takk for sammendrag, ctrl. 

• Liker 2
Skrevet
QXT skrev (1 time siden):

Er Magan dum?

De var fem igjen og visste at det var to forrædere. De stemte ut Mia, og Magan regnet i likhet med alle andre med at hun var forræder. Så langt alt vel.

De var fire igjen og visste at én var forræder. De stemte over om de skulle fortsette eller avslutte. Kun forræderen hadde grunn til å ville avslutte. Magan stemte for å avslutte.

Thomas ble stemt ut. Usikkert hvorfor. Virker som at ingen andre enn Gaute fulgte med på spillet.

Etter Magans oppfatning skulle begge forræderne nå vært ute. Likevel stemte han for å fortsette.

Har fyren spilt et eneste spill før? Var han bare så lei av hele spillet at han forsøkte å sabotere for de andre lojale? Vi trenger et intervju med ham hvor han forklarer hva faen han tenkte.

Muligens dum ja. 

Men tror han har skjønt alt, prater masse tull uten mål og mening, og med de rareste ord og uttrykk.

Jeg er så glad han IKKE vant! 

• Liker 3
Skrevet

Magan fremstod litt som en løs kanon, der han satt. Skjønte ikke helt innfallet, men så er tendensen at deltakerne har spillt litt merkelig denne gangen. Tix tok jo et kvantesprang, så gjorde også Sarah, og Mia nå på slutten. 

• Liker 5
Skrevet
QXT skrev (2 timer siden):

Er Magan dum?

Han sa jo det underveis, at han trodde det var forrædere igjen, men likevel ville at de skulle avslutte alle fire, selv om deg betydde at forræderen vant. Men så virket det som han prøvde å få ut gaute igjen etterpå. Veldig usikker på hva greia var.

• Liker 2
Skrevet
Anononyma skrev (5 timer siden):

Eh nei? Magan føkka opp med å stemme avslutt i nest siste runde. Hadde han stemt fortsett, ville det vært Magan og Thomas mot Gaute.

Ja, men ikke i siste runde., som jeg skrev.

Skrevet
Hanne67 skrev (1 time siden):

Ja, men ikke i siste runde., som jeg skrev.

Nei, det vet jeg. Skjønner fortsatt ikke hvorfor du siterte meg på det? Hva var det et argument for? Jeg skrev at det var en fuck up som sannsynligvis snudde hele greia på tampen. At han stemte fortsett i runden etterpå har ingenting å si for utfallet. Gaute kunne vært stemt ut og de lojale kunne vunnet om Magan ikke kødda det til i nest siste runde - DET var poenget mitt.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja, dette var skikkelig antiklimaks avslutning, på en ganske laber sesong. Synd at mange av de beste spillerne gikk ut tidlig, mens Ylva, Anette og gjengen ble igjen leeenge😴 Gaute var god i rollen som forræder og absolutt fortjent seier, men jeg personlig tror det ville føltes litt feil å beholde hele premiepotten selv- uten å dele noe med Mia? Det var jo tross alt hun som valgte ham med seg, og de spilte på lag hele veien. Men det er jo etter reglene, så ikke noe feil i å beholde alt selv sånn sett.

• Liker 3
Skrevet

Jeg trodde jeg skjønte hva som skulle skje på slutten helt til Magan ville avslutte spillet. Og så ville han fortsette. Gjorde det litt mer spennende om ikke annet.

• Liker 5
Skrevet
Blekkulfina skrev (1 time siden):

Ja, dette var skikkelig antiklimaks avslutning, på en ganske laber sesong. Synd at mange av de beste spillerne gikk ut tidlig, mens Ylva, Anette og gjengen ble igjen leeenge😴 Gaute var god i rollen som forræder og absolutt fortjent seier, men jeg personlig tror det ville føltes litt feil å beholde hele premiepotten selv- uten å dele noe med Mia? Det var jo tross alt hun som valgte ham med seg, og de spilte på lag hele veien. Men det er jo etter reglene, så ikke noe feil i å beholde alt selv sånn sett.

Jeg mener det hadde blitt helt feil å dele potten med Mia, fordi hun spilte dårlig. Når Mia valgte Gaute til måltid i finalen, så utleverte hun nesten Gaute, så nei, Mia hadde ikke fortjent en krone av potten etter min mening. 

• Liker 8
Skrevet
Blueberrymuffin skrev (11 timer siden):

Etter at Andreas røyk ut, og Gaute ble fristet så synes jeg de lojale har spilt kjempe dårlig. Derfor har jeg aldri unnet de lojale å vinne denne sesongen.

Samme kan sies om Mia, hun har også spilt overraskende dårlig, og skjønner ikke hvorfor hun aldri ble sendt hjem før.

Eneste som har spilt bra etter Andreas røyk ut var Gaute. Man så det kokte litt på slutten, men synes han spilte overbevisende og bra. Veldig fornøyd med utfallet. Håpet på at en forræder vant men at Mia røyk ut. Veldig verdig vinner, ble så fornøyd når Gaute stakk av med seieren 🥳 Han var den spilleren som reddet denne sesongen etter min mening, og var den eneste forræderen som spilte rollen sing godt og dermed klarte å holde på spenningen 😊 Uten Gaute hadde selv de håpløse lojale lett fått ut forræderne.

Enig i mye her, men mener det var klokt å ikke sende ut Mia, de visste jo det var henne, hadde de sendt henne ut hadde jo bare en annen blitt forræder og da hadde de jo ikke hatt noe å gå etter. 
Ellers helt enig med andre her at dette var den dårligste sesongen og at de bildene dessverre ødela mye. 

• Liker 5
Skrevet

Gaaah, Magan!!! Han var jo så enig med Thomas i at det var Mia og Gaute (og jobba jo litt med Chris for å få han over på samme linja), og så tar han sånne helt tullete avgjørelser på slutten! Greit at han personlig bare ga opp og muligens dreit i hvem som fikk sølvbarrene, men å ødelegge hele spillet for de lojale var så dumt at det kan ikke forsvares.
Jeg har full forståelse for at Chris ble lurt, da det må være skitvanskelig å gjennomskue folk man i utgangspunktet stoler på der inne, men det spillet til Magan på slutten der var jo ikke et spill en gang. Skulle jo tro han hadde misforstått og trodde han var med i Muldvarpen og at han hadde noe å vinne på å sabotere.

Jeg er også enig i at de burde få opp dampen litt i spillet, ved å få inn bedre spillere. Mange av kjendisene ser jo bare på det som en liten ekstrainntekt og er sånn passe engasjert i spillet (og driter litt i at de blir sendt ut). Dessuten burde de fornye spillet litt og lage noen nye vrier. Ikke sånne vrier som med den bildeoppgaven, der de hjelper de lojale, men oppgaver underveis som gjør at forræderne blir mer utfordret og har lettere for å røpe seg selv. De kunne også ha lagt inn en sånn oppgave der en får vite en valgfri spillers identitet som lojal eller forræder, og kan velge å få en egen pengepremie uansett om man ryker ut, mot at man lyver om hva man har sett. Da ville kanskje en av de lojale også ha løyet litt for egen vinning.

Forræder er et kjempeartig konsept, men det burde fornyes litt og legges inn litt nye vrier for å utfordre både de lojale og forræderne mer.

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
Blekkulfina skrev (6 timer siden):

Han skal dele med de andre 😊

https://www.tv2.no/video/underholdning/vant-forraeder-dette-skjer-med-premien/20271682

Syntes Gaute vant fortjent, så gratulerer til han. Sikkert jævlig å lyge til Chris sånn når det ble så til de grader under fire øyne 😅 Litt kjedelig finale, ganske kjedelig sesong. De må få inn folk som vil *spille*. Alt for mange observatører i år. Og ikke minst; failen med bildene. Men avskrive Forræder skal jeg ikke gjøre enda. 

• Liker 3
Skrevet

Håper neste sesong blir en "all smarts". Få inn folk som Torstein Bae og Heidi Røneid, Tix, Aslak, Dennis, Victor Sotberg, Jon Ludvig, altså utelukkende folk som enten har forstått spillet godt, eller bare er genuint smarte. Folk som husker, analyserer og forstår stemmemønster og slikt. Det var altfor mye surr denne sesongen.

• Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg skal gå litt mot strømmen og si at jeg syns egentlig ikke det har vært noe galt med deltagerne i år. Tror det var mange nok spennende karakterer å ta av. Er heller ikke misfornøyd med at akkurat de 5 som satt igjen til slutt var de som kom i finalen.

Derimot- tror jeg som nevnt hundre ganger. Blemmen fra produksjonen med bildene ødela vanvittig mye. Deltagerne begynte med matematikk eliminering fremfor psykologi og spill. Jeg tror og foruten Gaute at man bommet på valg av forrædere fra starten av. Hadde 2 andre blitt utvalgt fra begynnelsen tror jeg det kunne blitt en annen dynamikk og spill. Tror helhetlig utviklingen i showet ville vært noe helt annet uten bildeblemmen og forræder valg. 

• Liker 10
Skrevet
os Maxilla skrev (3 timer siden):

Håper neste sesong blir en "all smarts". Få inn folk som Torstein Bae og Heidi Røneid, Tix, Aslak, Dennis, Victor Sotberg, Jon Ludvig, altså utelukkende folk som enten har forstått spillet godt, eller bare er genuint smarte. Folk som husker, analyserer og forstår stemmemønster og slikt. Det var altfor mye surr denne sesongen.

Torstein Bae og  Jon Ludvig Hammer spilte vel egentlig ganske dårlig.

• Liker 5
Skrevet
Chupacabra skrev (22 minutter siden):

Torstein Bae og  Jon Ludvig Hammer spilte vel egentlig ganske dårlig.

Bae ble jo mistenkt som forræder før rollene i det hele tatt var delt ut. "Han er smart og strategisk siden han er god i sjakk" var stort sett begrunnelsen, folk hadde ikke så mye annet å ta han på, bortsett fra Heidi som kjenner han godt.

Jon Ludvigs strategi husker jeg ikke helt, men han ble vel drept på natta fordi forræderne var redde for at han skulle outsmarte dem.

• Liker 1
Skrevet
os Maxilla skrev (11 minutter siden):

Bae ble jo mistenkt som forræder før rollene i det hele tatt var delt ut. "Han er smart og strategisk siden han er god i sjakk" var stort sett begrunnelsen, folk hadde ikke så mye annet å ta han på, bortsett fra Heidi som kjenner han godt.

Jon Ludvigs strategi husker jeg ikke helt, men han ble vel drept på natta fordi forræderne var redde for at han skulle outsmarte dem.

Baes største problem var at han er en dårlig skuespiller, og ble gjennomskuet med en gang.

Hammers "strategi" var å notere alt i ei bok. Det fungerte ikke særlig bra i dette spillet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...