Gå til innhold

Forræder 2024

Nevian

Anbefalte innlegg

Ninaen skrev (3 timer siden):

Jepp, han var jo overbevist om at Håvard måtte være forræder fordi han kun analyserte atferden med logikk, ikke sammen med hvem Håvard er som person. «Alle» som har sett litt av Håvard skjønner jo med en gang at «det er sånn han er» 😂 Han har jo ADHD i tillegg, hjernene våre kobler gjerne alltid 1 sekund for sent🙈

Ja, ikke sant. Stemte på ham fordi han gjorde to, i hans øyne, tabber. Men to tabber en forræder aldri ville gjort, tenker jeg. En forræders mål er jo også å samle sølv, så en forræder-Håvard ville vel ikke gitt det bort for å redde noen han selv hadde satt på en liste. Rart ikke JL skjønte det egentlig. Virker som om han kanskje har misforstått spillet litt. Blir spennende å følge med videre!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Pidla skrev (2 timer siden):

Ja, ikke sant. Stemte på ham fordi han gjorde to, i hans øyne, tabber. Men to tabber en forræder aldri ville gjort, tenker jeg. En forræders mål er jo også å samle sølv, så en forræder-Håvard ville vel ikke gitt det bort for å redde noen han selv hadde satt på en liste. Rart ikke JL skjønte det egentlig. Virker som om han kanskje har misforstått spillet litt. Blir spennende å følge med videre!

Tror det handler mer om at han er så analytisk styrt at han ofte ikke skjønner hvordan følelser og spontanitet kan styre andre fullstendig. Ergo blir hvert minste logiske avvik mistenkelig for ham. Og når han samtidig ser at personen ikke er analytisk som ham så blir jo da konklusjonen at forræder pga tabben, og logisk at det er «åpenlyst» fordi «for dum/følelsesstyrt til å skjønne det selv». Om du skjønner hva jeg mener

En smart forræder-Håvard ville gitt bort sølv til de 2 første, for å ikke vekke mistanke, men stoppa der «i tilfelle jeg er nr4 på lista selv». Lojale-Håvard tenker ikke så langt fordi Håvard er Håvard 😂

Endret av Ninaen
  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte dårlig at tv2 gjør det så lett for de lojale å finne en forræder med de bildene

• Liker 35
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolalot skrev (31 minutter siden):

Likte dårlig at tv2 gjør det så lett for de lojale å finne en forræder med de bildene

Helt enig. Det ble for dumt rett og slett!

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lolalot skrev (43 minutter siden):

Oppgaven er i tillegg lite seervennlig. Vet ikke med dere, men jeg synes ikke disse avhørene var så veldig interessant å se på.

Nå er jeg bare 30 min inn, men foreløpig en vanvittig kjedelig episode.

• Liker 15
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lolalot skrev (52 minutter siden):

Jeg setter dette i spoiler siden jeg nevner navn. 

Spoiler

Jeg er enig. Men samtidig har jo de lojale "null" sjans før gjengen er halvert - minst. Brynjar var vel et litt risky valg i utgp som lett kunne gått begge veier for dem. Godt de to andre var smarte nok til å stemme på han når de så at han var så utsatt. 

Skal vi anta at det ble bedt om fristing igjen allerede? 

Endret av refill
  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anononyma skrev (2 timer siden):

Oppgaven er i tillegg lite seervennlig. Vet ikke med dere, men jeg synes ikke disse avhørene var så veldig interessant å se på.

Enig. Avhørene var ganske kjedelige å se på. Får håpe det ikke fortsetter slik.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss. Kjedelig episode. Disse avhørene var langdryg å se på. At det i tillegg gies ut et stort hint om forræderne i bildene ødela ganske mye. Særlig for Brynjar. Hintene var såpass konkret at Brynjar garantert ville røket ut i nær framtid uansett, så kanskje greit at han røk ut først. Men så ble også 4 stk fredet som lojale oppi dette.

Det eneste riktige nå er at forræderne må rekruttere en ny forræder på natten, slik at disse 4 som er fredet potensielt kan være forræder igjen. Men utifra reaksjonen til forræderne rundt brevet på kvelden, så virker det ikke som de fikk den oppgaven. De reagerte for hardt på brevet til det. 

Samtidig er jeg veldig komfortabel med at Jon Ludvig og Brynjar nå er ute. De tok voldsomt med plass, og altfor mange lente seg på dem. Så nå åpnes det mer opp, tenker jeg. 

Og så håper jeg at det var siste gang gruppa får slike hint. Da støtter jeg heller at forræderne får oppdrag som de må løse underveis, der de risikerer å bli avslørt i oppdragene. Slik vi så i fjor.

• Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Linazer skrev (2 timer siden):

Helt enig. Det ble for dumt rett og slett!

Skrudde av og gadd ikke se mer,men ser sikkert senere igjen,men blei for dumt!

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (10 minutter siden):

Og så håper jeg at det var siste gang gruppa får slike hint. Da støtter jeg heller at forræderne får oppdrag som de må løse underveis, der de risikerer å bli avslørt i oppdragene. Slik vi så i fjor.

Helt enig! Dette ødela jo litt av konseptet. De fikk forræder servert på sølvfat og Brynjar hadde ingen sjans til å komme ut av situasjonen han ikke selv hadde satt seg i. Da gjør produksjonen rollen som forræder umulig.

Mye bedre med risikable oppdrag de må løse!

• Liker 14
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hans Tore Lem skrev (På 7.9.2024 den 23.29):

Ja, det er jo sant. Glemte henne. Hun har vært litt anonym til nå.
Hun kunne jeg hatt det moro med. 🤤 

Og ikke glem hun psykologen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uenig med resten faktisk. Lojale har ingenting å gå etter. Faktisk ingenting noen gang. 

Nå er det litt spennende for de kan fokusere og sette litt press på spesifikke mennesker. Det vil jo uansett rekrutteres nye, men nå kan de ihvertfall tenke litt mer taktisk og strategisk, ikke bare gjetting og magefølelse non stop.

Og så kan de godt rullere gjennom litt forrædere for min del, liker ikke de som er det 😅

• Liker 9
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spørsmål: Har de lojale noen fordel av å få stemt ut forræder(e)? Det kommer jo uansett bare nye... De får ikke noe sølv for å ha avslørt en forræder, vel? Kan ikke huske det...

Forstår de som har vært inne på at man like godt kan stemme ut de man er sikre på at er lojale.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Perine skrev (På 13.9.2024 den 8.36):

Episodene går altfor fort, og så ryker jo alle de som jeg synes er gøy å se der.

Ja, tre «favoritter», som gjorde mye ut av seg, er ute. Litt kjedelig. 

Litt spesielt at produksjonen i praksis sendte Brynjar ut. Hadde Maria blitt forvist, og «avslørt» som lojal, ville jo Brynjar har røket neste gang. Om man så hadde gått mot «toerne», føret, ville det jo ha vist seg at disse var lojale, og Brynjar hadde uansett røket på sikt. Blir litt feil når produksjonen tar grep som fører til at enkeltpersoner er sjanseløse.

• Liker 15
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var så lett å se etter en stund før de kom til rådsalen at det var Brynjar som måtte gå denne gangen. Jeg var skeptisk til at han ble fristet i første omgang fordi noen kom til å forstå at han ble valgt av de superlojale. Veronica er smart og kan være farlig fremover. Hvis de skal drepe på natta, så kan det jo hende at hun blir valgt. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem var det som ble definert som 1’ere? Var det Marte eller Sverre som var den siste forræderen som var avbildet? Det er jo bare å plukke ut disse 1erne også har de fått totalt 2 forrædere ut.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenteanonym91 skrev (4 minutter siden):

Hvem var det som ble definert som 1’ere? Var det Marte eller Sverre som var den siste forræderen som var avbildet? Det er jo bare å plukke ut disse 1erne også har de fått totalt 2 forrædere ut.

Sverre var avbildet. TV2 har lagt ut "gruppene" 👍

https://www.tv2.no/underholdning/dette-gir-de-lojale-et-stort-forraeder-hint/16978749/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...