AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Hva kan man putte i smoothie for å få den mer næringsrik? Akkurat nå bruker jeg yoghurt, chia, rått egg og peanøttsmør og av og til proteinpulver. Hva annet anbefales? Anonymkode: 021d7...0e6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Gresk Youghurt og Avocado. Anonymkode: 69cfd...0b1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 For høyere næringstetthet: Havregryn som har vært bløtlagt over natta Kaldpresset olje Avokado Frukt som gir litt juice/væske for å ikke måtte tilføre vann/vanlig juice/annen væske Anonymkode: 40041...dfc
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Som ikke er nevnt: spinat, cottage cheese og olivenolje Anonymkode: 2e863...096
katties Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 Er mye næring i ulike frø: chia, sesam, osv (hvis noe av "osv" passer).
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 Egg, helt trygt i norge. Gir både næring, protein og fin tekstur! Kjenner ikke eggesmaken under alt av frukt og bær. Ellers støtter jeg også forslagene over! Anonymkode: af5c2...210 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Grønnkål!! Masse vitamin K 🥰 Anonymkode: 7fef5...92b
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 Jeg har til gode å finne et proteinpulver som smaker godt, men har det i smoothien likevel. Smaker det forsatt, da. Jeg kjøper smoothieblanding med grønnsaker, du finner de på de fleste butikker. Har i tillegg gresk yoghurt eller biola uten sukker og havregryn oppi. Hadde en periode litt superfood oppi også, men det ble dyrt i lengden. Anonymkode: 28a6e...7d8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 - kokos - knuste/hakkede nøtter - Anonymkode: cecf9...812
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Egg, helt trygt i norge. Gir både næring, protein og fin tekstur! Kjenner ikke eggesmaken under alt av frukt og bær. Ellers støtter jeg også forslagene over! Anonymkode: af5c2...210 Med importerte egg er det vel frarådet å spise rå egg. Anonymkode: 89200...bb7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Med importerte egg er det vel frarådet å spise rå egg. Anonymkode: 89200...bb7 Så klart! Mente norske egg, og ikke egg generelt i Norge😊 Anonymkode: af5c2...210
Brunhilde Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Med importerte egg er det vel frarådet å spise rå egg. Anonymkode: 89200...bb7 Egg som er importert fra Danmark skal være salmonellefrie.
iNord Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 avocado, nøtter, havregryn, olje, egg, gresk youghurt, spinat, gulrot
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 Hvite bønner( man merker ikke smaken),hjemmelaget peanøttsmør,et par paranøtter og noen valnøtter Anonymkode: e113d...8f5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg har til gode å finne et proteinpulver som smaker godt, men har det i smoothien likevel. Smaker det forsatt, da. Jeg kjøper smoothieblanding med grønnsaker, du finner de på de fleste butikker. Har i tillegg gresk yoghurt eller biola uten sukker og havregryn oppi. Hadde en periode litt superfood oppi også, men det ble dyrt i lengden. Anonymkode: 28a6e...7d8 Hva er det (utenom reklame, som jo ikke er en kilde til kunnskap) som får deg til å tro du med ditt helt garantert moderne stillesittende liv får i deg for lite protein i kostholdet ditt? Anonymkode: 37b95...637 1
Daisy-love Skrevet 6. juni 2024 #17 Skrevet 6. juni 2024 (endret) Nevner det jeg har brukt/kommer på, noe er nevnt før: Chiafrø eller linfrø som har ligget i vann. Da får du mer næring ut av det. Hampfrø Havregryn (kan også ha ligget litt i vann, men jeg gjør normalt ikke det i smoothie) Proteinpulver Havrefiber fra Funksjonell mat/Sukrin (ren havrefiber) Spinat/grønnkål (jeg foretrekker spinat selv) Avocado Nøttesmør Peanøttmel Dadler (myke, legg evt i vann. Par svisker kan erstatte det) Yoghurt, gresk yoghurt, kesam, cottage cheese Acai Ingefær Gurkemeie (gjerne med bittelitt sort pepper for bedre opptak) Mynte eller andre krydderurter Kanel Råkakao og/eller kakaonibs Kokosolje, annen olje/smør av kvalitet Kokosmelk (evt kremen på toppen av fullfet kokosmelk) Inntil 50g hvite bønner eller kikerter (ikke for mye for det gir smak, men litt i en stor smoothie funker helt fint) Jeg vet noen tilsetter «superfoods» i ulike varianter. Jeg unngår bevisst noe av det, men f.eks rødbetepulver, bipollen, matcha osv. Jeg bruker ikke sånn selv, og unngår f.eks spirulina som en del er fan av. Personlig er jeg mest glad i å bruke proteinpulver, havregryn/havrefiber, chiafrø som har ligget i vann, og spinat. Av og til noe gresk naturell soyayoghurt. Hender jeg lager peanøttsmørsmoothie med litt andre ingredienser, men når jeg bruker bær og frukt så går det mest i de nevnte der. Er masse en kan putte i. Anbefaler Pinterest for oppskrifter. Søk f.eks på Superfood smoothie for å få opp litt med ekstra ting i. 😊 Endret 6. juni 2024 av Daisy-love
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 On 6/5/2024 at 8:17 AM, AnonymBruker said: Hva kan man putte i smoothie for å få den mer næringsrik? Akkurat nå bruker jeg yoghurt, chia, rått egg og peanøttsmør og av og til proteinpulver. Hva annet anbefales? Anonymkode: 021d7...0e6 Hvis målet først og fremst er næring og ikke smak, har du jo dekket det meste med egg og yoghurt. Om du tror du trenger mer C-vitamin så kan du kanskje ha en skvett lime oppi. Om du ikke har stort kaloribehov er det ingen grunn til å ha juice eller frukt i smoothien. De fleste av oss kan med fordel kutte ned på raske karbohydrater. Anonymkode: 7fb85...e7a
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 8.17): Hva kan man putte i smoothie for å få den mer næringsrik? Akkurat nå bruker jeg yoghurt, chia, rått egg og peanøttsmør og av og til proteinpulver. Hva annet anbefales? Anonymkode: 021d7...0e6 Jeg bruker gulrot, eple, spinat og brokkoli i tillegg til yoghurt, egg og frosne bær. Anonymkode: 91286...3bb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå