AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #1 Skrevet 5. juni 2024 Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle kategorisere dette, men jeg prøver meg her. I går møtte jeg en venninne som hadde vært på jobb først, og jeg tenkte at lukten var begrunnet i at hun hadde svettet på jobb eller noe lignende, og at jeg ikke bør si ifra siden det kun var det tilfellet. Spurte imidlertid en annen venninne som også var der, og hun mente at det var grunn til å si ifra fordi hun har merket det med andre anledninger også, som for eksempel på universitet. Jeg har vanligvis ikke merket det, men i går var det så stramt at reiste meg opp på grunn av at jeg ble så kvalm. Kan tenkes at det ble veldig ille siden hun veldig kort kledd, og at lukten ble mer intens enn hva den vanligvis ville blitt?? Det minnet om en kroppslig lukt.. Uansett bør jeg si ifra føler jeg. Synes bare det er vanskelig å gjøre folk oppmerksom på at de lukter uten å bære slem eller virke helt ute. Synes synd på henne, og jeg vet at hun ellers ikke lukter sånn. Noen tips? Anonymkode: 16103...b38 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 Det var dumt av deg å si det til den andre venninnen din. Det skulle du ikke gjort. Anonymkode: a9f05...aa5 10 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det var dumt av deg å si det til den andre venninnen din. Det skulle du ikke gjort. Anonymkode: a9f05...aa5 Jeg sa ikke det uten videre. Hun var jo der (?) vi baksnakket ikke. Jeg bare lurte på om det var grunn til å si ifra? Hvis man lukter kun en gang så vet man jo at vedkommende ellers ikke lukter slik, men hvis det er en gjennomgående ting så vil man kanskje ønske å bli informert om det? Anonymkode: 16103...b38 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg sa ikke det uten videre. Hun var jo der (?) vi baksnakket ikke. Jeg bare lurte på om det var grunn til å si ifra? Hvis man lukter kun en gang så vet man jo at vedkommende ellers ikke lukter slik, men hvis det er en gjennomgående ting så vil man kanskje ønske å bli informert om det? Anonymkode: 16103...b38 Hvordan kan du si dette ikke er å baksnakke? Det er 100% baksnakking. Anonymkode: 86dd2...09c 13 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvordan kan du si dette ikke er å baksnakke? Det er 100% baksnakking. Anonymkode: 86dd2...09c Er det baksnakking å spørre om det er grunn til å si ifra? Jaja. Da har jeg baksnakket . Men jeg lurer fortsatt på hvordan msn sier ifra? Anonymkode: 16103...b38 7 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan kan du si dette ikke er å baksnakke? Det er 100% baksnakking. Anonymkode: 86dd2...09c Nei. Baksnakking er å snakke usant om henne og negativt. Å finne sammen om at veninden sliter med vond lukt, ser jeg som kjærlighet. Hadde selv blitt glad om noen sa fra at jeg luktet vondt. Jeg hadde nok spurt rett ut. Oi hva har du holdt på med i dag. Var litt stram lukt ja. På en litt ufarlig måte. Og påpekt at det går fint. Noe jeg selv hadde blitt glad for å få beskjed om. For egen lukt kjenner man ikke alltid så godt. Min mann er heldigvis god på å si fra. Men sier fra på gode måter. Som feks oi, skal du dusje i dag? Og bekrefter med ja, når jeg spør lukter jeg så ille da? Da sier jeg takk og tar meg en dusj Anonymkode: eaeb7...892 9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Kan tenkes at det ble veldig ille siden hun veldig kort kledd, og at lukten ble mer intens enn hva den vanligvis ville blitt?? Det minnet om en kroppslig lukt.. Snakker du om lukten av sur mus...? Anonymkode: 0c133...334
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Faktisk syns jeg ofte det beste er å være direkte, men veldig vennlig og gjerne dele egne erfaringer med lukt feks. «Oi, du lukta litt svett idag, var det travelt på jobb? Hehe, har aldri kjent du har lukta før altså, så ble litt satt ut. Husker jeg måtte ta med intimservietter og deo en periode på jobb, var så klam» Anonymkode: 514c1...049 3 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 Hos meg blir svettelukten mer intens enkelte sommerdager. Kombinasjonen av klamt vær og angst er tidvis helt krise, og enkelte klesplagg forverrer det ytterligere. Anonymkode: 69fc1...869 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Er det baksnakking å spørre om det er grunn til å si ifra? Jaja. Da har jeg baksnakket . Men jeg lurer fortsatt på hvordan msn sier ifra? Anonymkode: 16103...b38 Du bør si det, men ikke si at du har snakket om det med noen andre. Du må legge det frem som en sak kun fra deg. Hvis hun får vite at du og en annen venninne har snakket om henne, bak hennes rygg, så kan det bli enda mer sårende for henne, enn hvis det kul kommer fra deg. Hvordan du bør so det, er jo alltid vanskelig. Anonymkode: f1932...6b3 7
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 Hva med å bare passe på seg selv, uten å legge seg oppi alt annet? Anonymkode: fcde0...ba3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med å bare passe på seg selv, uten å legge seg oppi alt annet? Anonymkode: fcde0...ba3 Jo, men av og til bør man si i fra. Dette handler jo like mye om at venninnen kanskje ikke vet at hun stinker, og det er garantert noe hun ikke ønsker heller…. Så ved å la være «å legge seg oppi» dette, så lar hun venninnen drite seg ut gang på gang - uten at hun vet om det…. Hvis jeg gikk rundt og stinket, ville jeg selvsagt visst det! Anonymkode: f1932...6b3 6 1 3
klarinetta Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle kategorisere dette, men jeg prøver meg her. I går møtte jeg en venninne som hadde vært på jobb først, og jeg tenkte at lukten var begrunnet i at hun hadde svettet på jobb eller noe lignende, og at jeg ikke bør si ifra siden det kun var det tilfellet. Spurte imidlertid en annen venninne som også var der, og hun mente at det var grunn til å si ifra fordi hun har merket det med andre anledninger også, som for eksempel på universitet. Jeg har vanligvis ikke merket det, men i går var det så stramt at reiste meg opp på grunn av at jeg ble så kvalm. Kan tenkes at det ble veldig ille siden hun veldig kort kledd, og at lukten ble mer intens enn hva den vanligvis ville blitt?? Det minnet om en kroppslig lukt.. Uansett bør jeg si ifra føler jeg. Synes bare det er vanskelig å gjøre folk oppmerksom på at de lukter uten å bære slem eller virke helt ute. Synes synd på henne, og jeg vet at hun ellers ikke lukter sånn. Noen tips? Anonymkode: 16103...b38 Kan det være fra munnen? Kanskje hun har hatt covid og mistet luktesansen? I så fall er hun helt uvitende, og i mitt tilfelle har jeg opplevd å miste luktesans i flere perioder. Jeg får alldeles angst av tanken på å skulle lukte og ikke kjenne det selv... men generelt er kroppslukt noe jeg ikke sier fra om. Jeg styrer heller unna. For hvis det ikke stammer fra manglende luktesans, er det andre "mangler" jeg ikke orker å holde ut med hos en venn.... 1
kaarebjarne Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Hva med å bare passe på seg selv, uten å legge seg oppi alt annet? Anonymkode: fcde0...ba3 Passe på seg selv? Du mener unngå å være med vedkommende, slik at man unngår lukten? 3
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg sa ikke det uten videre. Hun var jo der (?) vi baksnakket ikke. Jeg bare lurte på om det var grunn til å si ifra? Hvis man lukter kun en gang så vet man jo at vedkommende ellers ikke lukter slik, men hvis det er en gjennomgående ting så vil man kanskje ønske å bli informert om det? Anonymkode: 16103...b38 Klart dette er å baksnakke en felles venninne. Men noen ganger må man bare gjøre sånt, for å få flere perspektiv på en sak. Og det er en ærlig sak, og noe vi aller fleste gjør innimellom. Om det er ei venninne du møter flere ganger, vet du jo om hun vanligvis lukter? Det virker jo ikke som at du egentlig syntes det, men ble påvirket av venninnen din som mente at hun ofte luktet. Og er det jo litt rart at denne andre venninnen din aldri har tatt temaet opp med hun som luktet, i og med at hun mente at det burde man basert på at hun hadde kjent at det luktet fra henne flere ganger. Så jeg vet ikke om du burde ta det opp med henne basert på denne ene gangen. Anonymkode: 36d74...624 1
Fulltank Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg var veldig usikker på hvor jeg skulle kategorisere dette, men jeg prøver meg her. I går møtte jeg en venninne som hadde vært på jobb først, og jeg tenkte at lukten var begrunnet i at hun hadde svettet på jobb eller noe lignende, og at jeg ikke bør si ifra siden det kun var det tilfellet. Spurte imidlertid en annen venninne som også var der, og hun mente at det var grunn til å si ifra fordi hun har merket det med andre anledninger også, som for eksempel på universitet. Jeg har vanligvis ikke merket det, men i går var det så stramt at reiste meg opp på grunn av at jeg ble så kvalm. Kan tenkes at det ble veldig ille siden hun veldig kort kledd, og at lukten ble mer intens enn hva den vanligvis ville blitt?? Det minnet om en kroppslig lukt.. Uansett bør jeg si ifra føler jeg. Synes bare det er vanskelig å gjøre folk oppmerksom på at de lukter uten å bære slem eller virke helt ute. Synes synd på henne, og jeg vet at hun ellers ikke lukter sånn. Noen tips? Anonymkode: 16103...b38 Du bør si det til henne. Du kan jo spørre f.eks om hun har spist noe spesielt i det siste. Noe krydder eller noe annet🤷♀️Det er jo en «pen» måte å si ifra.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #17 Skrevet 5. juni 2024 Ta det på tomannshånd og vær direkte. Hvis man skal ha omgang med andre i ett samfunn kan man ikke stinke. Du gjør henne en tjeneste med å si fra. Anonymkode: 15ad4...96e 5 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Er det baksnakking å spørre om det er grunn til å si ifra? Jaja. Da har jeg baksnakket . Men jeg lurer fortsatt på hvordan msn sier ifra? Anonymkode: 16103...b38 Hva er definisjonen på baksnakking? -Baksnakking er definert som å snakke negativt om en tredjepart som ikke er tilstede. 100 % baksnakking det du holder på med. Anonymkode: 86dd2...09c 5
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #19 Skrevet 5. juni 2024 Jeg har en venninne som luktet skikkelig svette en periode, ingen sa fra helt til en ny jente sa til henne at hun burde vaske den jakka for den stinker, rett ut. Hun sa hun ble veldig glad for at noen hadde sagt fra, og vi resten følte oss dritt. Heretter sier vi alltid fra når noen luktet/har noe mellom tennene osv. Det er garantert ikke fordi de vil lukte vondt! Si fra! Anonymkode: a97dd...c21 7 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #20 Skrevet 5. juni 2024 Du kan si fra på en grei måte. Og anbefale henne klorofyll-dråper. Det "vasker" kroppen innvendig. Ikke sikkert hun kan noe for at hun lukter. Eller kanskje det er noe med kostholdet, vaskerutiner av klær elno. Anonymkode: 9c00a...05c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå