Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har snakket med en fyr i godt over 4 år, forholdsvis daglig over telefon. Vi har en ganske god relasjon, og er vel egentlig enige om at det er et «attachement» her. Plottwisten er at han har en kjæreste han er lykkelig sammen med. De bor ikke sammen foreløpig da hun passer på sine eldre foreldre, og at de begge sparer penger til felles bolig. 
Jeg fikk ikke vite at de var i et forhold før vi hadde snakket sammen i over et halvt år, og på det halve året rakk jeg å få noen såkalte følelser for han.

Det er åpenbare grunner til at vi aldri har møttes, da han ikke «ønsker» å være utro. Samtidig er det vi driver med hemmelig og absolutt veldig i grenseland, og kan nok for andre tolkes som psykisk utroskap. Jeg har i perioder trukket meg vekk fra daglige samtaler med pause opp til flere måneder for å få følelsene på avstand. Problemet er at jeg alltid kommer tilbake til han etter en viss tid, da «alt foregår på mine premisser» og han sier at han vil være der når jeg kommer tilbake. 

jeg vet at noen kommer til å ende opp såret i denne situasjonen og det er mest sannsynelig meg selv , da det på et tidspunkt vil bli et boligkjøp med de sammen, og da må han jo trekke seg helt vekk fra samtalene. 

hvordan hadde du kontrollert deg selv i denne situasjonen? Skjønner at det er lett å si at jeg bare må slette han, men jeg har prøvd flere ganger og ender alltid opp med å gå tilbake. Vi har tross alt et veldig fint vennskap selvom det er en flørtende tone mellom oss. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare gå for det? Drit i at han har kjæreste, hun trenger da ikke å vite noe som helst om dere går ett steg lenger.

Anonymkode: ae891...ecd

Skrevet

Dette er en mann som behandler deg og kjæresten sin dårlig, dette skjer på hans premisser.

Kutt all kontakt, blokker. 

Finn alle hans dårlige sider, som alle mennesker har, fokuser på dem.

Nyt livet som fri igjen. 

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Du er nr 2. Er det godt nok?

Anonymkode: 03af3...91d

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du er den hemmelige underholdningen på si, slik at han får dekket sitt behov for spenning. 

Anonymkode: 6fb30...0db

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Du er nr 2. Er det godt nok?

Anonymkode: 03af3...91d

Jeg er jo klar over at jeg er nr2, og det er absolutt ikke godt nok.

samtidig tror jeg at jeg «håper» for mye typ «tenk om det faktisk blir slutt», «kan jo hende at han velger meg over henne» etc, og det er derfor jeg ikke klarer å ta steget tilbake. Jeg vet at dette er helt tullete og tillate seg selv så vondt, det er derfor jeg må spørre om tips.. :)

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvorfor ikke bare gå for det? Drit i at han har kjæreste, hun trenger da ikke å vite noe som helst om dere går ett steg lenger.

Anonymkode: ae891...ecd

Hans argument er at om han tillater seg selv å møte meg, vil han ikke klare å stoppe. Da har vi også gått ut av grenseland, til fysisk utroskap. Det stopper jo forsåvidt ikke meg, da følelsene har vært der fra før jeg visste om henne. Han bor også i England. 

AnonymBruker
Skrevet
Badenymfe skrev (13 minutter siden):

Jeg er jo klar over at jeg er nr2, og det er absolutt ikke godt nok.

samtidig tror jeg at jeg «håper» for mye typ «tenk om det faktisk blir slutt», «kan jo hende at han velger meg over henne» etc, og det er derfor jeg ikke klarer å ta steget tilbake. Jeg vet at dette er helt tullete og tillate seg selv så vondt, det er derfor jeg må spørre om tips.. :)

Hvorfor tror du at han ikke kommer til å ha ei på si om dere så skulle endt opp sammen?

Anonymkode: 1e68b...a55

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Hvorfor tror du at han ikke kommer til å ha ei på si om dere så skulle endt opp sammen?

Tanken har streifet meg uttalige ganger. Det hadde absolutt blitt en samtale rundt akkurat det, samtidig som at jeg ikke tror på utsagnet «en gang utro, alltid utro». Tror at dersom en velger å ha en på si, så er det åpenbart noe du mangler i forholdet og da er det ikke vits å sitte i det. 

AnonymBruker
Skrevet
Badenymfe skrev (5 minutter siden):

Tanken har streifet meg uttalige ganger. Det hadde absolutt blitt en samtale rundt akkurat det, samtidig som at jeg ikke tror på utsagnet «en gang utro, alltid utro». Tror at dersom en velger å ha en på si, så er det åpenbart noe du mangler i forholdet og da er det ikke vits å sitte i det. 

Er du ung? Du er veldig naiv.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Er du ung? Du er veldig naiv.

27 år. 
Interresant, hvorfor mener du at jeg er naiv? 

AnonymBruker
Skrevet

Har han holdt på med dette i 4 ÅR?? 

Anonymkode: c9b8b...7a0

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvorfor valgte du å fortsette når du fikk vite at han hadde dame som han hadde unnlatt å fortelle deg om? 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har han holdt på med dette i 4 ÅR?? 

Anonymkode: c9b8b...7a0

Vi har snakket sammen i 4 år ja. 

AnonymBruker
Skrevet
Badenymfe skrev (7 minutter siden):

27 år. 
Interresant, hvorfor mener du at jeg er naiv? 

Du har kasta bort 4 år av ditt liv på å være ei på si for en som er i et forhold. Og tror at det må være noe som mangler i forholdet for at noen skal være utro.

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du har kasta bort 4 år av ditt liv på å være ei på si for en som er i et forhold. Og tror at det må være noe som mangler i forholdet for at noen skal være utro.

Hadde han hatt noen som helst planer om å forlate henne så hadde han gjort det før det var gått 4 år.

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet
svartkatt skrev (4 minutter siden):

Hvorfor valgte du å fortsette når du fikk vite at han hadde dame som han hadde unnlatt å fortelle deg om? 

Jeg har ingen gode svar på hvorfor. Det var koronatider, og jeg var nylig singel. Jeg var selvsagt veldig skuffet når jeg fikk vite det, og tok umiddelbart avstand fra samtalene, men kom jo tilbake.  Mulig at det bare var en spenning den gangen som jeg tenkte ville gå over. 4 år senere sitter jeg jo selv med skjegget i postkassen. 

Skrevet

Du kan alltid stoppe dette nå. Det er de som har elskere i hele livet uten at de forlater det offisielle forholdet de er i. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kaster bort dine beste år på å snakke i telefonen med en person som har dame? Virkelig? 

Anonymkode: 7ca84...754

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

På et generelt grunnlag så tror jeg at man åpenbart mangler noe i et forhold dersom en velger å være utro.  Den påstanden er jeg ikke alene om. 
nå er ikke dette fysisk utroskap, men det er heller ikke noe han hadde fortalt henne. At årene er bortkastet, er jeg enig i. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...