Gå til innhold

Han lyver om at han har det trangt økonomisk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant Mail om at billånet til samboer var nedbetalt - til meg så sier han at han vil selge bilen for det han har igjen av lån på den (kjøpte den for 490K i 2022) og heller bruke min gamle bil og betale halvparten av evt regninger på verksted som skulle komme. Jeg sa det var greit for jeg trodde jo han hadde mye og dyrt lån på den og ville ‘hjelpe’ ham litt. Han sa han også skulle prøve å få betalt ned motorsykkelen nå… jeg sjekka den i br.sundreg og den er allerede nedbetalt. Samtidig betaler han nesten ingenting av mat/husholdning. Fyren har en godt betalt jobb, men skal ha det til at det er såvidt det går rundt pengemessig hver mnd. Hvordan si til ham at jeg vet han lyver? Jeg synes det er kjempekleint og ekkelt…

Anonymkode: f2e66...946

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han bruker deg til sin egen økonomiske vinning.

På tide at han betaler sin andel + av mat/husholdning og slikt som følger med i en bolig. Hvis han ikke vil, så vet du hvor døra er.

Anonymkode: 877aa...046

• Liker 6
  • Nyttig 9
AnonymBruker
Skrevet

Newsflash, noen som har motorsykkel, får det ikke knapt til å gå rundt, lykke til med å finne dyrere hobby bortsett fra hobby fly og hest kanskje.

Han er en patetisk klyse som utnytter deg, konfronter ham

Hilsen rider. 

Anonymkode: 72929...c69

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Har du ikke råd til mat, har du ikke råd til motorsykkel.

• Liker 4
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Du sier ingenting enda. 

Avhengig av bosituasjon (eier eller leie) så gjør du deg klar til en fremtid uten han.

Om dere leier sammen så pakker du dine ting (med hjelp av familie/venner som har fått beskjed om å ikke si noe som helst) og forsvinner en dag uten at han vet om det. Evt når han er på jobb. Og så etterlater du utskrifter fra brønnøysundregisteret på motorsykkel og annen dokumentasjon på bilen og en lapp på kjøkkenbenken som sier: Jeg vet hva du har løyet om. Ikke kontakt meg.

(Om bolig må selges, la et familiemedlem få fullmakt til å handle på dine vegne. Om mulig. Slik at du slipper å forholde deg til han igjen.)

Økonomisk utroskap og løgner er like ille som annen utroskap med løgner.

Anonymkode: ef566...e40

• Liker 5
  • Nyttig 5
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor folk et så forsiktige. Dette hadde havnet på salongbordet her, så han skulle se at jeg visste det. 

Ts, en løgner og snylter er det ingen god fremtid med. Det finnes mange bra menn. Ikke vær dumsnill og naiv. 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Trolltunge skrev (1 time siden):

Skjønner ikke hvorfor folk et så forsiktige. Dette hadde havnet på salongbordet her, så han skulle se at jeg visste det. 

Ts, en løgner og snylter er det ingen god fremtid med. Det finnes mange bra menn. Ikke vær dumsnill og naiv. 

Det handler ikke om å være forsiktig, men om hvor mye tid og energi man skal gidde å bruke på slike mennesker. 

Han har brukt mye energi på å holde ting skjult for ts. Hva mer skjuler han? Og er ts tjent med å ta opp temaet med han gitt at han allerede har løyet i den grad at hun faktisk satte igang en undersøkelse for å finne ut sannheten om ting?

I mine øyne fortjener han ikke den samtalen. Han fortjener å bli dumpa brått og brutalt, uten å ha en anelse om hva som kommer. Akkurat slik han har lurt ts i lang tid.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Fant Mail om at billånet til samboer var nedbetalt - til meg så sier han at han vil selge bilen for det han har igjen av lån på den (kjøpte den for 490K i 2022) og heller bruke min gamle bil og betale halvparten av evt regninger på verksted som skulle komme. Jeg sa det var greit for jeg trodde jo han hadde mye og dyrt lån på den og ville ‘hjelpe’ ham litt. Han sa han også skulle prøve å få betalt ned motorsykkelen nå… jeg sjekka den i br.sundreg og den er allerede nedbetalt. Samtidig betaler han nesten ingenting av mat/husholdning. Fyren har en godt betalt jobb, men skal ha det til at det er såvidt det går rundt pengemessig hver mnd. Hvordan si til ham at jeg vet han lyver? Jeg synes det er kjempekleint og ekkelt…

Anonymkode: f2e66...946

Før du går til angrep og erkjenner at du har snoket, ville jeg i alle fall forsikret meg om at dette virkelig er tilfelle. Det kan være han har fått lånene til bil og/eller MC bakt inn i et lån med sikkerhet i bolig og fått bedre rentebetingelser. Kan det være at mail'en du fant var en mail for å varsle at det tidligere lånet var innfridd idét det ble refinansiert? I så fall vil du ikke finne pantheftelser på kjøretøy. Det kan også være snakk om forbrukslån i alle fall for MC - rentebetingelsene er ikke så mye bedre for et MC-lån enn for et godt forbrukslån.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Det handler ikke om å være forsiktig, men om hvor mye tid og energi man skal gidde å bruke på slike mennesker. 

Han har brukt mye energi på å holde ting skjult for ts. Hva mer skjuler han? Og er ts tjent med å ta opp temaet med han gitt at han allerede har løyet i den grad at hun faktisk satte igang en undersøkelse for å finne ut sannheten om ting?

I mine øyne fortjener han ikke den samtalen. Han fortjener å bli dumpa brått og brutalt, uten å ha en anelse om hva som kommer. Akkurat slik han har lurt ts i lang tid.

Jeg mener at man alltid- med mindre det utgjør fare- skal gi folk tilbakemelding om hvorfor de blir forlatt, så de har mulighet til å lære av det. 

AnonymBruker
Skrevet

Vil du fortsette å bli brukt? 

Anonymkode: ef240...ed8

Skrevet

Kan jo være gjeld selv om det ikke er heftelser på det

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor i all verden har du godtatt at han ikke betaler sin andel av mat og bolig? Helt uavhengig av gjeld eller ikke. Klarer han ikke sette mat på bordet må han jo bare selge unna kjøretøy, her har du vært alt for blåøyd i lang tid tror jeg. Ikke gi ham ei krone i skjevfordeling framover, og sett deg ned med han for å få oversikt over lån og økonomi. Om du ønsker å fortsette med ham riktignok, ellers er det bare å pakke sekken ja. 

Anonymkode: d57e6...fc1

Skrevet (endret)

Gud, jeg håper aldri samboeren min finner det brevet jeg fikk fra den forrige banken om at huslånet var innfridd. Dumt om hun tar med seg ungen og tinga sine og flytter fordi jeg byttet bank. 

Og en liten ting: Siden dere bor sammen, hvorfor tar dere ikke skattemeldingen sammen? Da kan man snakke om økonomi, kanskje finne noen felles spareplaner, hjelpe hverandre å finne skattefradrag og dobbeltsjekke at alt er helt riktig? 

Snakk sammen om økonomi!

Endret av newman01
  • Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Han er en snylter. Tipper han bruker penger på ting som gambling, sex, rus eller lignende. 

Anonymkode: 9f910...eb2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...