Gå til innhold

vanskelig og gjøre forskjell på 3 tette barn, hva synes du jeg skal gjøre?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er mamma til 33 flotte gutter som alle er tenåringer nå, det er 11 mnd mellom første og andre, og 13 mnd mellom 2 og 3, så alle 3 er veldig tette.

Hvordan gjøre det rettferdig med innetider? til nå har det funket dårlig ,da jeg har hatt alle inne til 21 hverdager og 22 i helger, nå mener i alle fall han eldste at dette er urettferdig og de bør ha forskjellige inne tider, vet ikke helt hvordan jeg skal løse dette, hva tenker dere ? de er 14, veldig snart 15 og 16 år

Anonymkode: f1b32...b97

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

skulle selvsagr stå 3 ,ikke 33 😂😂

Anonymkode: f1b32...b97

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gi de 15-30 min forskjell i innetid så kan de ikke klage på at det er urettferdig. Det tilsvarer 30-60 min forskjell fra yngste til eldste. Er ikke verre enn det.. 

Her er barna noe yngre, eldste er 14, men selv 7 og 8 åringen har ulik innetid basert på alder. 

Anonymkode: 5cf49...c7c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Har hatt litt samme problem med mine 2007 og 2008. Jeg har bare endret på begge 2 samtidig med innetid og div. Litt urettferdig i følge eldste, men nå når de er blitt så store er det ikke noe problem. Nr 2 har alltid vært mye mer ansvarlig enn nr 1.  Litt vanskelig når det skiller 1 år synes jeg. Min nr 3 er litt yngre, så hun husker ikke hvilke innetider de eldste hadde på samme alder, så der er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 7da4b...35d

AnonymBruker
Skrevet

Ha det aldersbasert (evnt skille US/VGS), slik at alle får være ute til kl X når de er under feks 16, og til etter Y når de er over 16. Feks. Det er rettferdig nok. Evnt kan du si at etter de er 16 trenger de ikke innetider så lenge de både før og etter avtalen viser at de

A: sier ifra hvor de er dersom de er ute på kvelden

B: klarer å komme hjem og legge seg tidsnok til å få nok søvn utfra når de skal opp for skole og/eller familieaktiviteter

C: ikke er ute unødvendig seint bare fordi de kan, og ikke vekker hele huset når de kommer hjem 

Eller andre punkter du tenker er passende.

Anonymkode: 055b1...5a7

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje innføre at når man blir 16 så får man x lenger utetid (det dere er komfortable med)? Det er jo rundt da man sakte begynner å slippe opp. Jeg har riktignok aldri praktisert faste innetider, men tatt det mer case by case. 

Anonymkode: 48102...961

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...