AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Del Skrevet 4. juni 2024 Jeg er 45 og har veldig vondt I bekken og korsrygg. Har siden tjueårene hatt problem med dette som kommer og går. Og nå kom det helt plutselig. Var så vondt at jeg måtte låne krykker i noen dager. Jeg hadde ikke gjort noe som har utløst det, som tunge løft osv. Men har lenge hatt vondt I hoftene også, de låser/hekter seg ofte. Det beste jeg kan gjøre nå er å bevege meg. Det er vondt å sitte normalt eller stå lenge. Jeg er litt bekymret for hva det kan være og tror kanskje det er bekhterevs. Er liksom så mange symptom på det. En lege jeg hadde for noen år siden mistenkte det og tok en blodprøve for å sjekke om jeg hadde det genet mange med bekhterevs har. Den var negativ og fikk ikke noe videre utredning. Føler at lege og fysioterapeut bare tror det artrose. De sier det og det er "veldig vanlig". Men da har jeg altså hatt artrose side jeg var i tjueårene da. Er ikke ute etter en diagnose, men hadde jo vært greit med skikkelig utredning for å vite man får rett behandling. Hvorfor er det sånn? Artrose og da skal trening løse alt liksom. Det gjør jo ikke alltid det. Vil ha MR av bekken og rygg, men må bare mase så mye før det skjer. Har ikke fått henvisning ennå. Er helt utslitt også og sover mye og tar mye smertestillende. Har hatt det sånn i 14 dager nå. Hadde jeg vært mann så hadde jeg blitt henvist for lenge siden. Har MS også. Og før jeg fikk den diagnosen måtte jeg mase til meg MR av hodet i flere måneder før det skjedde. Jeg sa t.o.m til legen at jeg trodde jeg hadde MS. Da fikk jeg beskjed om å ikke google så mye. Anonymkode: 1b11b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 4. juni 2024 #2 Del Skrevet 4. juni 2024 Bytt lege eller gå privat. Det der bør sjekkes med MR. Men er det ikke også vanlig i forhold til MS med slike plager? Uansett MR er første steget og gå. Usikker på Om evt kiropraktor kan henvise også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Del Skrevet 4. juni 2024 Jeg hadde mye vondt i sanne området, gikk til en osteopat som knakk meg opp og fant veldig mye låsninger. Ble mye bedre sammen med styrketrening med PT og rolige gå turer. Kan være verdt et forsøk 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9a6cd...19a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Del Skrevet 4. juni 2024 Du må jo få henvisning til revmatolog. Anonymkode: 5a017...d1a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Del Skrevet 4. juni 2024 Anjatapinjata skrev (15 minutter siden): Bytt lege eller gå privat. Det der bør sjekkes med MR. Men er det ikke også vanlig i forhold til MS med slike plager? Uansett MR er første steget og gå. Usikker på Om evt kiropraktor kan henvise også. Jo det er vanlig å ha svak rygg når man har MS. Men jeg føler at dette er noe annet. Og det kan selvsagt ha kommet av MS. Men vil gjerne ha en skikkelig utredning, for dette er så vondt. Ja, kommer til å spørre kiropraktor om legen ikke henviser. Men syns bare det er så tungt at vi kvinner alltid må mase om ting som jeg ofte tror menn får automatisk av lege. Takk for svar🥰 Anonymkode: 1b11b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #6 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Du må jo få henvisning til revmatolog. Anonymkode: 5a017...d1a Ja, det hadde vært fantastisk🥰Men det tar nok lang tid før eventuelt skjer. Anonymkode: 1b11b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg hadde mye vondt i sanne området, gikk til en osteopat som knakk meg opp og fant veldig mye låsninger. Ble mye bedre sammen med styrketrening med PT og rolige gå turer. Kan være verdt et forsøk 🤷🏼♀️ Anonymkode: 9a6cd...19a Ja, jeg skal begynne å trene hos fysioterapeut og har trent litt innimellom før dette. Og trening hjelper mot det meste, det er sant😊Men uansett vil jeg gjerne ha en skikkelig utredning, for å vite at jeg får rett behandling. Har hatt dette i bølger side tjueårene. Takk for svar,og så flott at du er bedre🥰 Anonymkode: 1b11b...baf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anjatapinjata Skrevet 5. juni 2024 #8 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jo det er vanlig å ha svak rygg når man har MS. Men jeg føler at dette er noe annet. Og det kan selvsagt ha kommet av MS. Men vil gjerne ha en skikkelig utredning, for dette er så vondt. Ja, kommer til å spørre kiropraktor om legen ikke henviser. Men syns bare det er så tungt at vi kvinner alltid må mase om ting som jeg ofte tror menn får automatisk av lege. Takk for svar🥰 Anonymkode: 1b11b...baf Jeg har heldigvis en lege som henviser om jeg ber om det. Men har vært borti mye rart i helsevesenet så skjønner hva du mener. Håper du finner utav det😊 det bør uansett sjekkes opp å utelukkes andre ting tenker jeg når det er så vondt. Masse lykke til🥰 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå