Gå til innhold

Pedagogisk leder/ Barnehagelærer som har skiftet jobb. Hvor jobber du nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis folk får færre barn så kan vel mange barnehager legges ned og det blir mindre behov for ansatte. Kanskje det løser seg av seg selv?

Anonymkode: b175c...b30

Det fødes for lite NORSKE barn, innvandrere føder mer enn nok barn og de går også i barnehagen så behovet er like stort uansett.

Anonymkode: 010bf...87b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg jobbet noen år som støttelærer i første klasse. Det var ok, men nå er jeg tilbake i barnehagen. Jeg fant meg en privat barnehage som har lavt fravær, vikar fra første dag og fornøyd foreldregruppe. Hadde aldri kunne jobbet i en kommunal/konsernbarnehage igjen. Av de barnehagelærere jeg kjenner som har funnet seg andre jobber er det flere som jobber i barneboliger og innenfor helse. 

Anonymkode: 8f2ac...cf2

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lorieen skrev (55 minutter siden):

De som sitter og vedtar bemanningsnorm og lovverk har aldri selv jobbet i barnehage. Der tror jeg hovedproblemet ligger. De aner rett og slett ikke hva som kreves. Hvor hektisk det er. Hvor sårbare man er ved sykdom når det er tre voksne på atten barn. Pedagognormen sier maksimalt fjorten barn per pedagog på barn over tre år og maks syv barn per pedagog på barn under tre år. Men det er mange barnehager som ikke oppfyller pedagognormen…

Nei, de har aldri selv jobbet i barnehage, men de vet hva som kreves. 

Styrere i hele landet har gitt klar beskjed til myndighetene, og de blir ikke hørt. De VET utmerket godt hva barn krever av oppfølging.

Svaret er, de vil rett og slett ikke. At bhl og folk kurses mener jeg er en form for tåkelegging.

 

 

 

 

Anonymkode: 4b764...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Det er veldig gode refleksjoner du har, men er du helt sikker på at de tror oppriktig at det er mulig å løse alle dagens krav og forventninger med samme bemanning som i 1970?

Jeg er ikke så sikker på det.. tvert imot ser jeg røde flagg her..

Anonymkode: 4b764...596

Kan du ikke skrive rett ut hva du mener i stedet for å være så kryptisk?

Anonymkode: d406d...9eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som fostermor i spesialisert fosterhjem.

Fordeler: Tjener bedre enn i barnehagen. Kan fokusere på utviklingen og utfordringene til ett barn barn av gangen. Har ingen sjef som styrer min dag og eier min tid. Har veileder og døgnbemannet beredskapstelefon som bistår ved behov. Blir virkelig verdsatt for jobben jeg gjør og oppdragsgiver er opptatt av hvordan JEG har det og hva de kan gjøre for å sørge for at jeg kan stå i det. 

Ulemper: Jobben er hele døgnet og den er krevende. 

 

Jeg elsker denne jobben og kommer ALDRI til å gå tilbake til barnehagen på fulltid. Kunne kanskje vært litt vikar, bare for å komme litt ut på tur og ut i sandkassen med småtroll, for det savner jeg. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.6.2024 den 21.42):

Trodde vi kvalifiserte til miljøterapeut? Tøft av deg og si at nok er nok, og heller finne noe annet. Er det bedre i omsorgsboliger? 
 

- Ts

Anonymkode: 94fcf...fe8

Nei gjør visst ikke det.  Det er kommet noen tragiske regler.  Barnehagelærer og førskolelærer er fjernet under miljøterapeut.  I hvertfall  på vestlandet.  Blir litt frustrert.  Jobbet  I bofelleskap i 5 år nå.  Trives, men skulle hatt litt mer fast enn bare 20 prosent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 8.6.2024 den 20.24):

Synd at ikke unger har stemmerett, eller lager statsbudsjett.

Anonymkode: b175c...b30

Dum ting å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...