Gå til innhold

Pedagogisk leder/ Barnehagelærer som har skiftet jobb. Hvor jobber du nå?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en litt utbrent pedagogisk leder som ikke klarer så mye lenger i dette yrket. Jeg trenger inspirasjon fra dere andre pedledere/barnehagelærere som har kastet inn håndkle. Hvor jobber dere nå? 

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg leter etter ny jobb men vet ikke hvor jeg skal begynne. Angrer på denne utdanningen. Dårlig lønn, arbeidsmiljø, ledelse, sykdom hele tiden etc. 

Anonymkode: 7dc1b...c99

  • Liker 6
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leter etter ny jobb men vet ikke hvor jeg skal begynne. Angrer på denne utdanningen. Dårlig lønn, arbeidsmiljø, ledelse, sykdom hele tiden etc. 

Anonymkode: 7dc1b...c99

Min erfaring og.. Har mistet troen på at det blir bedre. Lykke til i jakten 🤞😊 Jeg har bestemt meg for å gå aktivt inn for å finne noe nå. Håper noen som har sluttet vil fortelle hva de gjør nå 😊 Ser at mange slutter nå, kan jo ikke ha det sånn som dette i mange år.. 

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme situasjon her. Jeg har lurt på å ta masteren, men er det en vei ut av barnehagen? Har lest at mange med master forlater barnehagen men hvilke jobber kan man få? Vil nødig ta de to årene og så havne tilbake i barnehagen, underbetalt og nedslitt.

Anonymkode: b175c...b30

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel ann på hvilken master du tar det. 

Jeg kjenner en del som jobber hos Nav, omsorgsbolig, resepsjon hos bup, frisklivssentralen, i skole, sfo, ppt, bemanningsbyrå, sjef i fastfoodkjede.

Selv leter jeg etter kontorjobb uten foreldre som brukere.

Anonymkode: 28ed2...8a5

  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble syk, hadde jo vært det uavhengig av jobben. Men jobben bidro til økt symptomtrykk absolutt. Venter nå på 100% ufør

Heller ufør, enn å jobbe i banrehage faktisk! At jeg valgte barnehagelærerutdanning kan jeg i ettertid ikke fatte.

Forstår dere friske som vil bytte jobb veldig godt. Det er tungt og mye ansvar som pedagog i barnehage.

Heldigvis finnes mange muligheter som ny utdannelse, bygge på f.eks en mastergrad, man kan jobbe ufaglært noen steder mot dårlig betalt så klart osv. Hadde jeg vært frisk hadde jeg heller jobbet i butikk enn barnehage. Selv om det hadde vært halv lønn

Anonymkode: b5573...959

  • Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 21.59):

Jeg er en litt utbrent pedagogisk leder som ikke klarer så mye lenger i dette yrket. Jeg trenger inspirasjon fra dere andre pedledere/barnehagelærere som har kastet inn håndkle. Hvor jobber dere nå? 

Anonymkode: 94fcf...fe8

Jeg kastet inn håndkle.  Jeg jobber som ringevikar i omsorgsbolig.  Kommunen der jeg bor sier at førskolelærere ikke kvalifisere til miljøterapeut.  Kjedelig  men må ha penger inn. Så da får det bli med ringevikar frem til jeg finner en løsning 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spesialpedagog, tok 60 stp spesialpedagogikk som gir flere muligheter. Jobber nå i skolen. 
 

Er så trist at mange forlater bhgen, men er som forventet og veldig forståelig! Tror hele bransjen bryter sammen om ikke lenge…

  • Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mammams skrev (4 timer siden):

Spesialpedagog, tok 60 stp spesialpedagogikk som gir flere muligheter. Jobber nå i skolen. 
 

Er så trist at mange forlater bhgen, men er som forventet og veldig forståelig! Tror hele bransjen bryter sammen om ikke lenge…

Er det bedre i skolen? Hører jo en del om hvordan det står til der og..? Ja, de brenner oss ut hele gjengen. Men, har sluttet å tro på bedring. Og tenker det bare er vi som må si at nok er nok, og heller ikke godta sånne arbeidsforhold som vi har. 
 

-Ts

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

vesla1985 skrev (16 timer siden):

Jeg kastet inn håndkle.  Jeg jobber som ringevikar i omsorgsbolig.  Kommunen der jeg bor sier at førskolelærere ikke kvalifisere til miljøterapeut.  Kjedelig  men må ha penger inn. Så da får det bli med ringevikar frem til jeg finner en løsning 

Trodde vi kvalifiserte til miljøterapeut? Tøft av deg og si at nok er nok, og heller finne noe annet. Er det bedre i omsorgsboliger? 
 

- Ts

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 8.16):

Jeg ble syk, hadde jo vært det uavhengig av jobben. Men jobben bidro til økt symptomtrykk absolutt. Venter nå på 100% ufør

Heller ufør, enn å jobbe i banrehage faktisk! At jeg valgte barnehagelærerutdanning kan jeg i ettertid ikke fatte.

Forstår dere friske som vil bytte jobb veldig godt. Det er tungt og mye ansvar som pedagog i barnehage.

Heldigvis finnes mange muligheter som ny utdannelse, bygge på f.eks en mastergrad, man kan jobbe ufaglært noen steder mot dårlig betalt så klart osv. Hadde jeg vært frisk hadde jeg heller jobbet i butikk enn barnehage. Selv om det hadde vært halv lønn

Anonymkode: b5573...959

Det sier jo litt, når en heller vil være ufør, eller jobbe i butikk, enn å jobbe i barnehage.. Leit at du ble sykere av jobben ❤️

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 8.03):

Kommer vel ann på hvilken master du tar det. 

Jeg kjenner en del som jobber hos Nav, omsorgsbolig, resepsjon hos bup, frisklivssentralen, i skole, sfo, ppt, bemanningsbyrå, sjef i fastfoodkjede.

Selv leter jeg etter kontorjobb uten foreldre som brukere.

Anonymkode: 28ed2...8a5

Takk for tips! Frister lite å ta master, da må det være noe som garanterer at en kommer seg vekk fra barnehagesektoren. Huff, det høres ut som jeg hater jobben min. Jeg gjør ikke det, jeg elsker barna «mine» men, arbeidsforholdene er ikke til å holde ut. 

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 7.40):

Jeg leter etter ny jobb men vet ikke hvor jeg skal begynne. Angrer på denne utdanningen. Dårlig lønn, arbeidsmiljø, ledelse, sykdom hele tiden etc. 

Anonymkode: 7dc1b...c99

Angrer jeg og. Lønna er ok etter 16 års ansiennitet, men nå går jeg ikke opp mer lønn. (Ikke så motiverende det heller) Vi har ok arbeidsmiljø, men konstant for lite folk og får aldri tak i nok vikarer. Stresset er til tiden ekstremt. 
 

-Ts

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 7.52):

Samme situasjon her. Jeg har lurt på å ta masteren, men er det en vei ut av barnehagen? Har lest at mange med master forlater barnehagen men hvilke jobber kan man få? Vil nødig ta de to årene og så havne tilbake i barnehagen, underbetalt og nedslitt.

Anonymkode: b175c...b30

Det er jeg redd for og. Må være noe som får en vekk fra hele sektoren… 

 

Anonymkode: 94fcf...fe8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 7.40):

Jeg leter etter ny jobb men vet ikke hvor jeg skal begynne. Angrer på denne utdanningen. Dårlig lønn, arbeidsmiljø, ledelse, sykdom hele tiden etc. 

Anonymkode: 7dc1b...c99

Samme. Etter 18 år vet jeg ikke hva jeg skal gjøre. Har ikke lyst å jobbe med mennesker mer, men vil heller ikke gå ned i lønn for en kontorjobb.

Anonymkode: 010bf...87b

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er det bedre i skolen? Hører jo en del om hvordan det står til der og..? Ja, de brenner oss ut hele gjengen. Men, har sluttet å tro på bedring. Og tenker det bare er vi som må si at nok er nok, og heller ikke godta sånne arbeidsforhold som vi har. 
 

-Ts

Anonymkode: 94fcf...fe8

Selvsagt ikke bare rosenrødt i skolen heller, men jeg har fått en ny arbeidshverdag og ny giv til å være en god pedagog. Største forskjell er at det blir satt inn vikar ved fravær fra dag 1 og man er bare forventet å være et sted av gangen. 
 

Og jeg har fri/ avspasering i alle skoleferier, verdt mer enn pengebonus for meg! 😊

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tok master, endte med å søke meg vekk fra barnehagen underveis i masterløpet og jobber nå med noe helt annet. Savner barna, savner IKKE rammevilkårene. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg har et barnehagebarn med verdens fineste/beste pedagogiske leder, men hun har dessverre valgt å slutte til høsten pga det dere nevner i denne tråden. Jeg synes det er så urettferdig at godene deres (lønn, arbeidstid) ikke kompenseres med det viktige samfunnsoppdraget dere gjør!!

 

Meeen, jeg jobber med tech og utvikling av nye systemer. Vi ansetter pedagoger (som tidligere jobbet i grunnskole/barnehage)  for å hjelpe oss med å lage opplæringsstrategier ol. Noen ganger må man faktisk bruke samme pedagogiske tilnærming til Ole på 54 for å lære et nytt system, som man må gjøre med en toåring for å ta av seg sko 😅 søk jobb i store norske bedrifter, så kan det finnes et rom for dere 😁

Anonymkode: 182c5...934

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber som styrer, myyyye mer behagelig hverdag. Er mye å stå i her også, men ikke i nærheten av det som skjer på avdeling. 

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanja2345 skrev (30 minutter siden):

Jobber som styrer, myyyye mer behagelig hverdag. Er mye å stå i her også, men ikke i nærheten av det som skjer på avdeling. 

Jeg hoppa av styrerjobb, orka ikke drive rovdrift på allerede utslitte ansatte fordi kommunen skulle spare penger. 

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...