Gå til innhold

allergivaksinasjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Noen erfaringer rundt dette? Eventuelt ca pris? Er allergisk fra mars til og med august- det vil vel si bjørk/or/hassel og så er jeg sikker på at jeg er allergisk mot gress. mars til og med mai går greit med tabletter og nesespray, men når gresspollenet kommer klør og klør jeg i øynene. Hva er å foretrekke, tabletter eller sprøyte? Mot både bjørk og gress eller bare det som er verst? Er det vanskelig å få allergivaksinasjon?

Anonymkode: a61b8...dfe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg gikk til fastlegen og beskrev liknende symptomer som deg. Fastlegen sendte henvisning til allergisenteret ved det lokale sykehuset. Da jeg hadde time der tok jeg nye tester (prikktest) der, som viser veldig tydelig hva en får utslag på og ikke. Deretter startet jeg på smeltetablettkuren. Jeg er midt i den nå,både for bjørk og gress og merker god bedring av førstnevnte allerede. Gress vil jeg få tydeligere indikator på når den sesongen er på sitt verste.

Anbefaler deg å prøve å bli henvist! Det er ikke noe godt å være så allergisk 

Anonymkode: ab778...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg gikk til fastlegen og beskrev liknende symptomer som deg. Fastlegen sendte henvisning til allergisenteret ved det lokale sykehuset. Da jeg hadde time der tok jeg nye tester (prikktest) der, som viser veldig tydelig hva en får utslag på og ikke. Deretter startet jeg på smeltetablettkuren. Jeg er midt i den nå,både for bjørk og gress og merker god bedring av førstnevnte allerede. Gress vil jeg få tydeligere indikator på når den sesongen er på sitt verste.

Anbefaler deg å prøve å bli henvist! Det er ikke noe godt å være så allergisk 

Hvorfor måtte du henvises?

Her satte fastlegen i gang allergivaksinasjon uten noe mer om og men. Måtte ta første tablett på kontoret, bare. 

Anonymkode: 4c4d4...990

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hvorfor måtte du henvises?

Her satte fastlegen i gang allergivaksinasjon uten noe mer om og men. Måtte ta første tablett på kontoret, bare. 

Regner med det var fordi prikketesten skulle gjennomføres og fordi legene på allergisenteret har dette som sitt felt. Ellers usikker, og ikke noe jeg har tenkt over. Opplever veldig god oppfølging og en lege som har veldig god kunnskap på sitt felt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vaksinert mot grazax (kun gress i form av en smeltetablett under tunga hver dag i tre år). Det var fantastisk i 4 år. Ikke et eneste allergisymptom. Fikk dessverre tilbakefall på femte året. 

Anonymkode: 44214...14e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Regner med det var fordi prikketesten skulle gjennomføres og fordi legene på allergisenteret har dette som sitt felt. Ellers usikker, og ikke noe jeg har tenkt over. Opplever veldig god oppfølging og en lege som har veldig god kunnskap på sitt felt. 

Sannsynligvis. Kan jo og være at legen ikke var så kjent med vaksinasjonen og ikke så trygg på akkurat dette.

Man kan altså få startet hos fastlegen og, og må ikke nødvendigvis henvises, men godt å høre at man blir henvist dersom man har en fastlege som ikke ønsker/kan starte opp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...