Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Problemet her er jo at de ikke gidder å kontrollere det. Datteren min på 4 år greier helt fint å treffe bøtta hver eneste gang. Bøtte er ellers supert slik at man slipper stress for å rekke fram til do.

Anonymkode: 5413d...cee

Men de er jo ikke småunger og kan vaske opp etter seg selv? Du får si at de ikke får ligge på sofa i stua om de kaster opp men må ligge på eget rom. Og vaske spy som kommer utenfor bøtta når de føler seg litt bedre.

Anonymkode: 21e5a...80a

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Bruker bøtte, med pose i (veldig viktig å poengtere. Noe annet er ekkelt) til nød eller når jeg er for dårlig til å gå til badet.

Er ikke det normalt?

Anonymkode: 44e6d...455

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg.

Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt)  Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på.

Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. 

Er det flere som har det slik?

Anonymkode: c1e43...95c

Bøtte er alltid lurt å ha uansett tenker jeg. Er man syk så er man syk. Kan ikke forvente at man skal klare å kontrollere det da...

AnonymBruker
Skrevet

Jeg henter alltid en bøtte og har ved siden av senga om jeg føler meg kvalm. Skjønner ikke helt problemet?

Anonymkode: 0f916...923

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hæ? Jeg synes dassen er dritekkel å kaste opp i. Kaster alltid opp i bøtte. 

Anonymkode: 17c0d...d63

Da burde du kanskje vaske toalettet ditt oftere.

Anonymkode: 86ad1...3c9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ofte er dere sjuke hvis dette er er problem? Forresten har de oppkastbekken i militæret, omgangssyke blir isolert. 

Anonymkode: 1dc84...73f

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50 og foretrekker bøtte siden jeg har vært nok syk hvor jeg har trengt doen og bøtta samtidig. 

Mine unger får bøtte eller en gigantisk bolle og håndkle på gulvet. Kommer aldri til å kreve spying på do, mye bedre at de blir liggende i senga rolig. 

Min 16-åring har brukt bøtte en gang i år, hostet på seg spying.

Anonymkode: 137cf...4b1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kaster opp i pose, knyter den sammen og kaster den med en gang. Barna bruker også pose nå, utenom sist da den ene fikk en versjon som innebar oppkast og brekninger ca. hvert 10. minutt over lang tid, da hadde hun bøtte. Både jeg og et av barna får lett blodtrykkfall ved oppkast, og sitter som regel på gulvet når vi spyr. Og stå bøyd over toalettet sliter jeg skikkelig med. 

Anonymkode: 74c46...c2b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Bruker bøtte, med pose i (veldig viktig å poengtere. Noe annet er ekkelt) til nød eller når jeg er for dårlig til å gå til badet.

Er ikke det normalt?

Anonymkode: 44e6d...455

Pose i bøtta er ikke normalt og helt tullete. Drive å skulle knyte en pose med spy som man risikerer får et hull. Æsj. 

Så mye enklere å helle det i do og skylle bøtta. Enkelt og greit.

• Liker 4
Skrevet

Med omgangssyke, tror du virkelig at jeg gidder å henge over dass eller ligge på gulvet der fordi jeg må kaste opp i dass? Nope, her er det bøtte slik at jeg kan ligge å slappe av i senga eller på sofaen mellom slaga...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, Mezzosoprena said:

Med omgangssyke, tror du virkelig at jeg gidder å henge over dass eller ligge på gulvet der fordi jeg må kaste opp i dass? Nope, her er det bøtte slik at jeg kan ligge å slappe av i senga eller på sofaen mellom slaga...

Men lar du da bøtta stå ved siden av deg full av oppkast mens du slapper av i senga? Høres jo helt grusomt ut 

Anonymkode: c4235...513

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Pose i bøtta er ikke normalt og helt tullete. Drive å skulle knyte en pose med spy som man risikerer får et hull. Æsj. 

Så mye enklere å helle det i do og skylle bøtta. Enkelt og greit.

Enig. Men jeg skyller ikke bare bøtta, den blir til slutt grundig vasket med klorin.

Anonymkode: e1fbe...bbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Som voksen kaster jeg selv opp i bøtte fremdeles. Det å spy rett i do syns jeg er regelrett uhygienisk både for meg som spyr og for de som skal bruke toalettet og badet etterpå. Heller tømme en bøtte og spyle den, enn å vaske do etter hver oppkast. 

Så har jeg omgangssyke så er bøtta med meg uansett hvor jeg går i huset.. 

Anonymkode: 06bd5...c6c

Det er da ikke noe mer uhygienisk å spy i doen enn å bæsje i den, hvis du ikke spyr rundt overalt? Forstår ikke. Du skyller jo bare spyet ned med en gang, etter hver runde, og så vasker du til slutt når du likevel må desinfisere kraner osv for å unngå smitte.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Av alle problemer man ikke trodde var problemer men sol viste seg å være et problem..

Alle her bruker bøtte

Anonymkode: 4ee30...29f

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg kaster opp i pose, knyter den sammen og kaster den med en gang. Barna bruker også pose nå, utenom sist da den ene fikk en versjon som innebar oppkast og brekninger ca. hvert 10. minutt over lang tid, da hadde hun bøtte. Både jeg og et av barna får lett blodtrykkfall ved oppkast, og sitter som regel på gulvet når vi spyr. Og stå bøyd over toalettet sliter jeg skikkelig med. 

Anonymkode: 74c46...c2b

Skjønner ikke helt dette. Når jeg er syk og kaster opp, kommer det gjerne flere ganger før jeg er ferdig. Hadde ikke hatt mulighet til å gå ut med noen spypose i mellom! Da er der best å bare dra ned do, vips er det borte. Så skyller man ordentlig ned, før neste byge. Vasker til slutt.

Det er vel ikke så mange som står bøyd over toakettet? Jeg blir svimmel, sitter på golvet. Synes det i det hele tatt er mer praktisk på badet. Slipper å være redd for at noe skal sprute på senga eller annet om man skulle være veldig uheldig, lett å desinfisere badet etterpå, dessuten godt å ha rennende vann like ved så man kan skylle/vaske munn og ansikt innimellom. 

• Liker 1
Skrevet

Kaster alltid opp når jeg har migrene, og har alltid bøtte ved senga selv om jeg er voksen. 

Tar alltid en liten skvett vann i bunnen av bøtta. Skal ikke mye til for at den blir mye lettere å få ren etterpå 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan får dere omgangssjuke med så store barn? Jeg har barnehagebarn, og jeg har ikke hatt omgangssjuke siden jeg gikk på småskolen selv.

Anonymkode: 51513...f52

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Hvordan får dere omgangssjuke med så store barn? Jeg har barnehagebarn, og jeg har ikke hatt omgangssjuke siden jeg gikk på småskolen selv.

Anonymkode: 51513...f52

Så du ønsker tips til hvordan få omgangssyke? Du  savner det litt? 

Eller er det nå vi skal svare at vi ikke driver med smittebegrensende tiltak i det hele tatt, så du kan klappe deg selv på skulderen for å være unormalt flink til å vaske?

Anonymkode: af357...1d6

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Men lar du da bøtta stå ved siden av deg full av oppkast mens du slapper av i senga? Høres jo helt grusomt ut 

Anonymkode: c4235...513

Nei, selvfølgelig ikke. Jeg opplever stort sett alltid at spyinga kommer i bølger, så jeg tømmer og vasker bøtte mellom hver runde...

AnonymBruker
Skrevet

La ungene vaske selv. De er tross alt 16 og 18. Så kanskje de lærer. 

Anonymkode: 4cac2...ceb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...