AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg. Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt) Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på. Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. Er det flere som har det slik? Anonymkode: c1e43...95c 1
mommyaka Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Flott at de alltid kan ha bøtte i nærheten da...jeg er 40 og bruker så ogsi bare bøtte når det er omgangssyke..ser ikke problemet 14 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Hæ? Jeg synes dassen er dritekkel å kaste opp i. Kaster alltid opp i bøtte. Anonymkode: 17c0d...d63 18 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 Hva er problemet med det da? Anonymkode: ba21b...fd3 7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Skrevet 4. juni 2024 Jeg bruker å ha bøtte ved siden av meg når jeg er dårlig, men helst bare som backup om jeg ikke rekker meg til do. Det er så mye enklere å vaske en do etter man har kastet opp enn en bøtte. (Og jeg går utifra at de ikke vasker disse bøttene selv?) Så jeg skjønner problemstillingen din. Jeg har ingen erfaring med akkurat dette selv, men hadde det hjulpet å bedt dem å vaske opp sølet/vaske bøtta selv etter de har kastet opp? Kan det gjøre at de synes det er såppass slitsomt og ekkelt at de heller vil kaste opp i do? Når de er over 16, spesielt han på 18, så er det kanskje på tide at de lærer seg å vaske opp sånt selv. Anonymkode: 8daf4...ab6 10 1
BobbySocks Skrevet 4. juni 2024 #6 Skrevet 4. juni 2024 Spy i dass er helt jævlig. Gi ungene en bøtte. 2 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Skrevet 4. juni 2024 Jag kastet også opp i bøtte, orker ikke ha hodet i dass🤢 Anonymkode: ab587...7a8 6 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #8 Skrevet 4. juni 2024 Tja... Min på 9 år kaster opp i do. Men de er jo ikke så ofte syke med omgangssyke da? Bare la dem flytte ut så slutter de nok med det. Å vaske spybøtte er ikke en høyeste akkurat, så skjønner deg Anonymkode: 78998...3a4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #9 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg. Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt) Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på. Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. Er det flere som har det slik? Anonymkode: c1e43...95c Litt av en utfordring du har 🙄 Anonymkode: 31f36...a8f 3
Gjest jegerrinne Skrevet 4. juni 2024 #10 Skrevet 4. juni 2024 Her og har alle i husstanden bøtte i nærheten ved oppkast. Syns selv og det er bedre å kaste opp i en bøtte en I do
mommyaka Skrevet 4. juni 2024 #11 Skrevet 4. juni 2024 Heller ikke særlig kult å må kaste opp på doen når noen har vært der og gjort nr 2 he he
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Skrevet 4. juni 2024 Hvis de ikke vil skylle bøtta i do og vaske den etterpå, og du synes det er ekkelt- legg en pose oppi bøtta da. Så knyter dere og kaster for hver runde. Ikke lag problemer.. Anonymkode: ba21b...fd3 4 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #13 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Dette var praktisk da barna var små. Problemet er bare at dette har blitt en vane dem ikke ser ut til å legge av seg. Far og jeg går på do når vi er syke. Begge ungdommene vil enda ha bøtte, og bruker kun denne når de kaster opp også gjentatte ganger. De er 16 (jente) og 18 år (gutt) Ikke er de gode på å kontrollere det heller, vi må som oftest tørke opp etter første oppkast. De er ellers helt friske og sunne. De har ikke veldig ofte omgangssyke, altså. Bare litt ekstra kjipt når det står på. Har aldri tenkt på at dette ville bli en utfordring. Eldste drar straks i militæret. Er det flere som har det slik? Anonymkode: c1e43...95c Jeg var akkurat syk med omgangssyke. Hva vil du de skal gjøre da? Jeg satt der med renneskita i doen, og bøtte til oppkast samtidig. Men hiver bøtta etter omgangssyken er ferdig. Syns det er litt ekkelt å bruke den til andre ting etterpå, selv om den er skylt / vasket. Anonymkode: 9cee2...927 1
Rosa Gnom Skrevet 4. juni 2024 #14 Skrevet 4. juni 2024 Jeg har det selv slik og jeg er snart 40. Hvis jeg har omganssyke så sover jeg veldig mye og derfor holder meg stort sett i sengen. Da må jeg ha en bøtte ved siden. Da merker jeg stort sett om jeg rekker frem til do eller må bruke bøtten. Det er veldig kjipt å ikke rekke frem til do og spy overalt på gulvet. Derfor er bøtten veldig kjekk. Selvom jeg sjeldent spyr i den når jeg har omgangssyke. Det er en slags ekstra trygghet. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #15 Skrevet 4. juni 2024 Som voksen kaster jeg selv opp i bøtte fremdeles. Det å spy rett i do syns jeg er regelrett uhygienisk både for meg som spyr og for de som skal bruke toalettet og badet etterpå. Heller tømme en bøtte og spyle den, enn å vaske do etter hver oppkast. Så har jeg omgangssyke så er bøtta med meg uansett hvor jeg går i huset.. Anonymkode: 06bd5...c6c 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #16 Skrevet 4. juni 2024 Bruker alltid bøtte. Er da ikke sånn at bare fordi en er voksen kan en tenke "nå må jeg snart kaste opp, best å ta en tur på toalettet". Er man ordentlig syk rekker man gjerne ikke det. Forstår ikke hva dette har å gjøre med "vane man må legge av seg". Anonymkode: 6fc31...b58
RockyRose Skrevet 4. juni 2024 #17 Skrevet 4. juni 2024 Eg brukar lett bøtte ved omgangssjuka eller fyllesjuke. Men eg har eiga bøtte som er merka med "sjukdom".
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #18 Skrevet 4. juni 2024 Trodde alle brukte bøtte jeg, voksne og. Har alltid bøtte tilgjengelig hvis jeg kaster opp, noen ganger bruker jeg den noen ganger går jeg til toalettet. Litt avhengig av formen, er jo greit å slippe å vaske bøtta om man er i såpass ok form tross oppkast at man orker (og rekker) å gå og spy i do 😄 Men altså hvor ofte kaster en på 16 og 18 opp? Det er jo ikke så vanlig med omgangssyke i den alderen? Jeg spydde bare på grunn av alkohol fra jeg var 16 til jeg fikk barn omtrent 😄 Anonymkode: 21e5a...80a 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Skrevet 4. juni 2024 Jeg pleier å legge stort håndkle under bøtta, henger også et over sengekanten der bøtta står. Bare å slenge de i vaskemaskinen når spysjuka er over. Anonymkode: 730a8...6e6 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #20 Skrevet 4. juni 2024 Problemet her er jo at de ikke gidder å kontrollere det. Datteren min på 4 år greier helt fint å treffe bøtta hver eneste gang. Bøtte er ellers supert slik at man slipper stress for å rekke fram til do. Anonymkode: 5413d...cee 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå