Gå til innhold

Reist til Brazil, glemt igjen bankkortene sine!!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hatt besøk av en bekjent, her i Norge. Han bruker egentlig ApplePay til det meste, og kredittkort lite. Han har nå reist til Brazil, og skal være der i 5 uker. 

Han har foreløpig gjort avtale med vertsfamilie at han overfører til deres konto og de tar ut kontanter til han. 

Men er det noen som har vært i Brazil? Er det noen måte han kan ta med passet og få et midlertidig kredittkort, i en Braziliansk bank. En type som er prepaid eller noe. 

Ja, det er dumt og kjedelig at han glemte de, men gjort er gjort, så nå prøver jeg å finne en måte å  hjelpe han på. Han lands idag. 

Så noen måte? Eller kontanter i fem uker!!

Anonymkode: ff717...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Blir nok kontanter da. 

Eller du kan sende det rekommandert til vertsfamilien hans. Jeg måtte sende passet til venninna mi til henne så hun kom seg hjem en gang, det lå igjen på bordet hjemme hos henne. Da sendte jeg pakke som krevde oppmøte på posten, id og underskrift, og hele kalaset, funka fett. 

Anonymkode: 2d583...57b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Hatt besøk av en bekjent, her i Norge. Han bruker egentlig ApplePay til det meste, og kredittkort lite. Han har nå reist til Brazil, og skal være der i 5 uker. 

Han har foreløpig gjort avtale med vertsfamilie at han overfører til deres konto og de tar ut kontanter til han. 

Men er det noen som har vært i Brazil? Er det noen måte han kan ta med passet og få et midlertidig kredittkort, i en Braziliansk bank. En type som er prepaid eller noe. 

Ja, det er dumt og kjedelig at han glemte de, men gjort er gjort, så nå prøver jeg å finne en måte å  hjelpe han på. Han lands idag. 

Blir ikke bankkort å regne som verdipapir? Smykker, kontanter og verdipapirer er forbudt å sende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

slettet

Endret av Kjetil E
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker said:

Western Union

Be han opprette en konto, overfør penger til seg selv og så kan han dra til en av lokasjonene for å ta ut penger.

Har gjort dette selv, og det funker veldig bra!

Ellers kan du bruke DHL til å få sendt kortene. Det tar veldig kort tid (2-4 dager) med enkelte av tjenestene og det er sannsynligvis verdt det i forhold til prisen.

Endret av Bigote
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vet dere om kortet blir ugyldig, hvis man skraper vekk cvc nr bak? 

Lurer på om jeg skal sende et kort rekommandert, fjerne cvc nr, og dermed sikre både at uvedkommende tar ut penger i minibanken (uten pinkode) el nettbruk uten cvc nr. I verste fall får han ikke kortet i det hele tatt, men at ingen uvedkommende får tak i pengene hans. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er da bare å bruke western union eller lignende tjenester. Han går bre inn på appen og sender penger til seg selv og tar dem ut i kontanter i Brazil.

Ellers virker denne historien som en typsik scam. Hvem har vertsfamilie i 5 uker?

Anonymkode: c2df5...8c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk pris på FedEx og DHL. Vi sendte medisiner ned til datteren i England og det kostet under 500 kroner og tok halvannet døgn å komme fram til døra hennes. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Lurer på om jeg skal sende et kort rekommandert, fjerne cvc nr, og dermed sikre både at uvedkommende tar ut penger i minibanken (uten pinkode) el nettbruk uten cvc nr. I verste fall får han ikke kortet i det hele tatt, men at ingen uvedkommende får tak i pengene hans. 

Bare be han om å overføre pengene han har på brukskontoene over på en annen en sparekonto mens han venter. Verre er det ikke.

Ellers er Fed X og DHL troverdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er da bare å bruke western union eller lignende tjenester. Han går bre inn på appen og sender penger til seg selv og tar dem ut i kontanter i Brazil.

Ellers virker denne historien som en typsik scam. Hvem har vertsfamilie i 5 uker?

Anonymkode: c2df5...8c6

Ingen scam!! 

Poenget var å unngå å gå rundt med for mye kontanter. 

Han er en mann i midten av 20-årene, ferdig med straks med medisin studiet og har utveksling i 4-5 uker (mulig at selve utveksling er bare fire uker, men at han skal bare reise litt rundt, i noen dager. Han har allerede hatt fire ukers utveksling i et asiatisk land. Bo hos vertsfamilie. 

Ulven skrev (Akkurat nå):

Sjekk pris på FedEx og DHL. Vi sendte medisiner ned til datteren i England og det kostet under 500 kroner og tok halvannet døgn å komme fram til døra hennes. 

Sjekket Brasil. Kostet ca 1500 +/-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Bigote skrev (5 minutter siden):

Bare be han om å overføre pengene han har på brukskontoene over på en annen en sparekonto mens han venter. Verre er det ikke.

Ellers er Fed X og DHL troverdige.

Jepp. Det har jeg allerede sagt til han. Ha null på kort konto. Overfør tilbake når han har kort i hånda. 

Siste spørsmålet mitt var egentlig om å skrape vekk cvc nr gjør det ugyldig i faktisk bruk. Han selv husker cvc nummeret sitt om det blir behov for å bruke på nett. 

Han skal sove på det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jepp. Det har jeg allerede sagt til han. Ha null på kort konto. Overfør tilbake når han har kort i hånda. 

Siste spørsmålet mitt var egentlig om å skrape vekk cvc nr gjør det ugyldig i faktisk bruk. Han selv husker cvc nummeret sitt om det blir behov for å bruke på nett. 

Det burde ikke være nødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nødkontanter via reiseforsikringen sin (som jeg regner med at han har!)

Ellers er alt unødvendig så lenge vertsfamilien vil hjelpe til. 

Anonymkode: 4b06c...523

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Skraper du vekk CVC koden så er kortet ugyldig. Du får ikke tatt ut penger i minibank med cvc kode, du må ha pin kode. Du kan sende det mex express med dhl. Problem løst

Anonymkode: 550e6...26e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...