AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #41 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): På nettet ja, men du finner ikke lenger plus size i butikk. Før var det egne stativer/egen krok med kun plus size, men de er borte. Der er klær i XL, men de tar gjerne inn få plagg. Anonymkode: c4874...3dc Skal de ha en pluss size avdeling, så burde de ha en minus size avdeling også. Ikke sunt å være overvektig, eller undervektig. Anonymkode: 5a468...f61 1
Gjest MissHannigan Skrevet 7. juni 2024 #42 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): På nettet ja, men du finner ikke lenger plus size i butikk. Før var det egne stativer/egen krok med kun plus size, men de er borte. Der er klær i XL, men de tar gjerne inn få plagg. Anonymkode: c4874...3dc Ingen egen pluss size avdeling på nett heller. Alle størrelsene er representert på alle plaggene.
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #43 Skrevet 7. juni 2024 Jeg er en S og må aldri gå opp eller ned i str på HM eller Zara eller Cubus osv osv. Var på BikBok og skulle ha en Tskjorte og da måtte jeg ned i XS men jeg liker ikke oversized stilen heller. Det er jo ikke "normalt" å være stor, så slutt å skylde på kleskjeden og tenk heller på at mennesker ikke skal være store og overvektige. Det er usunt. Anonymkode: ef9b4...ff4 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #44 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg er en S og må aldri gå opp eller ned i str på HM eller Zara eller Cubus osv osv. Var på BikBok og skulle ha en Tskjorte og da måtte jeg ned i XS men jeg liker ikke oversized stilen heller. Det er jo ikke "normalt" å være stor, så slutt å skylde på kleskjeden og tenk heller på at mennesker ikke skal være store og overvektige. Det er usunt. Anonymkode: ef9b4...ff4 Hva med å akseptere at vi er forskjellige og at alle burde ha muligheten til å enkelt finne klær å ha på seg? Anonymkode: bc587...5e5 8 2
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #45 Skrevet 7. juni 2024 Dem er altfor små størrelser. Anonymkode: 496cf...f01 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #46 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er en S og må aldri gå opp eller ned i str på HM eller Zara eller Cubus osv osv. Var på BikBok og skulle ha en Tskjorte og da måtte jeg ned i XS men jeg liker ikke oversized stilen heller. Det er jo ikke "normalt" å være stor, så slutt å skylde på kleskjeden og tenk heller på at mennesker ikke skal være store og overvektige. Det er usunt. Anonymkode: ef9b4...ff4 Stor trenger ikke være tjukk heller. Om man er høy og bredbygd så trenger man større klær enn de som er små og spede, uavhengig av fettprosent. En liten person kan bruke mindre størrelse enn enn stor, selv om den mindre er mye tjukkere. Og uansett om man er tjukk, tynn, liten, stor så trenger man jo klær! Anonymkode: c07dd...219 3 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #47 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Bare jeg som prøver klærne først og driter en lang marsj i hva slags bokstavkombinasjon det står på lappen? Anonymkode: 3b8c1...b6b Har noen sagt at de bryr seg om hvilken størrelse som står på klærne i denne tråden? Jeg ser bare folk som sier at de må ha L der, men XS der.... Anonymkode: 9cf94...cf5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #48 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Skal de ha en pluss size avdeling, så burde de ha en minus size avdeling også. Ikke sunt å være overvektig, eller undervektig. Anonymkode: 5a468...f61 Nå nedlagte Topshop hadde en petite avdeling, ingen pluss size. Det kan vel hver butikk bestemme. Anonymkode: 9cf94...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #49 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er en S og må aldri gå opp eller ned i str på HM eller Zara eller Cubus osv osv. Var på BikBok og skulle ha en Tskjorte og da måtte jeg ned i XS men jeg liker ikke oversized stilen heller. Det er jo ikke "normalt" å være stor, så slutt å skylde på kleskjeden og tenk heller på at mennesker ikke skal være store og overvektige. Det er usunt. Anonymkode: ef9b4...ff4 Så bra du sa det. Da skal jeg ta selvfølgelig uniddelbart slanke bort mine 187 cm, krympe puppene og jeg vettafaen, kappe av de brede skuldrene mine. Jeg har fettprosent på rett over mister snart mensen men du har selvsagt rett i at det ikke er normalt eller sunt å være stor. Alle som trenger plus size er jo umiddelbart bare feite. Anonymkode: 219f5...8af 4 4
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #50 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 18.44): Føler som forrige at klærne blir større og større, uavhengig av størrelse de er merket med. Er selv gjerne en L i kjoler fra Floyd, og opp mot XL hos Zara, for eksempel. Men hos HM passer S-M. Lurer på om det bare er strategi for å få folk til å kjøpe mer. Anonymkode: 9cf94...cf5 Jeg synes alltid jeg må opp i størrelse hos H&M. Da jeg gikk ned i vekt og gikk ned halvannen klesstørrelse og lett kunne gå ned i størrelse andre steder, opplevde jeg å fortsatt måtte holde meg til ca samme størrelse hos H&M. Mulig det er passformen som er feil, men jeg synes H&M har hatt ganske uendrede størrelser. Jeg som bruker ca str L/XL kan bare drømme om å passe inn i str M på H&M, med mindre jeg vil ha pølseskinn. Anonymkode: d86ce...304 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #51 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Så bra du sa det. Da skal jeg ta selvfølgelig uniddelbart slanke bort mine 187 cm, krympe puppene og jeg vettafaen, kappe av de brede skuldrene mine. Jeg har fettprosent på rett over mister snart mensen men du har selvsagt rett i at det ikke er normalt eller sunt å være stor. Alle som trenger plus size er jo umiddelbart bare feite. Anonymkode: 219f5...8af butthurt much? Anonymkode: 475cf...dbc 1
Olive_North Skrevet 8. juni 2024 #52 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Klærne til HM går jo fra xs til xxl? I bukser går de opp til str. 56 Anonymkode: 5a468...f61 Jeg har aldri sett en bukse over størrelse 44 på HM. I hm-bukser må jeg ofte opp 3 størrelser for at de skal passe. 2 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #53 Skrevet 8. juni 2024 Kroppspositivisme var en gimmick man måtte henge seg på fordi alle andre gjorde det. Kleskjedene skulle være så inkluderende, og "du er god nok som du er". Nå har det mista nyhetens interesse, og de kan slutte å late som de bryr seg. HM har faset ut plus size i mange år. Avdelingen for store størrelser ble mindre og mindre, nå er det kun på nett man får tak i klær over XL. (På en måte er det positivt med oversize-trenden...) Anonymkode: 953a7...337 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #54 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 19.23): På herresiden er størrelsene ganske normale. Anonymkode: 8e1ae...cc5 Tja, har i blant kjøpt gave til min mann der, på 1.89 cm. Alle klærne måtte returneres, da de var så korte og breie at man skulle tro at de var laget kun for pygméer… ikke for norske menn. Anonymkode: fcb42...92c
aazy Skrevet 8. juni 2024 #55 Skrevet 8. juni 2024 Det er ein generell trend at plus size er på veg ut. Ser det i fleire merker/kjeder. Er glad eg var stor for tre år sidan, når ein framleis kunne oppdrive fine basics i stor strl.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #56 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Det er snakk om for bare 30 år siden, ikke på 1700 tallet🙄 Anonymkode: 475cf...dbc Jeg har arvet en kjole fra 70-tallet i str 42 (altså sydd til kvinner i str 42 for 50 år siden), og den passet til meg som var str 42 på 90-tallet, og den er temmelig lik dagens str 42. Hadde jeg gått ned nok i vekt til å passe dagens str 42, hadde jeg passet den kjolen. Jeg vet også at da jeg var ung på 90-tallet brukte jeg str L på Vero Moda. Hadde jeg vært samme størrelse nå som da jeg var ung for 30 år siden, hadde jeg brukt ca samme størrelsen, avhengig av passform og type plagg. Jeg klarer ikke helt se at klærne har blitt så ekstremt store som mange skal ha det til. Jeg tror vanity sizing i de fleste butikker handler om en knapp størrelse opp på det meste. Og noen butikker velger å ha små størrelser for å tiltrekke seg unge kunder og folk som liker å ha en svært slank kropp som image. I dagens overflodssamfunn med mye overvekt, er det jo høy status å være veldig slank. At folk kan gå fra str L/XL til str S handler om enten passform eller et unntakstilfelle. Det kan jo også ha med å gjøre at de merkene de bruker oftest er små i størrelsene? Jeg tror også en del kleskjeder som selger rimelig fast fashion produserer en del klær som ikke er helt standard størrelse, rett og slett fordi de ikke er så nøye på målene. H&M er ikke akkurat kjent for pent snitt og god kvalitet, og det er mye dårlige stoffer og rart sydde klær. Da kan størrelsene variere en del på grunn av latskap og grådighet fra kjedenes side, heller enn bevisst vanity sizing. Anonymkode: d86ce...304 4 1
Sirah Skrevet 8. juni 2024 #57 Skrevet 8. juni 2024 Kjedene selger vel de klærne de faktisk tjener penger på. Om de har faset ut pluss size så er det fordi at det ikke var et stort nok marked for det. Butikkene driver ikke vedledighet, og klær som ikke selger går ut av sortimentet. Så enkelt, så vanskelig. 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #58 Skrevet 8. juni 2024 Der er i ferd med og fase ut de største størrelsene. De bruker heller omtrent ingen plus size modeller. Samme gjelder Monki https://www.kk.no/mote/de-vil-ikke-ha-tykke-kunder/81023462 Anonymkode: b5d6b...ca9 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #59 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (39 minutter siden): butthurt much? Anonymkode: 475cf...dbc Er du litt kort? Du skjønner vel at ei slank dame på 187 må ha større størrelse enn ei slank dame på 157? Det er for dumt å skjære alle over én kam og forsvare mangel på store størrelser med at folk bare må tenke på at man ikke skal være tjukk. Både høye folk og tjukke folk trenger klær som passer, på lik linje med normalvektige, tynne, lave og middels høye folk. Man bør helst ikke være overvektig, men har man nå først havnet der så må man jo likevel ha klær å ha på seg. Om ikke annet så i hvertfall frem til de "tar seg sammen" og blir slankere. --- Jeg synes forøvrig ikke det er noe galt i å fase ut plus size så lenge de fortsetter å selge klær i større størrelser. Det er da mye bedre å ha én kolleksjon som går fra str XXS og opp til større størrelser, enn å lage én kolleksjon i små størrelser og én kolleksjon i store størrelser. Problemet med overgangen til dette størrelsessystemet er at flere butikker velger å kun tilby de største størrelsene på nett. Og så klager de på at folk ikke støtter opp om lokale butikker, men bare bestiller på nett... Anonymkode: d86ce...304 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #60 Skrevet 8. juni 2024 1 hour ago, AnonymBruker said: Tja, har i blant kjøpt gave til min mann der, på 1.89 cm. Alle klærne måtte returneres, da de var så korte og breie at man skulle tro at de var laget kun for pygméer… ikke for norske menn. Anonymkode: fcb42...92c Tommeliten? 😁 (Sorry, klarte ikke å dy meg.) Anonymkode: dbd69...0e7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå