AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Når vi søker på de største str. får vi opp veldig få plagg. De andre vanlige små str. har flere hundre plagg, altså som en kan forvente. I tillegg står det ikke oversiktlig noe sted, så det er ikke lett å finne og som om ikke det var nok så vises alle stormoteklær av syltynne unge jenter. Hva er greia? Er det ikke kult nok og ødelegger imaget deres, så de slipper stille tak i den muligheten? Noen som har lest noe om dette? Anonymkode: b95a8...3c0 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #2 Skrevet 5. juni 2024 XS er en M hos H&M. Syns de lager digre klær. Trenger ikke stormote lenger, når de "vanlige" størrelsene har gått opp flere cm. Anonymkode: 5a468...f61 5 8
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Føler som forrige at klærne blir større og større, uavhengig av størrelse de er merket med. Er selv gjerne en L i kjoler fra Floyd, og opp mot XL hos Zara, for eksempel. Men hos HM passer S-M. Lurer på om det bare er strategi for å få folk til å kjøpe mer. Anonymkode: 9cf94...cf5 2 1 4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): XS er en M hos H&M. Syns de lager digre klær. Trenger ikke stormote lenger, når de "vanlige" størrelsene har gått opp flere cm. Anonymkode: 5a468...f61 På herresiden er størrelsene ganske normale. Anonymkode: 8e1ae...cc5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #5 Skrevet 6. juni 2024 Som de andre nevner, så er størrelsene på H&M digre. Jeg skulle bestille ei skjorte i min vanlige størrelse L. Men leste at den var stor i størrelsen, så gikk ned til M. Og den var diger. Jeg kunne faktisk brukt S, og jeg er IKKE small. Anonymkode: b3cfb...5f9 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #6 Skrevet 6. juni 2024 Jeg er en størrelse 44, men plutselig var jeg 52 på en shorts fra HM. Det var voldsomme greier etter min mening. Hadde dette hvert et ungt menneske er det direkte skadelig. Anonymkode: a2bcf...102 17 2 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #7 Skrevet 6. juni 2024 Har bestilt bukser derfra i str xxl. Opplever ikke at størrelsene er veldig store slik noen sier. Har venninner som liker å skryte av at de bruker xs fra HM og det jeg ser at de har kjøpt plagg som er så små at sømmer spriker og tekstilen strammer over brystene. Hvis det er tomt i din størrelse, kontakt HM og etterspør din størrelse. Det gjorde jeg og de fylte opp varen noen uker senere. Anonymkode: fb3ae...498 9
Baktusen Skrevet 6. juni 2024 #8 Skrevet 6. juni 2024 Tidligere hadde dem jo en stormote med hm pluss, men finner lite og mindre av det nå. Skuffende.. 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #9 Skrevet 6. juni 2024 Baktusen skrev (7 timer siden): Tidligere hadde dem jo en stormote med hm pluss, men finner lite og mindre av det nå. Skuffende.. da selger de vel ikke nok av det rett og slett. Butikk vil tjene penger, de bryr seg kun om det, desverre. Anonymkode: 3e199...2af
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #10 Skrevet 6. juni 2024 Jeg erfarer også at størrelsene på HM er mye større enn i andre butikker. Jeg bruker stort sett 40/42. På HM passer jeg ofte inn i str.36 og S. Anonymkode: ff758...786 1
svartkatt Skrevet 6. juni 2024 #11 Skrevet 6. juni 2024 Er det oversized klær som er for store når dere må gå ned i størrelse hos HM?? 8 7
kaiturid Skrevet 6. juni 2024 #12 Skrevet 6. juni 2024 Var på HM i dag og gikk forbi noe som lignet barneklær. Str xxs...det hadde de veldig mye av☹️ så da skal vi vel bli mindre da helst.. 6
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #13 Skrevet 6. juni 2024 Jeg skjønner ikke hva dere mener med at størrelsene er så store. Jeg er en størrelse M i ALLE andre butikker når det kommer til bukser, og har opplevd flere ganger at jeg må ha L på H&M 🤷♀️ Jeg er ellers en str XS oventil, men må noen ganger ha str S og noen får ganger M på H&M. Anonymkode: 22c30...e24 17 3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #14 Skrevet 6. juni 2024 HM varierer noe voldsomt. Bukser er ganske normale i størrelsen, bruker 44 som jeg også bruker på Gina Tricot for eksempel. Mens på t-skjorter har jeg mange ganger kjøpt S, og kjøpte nettopp en kjole i M. Men så har jeg flere langermete gensere der jeg må ha L. Er vanligvis L på Cubus til sammenligning. Anonymkode: bc587...5e5 1
Djungelvrål Skrevet 6. juni 2024 #15 Skrevet 6. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 18.38): XS er en M hos H&M. Syns de lager digre klær. Trenger ikke stormote lenger, når de "vanlige" størrelsene har gått opp flere cm. Anonymkode: 5a468...f61 Jeg har vært s-m hele livet, jeg kan sjelden bruke xs med mindre det er et oversized plagg. 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #16 Skrevet 6. juni 2024 svartkatt skrev (1 time siden): Er det oversized klær som er for store når dere må gå ned i størrelse hos HM?? Nei, helt vanlige klær. Jeg kjøper blant annet treningsklær der, da er jeg M i tights. Som regel L-XL hos Rönish eller Nike. Eller basic t-skjorter, da må jeg innimellom ned mot S. Men er jeg på Zara er jeg L. Anonymkode: 9cf94...cf5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #17 Skrevet 6. juni 2024 Det er mange år siden jeg har funnet plus size kolleksjonen til H&M. Handler ikke der mer. Anonymkode: c08b9...af0 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #18 Skrevet 6. juni 2024 Jeg har alltid opplevd klærne på HM som mindre enn andre steder. Og Bik bok er enda verre. Mens Cubus igjen er helt motsatt. Anonymkode: 1a97b...ecf 7 2
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #19 Skrevet 6. juni 2024 On 6/5/2024 at 6:38 PM, AnonymBruker said: XS er en M hos H&M. Syns de lager digre klær. Trenger ikke stormote lenger, når de "vanlige" størrelsene har gått opp flere cm. Anonymkode: 5a468...f61 Nåja, ikke nødvendigvis. Kjøper kjoler i XS hos "alle" andre kjeder (som f.eks. Zara og Mango), men hos H&M må jeg ofte opp i S. Kommer altså helt an på passformen. Anonymkode: dbd69...0e7 3
svartkatt Skrevet 7. juni 2024 #20 Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Nei, helt vanlige klær. Jeg kjøper blant annet treningsklær der, da er jeg M i tights. Som regel L-XL hos Rönish eller Nike. Eller basic t-skjorter, da må jeg innimellom ned mot S. Men er jeg på Zara er jeg L. Anonymkode: 9cf94...cf5 Okei. Vet ikke så mye om hvilke merker det er på Zara, men klærne er tydeligvis merket etter et annet system. Tror alle sportsmerker er det. Vet ikke hvilket, men jeg vet at jeg ikke kan sammenligne størrelsene over alt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå