Gå til innhold

Junilønnen, må jeg betale skatt av ekstravakt?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

12 juni kommer feriepengene. Jeg kommer i tillegg til å få betalt for en røddag jeg jobbet i mai. Hvordan blir utregning her på junilønna? Blir jeg trukket vanlig skatt av den røddagen eller betaler jeg 5/% av den?

Anonymkode: 74670...509

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skulle stå 50% 

AnonymBruker
Skrevet

Du trekker vel vanlig skatt som du pleier av lønna. Enten tabel eller prosent trekk ut fra skattekortet

Anonymkode: 1872e...b7a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det blir trukket skatt helt som vanlig av lønn i juni. Det er bare feriepenger som er trekkfrie.

Anonymkode: cd67c...8e6

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

12 juni kommer feriepengene. Jeg kommer i tillegg til å få betalt for en røddag jeg jobbet i mai. Hvordan blir utregning her på junilønna? Blir jeg trukket vanlig skatt av den røddagen eller betaler jeg 5/% av den?

Men får vi rødt tillegg i juni? Hørte noe om at røde dager fra mai kanskje kommer på juLi-lønna. Og at i juni får vi KUN rene feriepenger. Noen som vet? (Kommunal sektor)

Endret av Mayer
AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (48 minutter siden):

Men får vi rødt tillegg i juni? Hørte noe om at røde dager fra mai kanskje kommer på juLi-lønna. Og at i juni får vi KUN rene feriepenger. Noen som vet? (Kommunal sektor)

Jeg vet ikke men jeg ser at røddagen jeg jobbet i mai er lagt inn på timelisten over timene jeg har jobbet og som kommer på junilønna.

AnonymBruker
Skrevet

Overtid og helligdagstilegg blir trukket som vanlig. 

Samme som til jul. Vanlig lønn blir trukket halv skatt, overtid normalt prosentrekk.

Anonymkode: e3ef7...8ab

AnonymBruker
Skrevet
Mayer skrev (6 minutter siden):

Jeg får i hvert fall betalt alt har jobbet i mai utbetalt i juni sammen med feriepengene.

Anonymkode: cd67c...8e6

• Nyttig 1
Skrevet (endret)

Vanligvis trekkes det vanlig skatt av ekstravakter, bonuser og andre variable utbetalinger utenom lønn. Feriepenger er trekkfrie. Hadde de ikke trukket skatt av variable inntekter hadde du kunnet fått en solid baksmell året etter. 

Endret av newman01

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...