AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Del Skrevet 4. juni 2024 Ønsker å ta påbygg for å få generell studiekompetanse sånn at jeg har mulighet til å ta høyere utdanning i fremtiden. Har søkt påbygg vg4 på vgs. Er i midten av 20 årene og jobber fulltid. Hvis jeg blir tilbydd skoleplass, så er det 4 dager med skole på dagtid. Har egentlig sett for meg 3 dager med skole og 2 dager med jobb pga. økonomi. Har ikke snakket med arbeidsgiver enda, men tror jeg kan gå ned i stillingsprosent. Er det noen som har tatt påbygg etter fag/svennebrev? Hvordan så skolehverdagen ut? Hva gjorde du med din jobbsituasjon? Anonymkode: 7f116...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Del Skrevet 4. juni 2024 Kan du ta det over to år? Sånn at du får tid til å jobbe og tjene penger også. Anonymkode: bfc6c...3a0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Del Skrevet 4. juni 2024 Du kan ta det som privatist, det er ganske lett. Lese litt på kveldstid og møte opp på eksamen. Anonymkode: 6dab1...d9a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Del Skrevet 4. juni 2024 41 minutter siden, AnonymBruker said: Kan du ta det over to år? Sånn at du får tid til å jobbe og tjene penger også. Anonymkode: bfc6c...3a0 Tviler, da må jeg evt. ta det gjennom privatskole/nettstudier. Skal sjekke det ut nærmere. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Du kan ta det som privatist, det er ganske lett. Lese litt på kveldstid og møte opp på eksamen. Anonymkode: 6dab1...d9a Prøvde meg på nettstudier(ask privatist) samtidig som jeg jobbet 100% for et par år siden, det fungerte ikke. Ble alt for mye å ta 4 fag samtidig. Synes også det var vanskelig å strukturere og legge opp skolearbeidet selv. Tror nok jeg fungerer best i ett klasserom, få klare oppgaver, prøver osv. Takk for svar TS Anonymkode: 7f116...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym35445 Skrevet 4. juni 2024 #5 Del Skrevet 4. juni 2024 (endret) AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ønsker å ta påbygg for å få generell studiekompetanse sånn at jeg har mulighet til å ta høyere utdanning i fremtiden. Har søkt påbygg vg4 på vgs. Er i midten av 20 årene og jobber fulltid. Hvis jeg blir tilbydd skoleplass, så er det 4 dager med skole på dagtid. Har egentlig sett for meg 3 dager med skole og 2 dager med jobb pga. økonomi. Har ikke snakket med arbeidsgiver enda, men tror jeg kan gå ned i stillingsprosent. Er det noen som har tatt påbygg etter fag/svennebrev? Hvordan så skolehverdagen ut? Hva gjorde du med din jobbsituasjon? Anonymkode: 7f116...8dc Hei, jeg har tatt påbygg vg4(etter fagbrev) over 2 år og er ferdig nå til sommeren. Nå har ikke jeg hatt jobb på sia da siden jeg har lærevansker (som også er grunnen til att jeg har tatt det over 2 år). Men mange av elevene jeg har gått i sammen med har hatt jobb). Vi har hatt fri hver fredag. Ellers har vi hatt skole ifra kl. 08:15 til 13:45. Virker som att di fleste helt fint har klart å balansere skole og jobb på en grei måte. Du har jo også vinterferie, påskeferie, høstferie, planleggingsdager osv. der du kan jobbe. Men du må nokk regne med ett travelt år. Samtidig har jeg lært sykt mye på disse to årene og ville ikke vært foruten. Lykke til💗. Endret 4. juni 2024 av anonym35445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym35445 Skrevet 4. juni 2024 #6 Del Skrevet 4. juni 2024 (endret) Btw. om du er bekymret for økonomi ved å gå ned i stilling vil jeg tipse deg om å søke til Lånekassen om uavhengighetsstipend. Det har alle Vg4 elever rett på. Står med liten skrift i vedtaket du for når du søker om utstyrsstipend. Så sender du bare inn fagbrevet ditt som et vedlegg under søknaden. Da får du vell ca. 3 tusen i måneden + mer i august og desember. Endret 4. juni 2024 av anonym35445 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Del Skrevet 4. juni 2024 Tok påbygg i mangel av læreplass, fikk læreplass etter påbygg og fagbrev Har dessverre aldri fått brukt gens pga studiene som er aktuelle har gjerne vært ingeniørfag hvor man trenger matte/fysikk Anonymkode: d3f92...32b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå