Gå til innhold

Hvorfor er dere frivillig barnløs?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor er du frivillig barnløs? 

Jeg er det selv pga. jeg syns det er egoistisk når det allerede finnes så mange foreldreløse barn, for mye mennesker og uendelig elendighet.

Anonymkode: 04b7c...881

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fordi vi ikke har lyst på barn. Har ingen annen grunn enn det.

Har heller ikke hund, for det har vi heller ikke lyst på.

Anonymkode: 5fe14...955

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Fordi samboer har to barn fra før 

AnonymBruker
Skrevet

Som over. Fordi jeg ikke ønsker barn.

Jeg ønsker ikke er liv som innebærer barn. Jeg ønsket ikke det da jeg var 20 og ikke nå som jeg er 42 💁🏼‍♀️

Anonymkode: 70120...c3b

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde en veldig traumatisk barndom med alvorlig omsorgssvikt, måtte ta på meg omsorgsrolle ovenfor foreldre i alt for ung alder, og føler vel at jeg endelig kan leve livet mitt for meg selv. Jeg ønsker ikke å ha ansvar for noen andre, jeg syns verden blir verre og verre, samfunnet blir mer og mer politisk korrekt uten rom for uenigheter. Om jeg noen gang ombestemmer meg, så tenker jeg at det allerede eksisterer veldig mange barn som trenger et trygt og stabil hjem, enten om det er som avlastningshjem, fosterhjem eller adopsjon. 

• Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det virker så kjedelig å ha barn, og jeg liker ikke å kjede meg. Orker heller ikke å måtte bruke all tiden min på et barn og han eller hennes behov og interesser. 

Anonymkode: 556cc...b49

• Liker 1
Skrevet (endret)

Ønsker ikke barn.

Hadde jeg ønsket det hadde jeg kanskje ikke sett alle de gode sidene ved valget om barnfrihet men når ønsket ikke er der i utgangspunktet så er det jo klart at jeg ser bare utelukkende positive sider ved mitt eget valg og står støtt i det og priser meg lykkelig hver dag for at jeg er barnfri. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 3
Skrevet

Jeg vil ikke ha barn.

Trenger jeg noen annen grunn enn det?

• Liker 3
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det ble bare sånn. Aldri hatt noe stort ønske om å ha barn. Ikke angret på det heller og nå er jeg passert 40 :) Har ett godt liv uten. Passet bare ikke for meg og min personlighet. 

Anonymkode: 072f2...0b3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Akkurat nå har vi rett og slett ikke lyst på - vi er altfor glad i alenetid sammen og føler ikke det er rom for andre helt enda. Det kan endre seg, så vi får se i fremtiden om vi får en liten en, men tror i såfall det holder med én. Vi har dog lagt til rette for barn med huskjøp og skiftet til bedre yrker, så den dagen behoved melder seg er det ingen grunn til å utsette eller tilrettelegge ytterligere 😊 Og melder det seg ikke, er det helt greit, viser det seg at vi ikke kan få, er det heller ingen stor sorg for oss. 

Anonymkode: 2628e...c18

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker ikke unger og mennesker. Aldri gjort. 
Derimot har jeg stor omsorg for dyr. 

Anonymkode: d3c01...dfa

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Emmmm... De fleste frivillig barnløse e3 vel akkurat det av samme årsak - vi vil ikke ha barn. 

Anonymkode: 54cde...a36

• Liker 2
Skrevet

Fordi jeg aldri har ønsket meg barn, vel. Dessuten har jeg aldri møtt "mannen i mitt liv" heller så det har ikke vært særlig aktuelt .

Dessuten mistenker jeg at jeg ikke ville blitt noen spesielt god mor.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

At jeg ikke vil ha barn er bare sånn jeg er. Har ikke valgt det selv. Ønsket eller lysten på barn har aldri eksistert. 

Er tante da og synes det er kjekt.

Har en flokk med dyr og trives med det. 

Anonymkode: c9d54...376

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg liker livet mitt 

Anonymkode: db810...07e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg HAR IKKE LYST PÅ barn vel?

Så enkelt er det. 

Anonymkode: c9bac...c3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke så veldig lyst på da det var aktuelt og ingen mann jeg kunne tenke meg en livslang relasjon til via et barn.

Anonymkode: dd76a...033

• Liker 1
Skrevet

Vil ikke bidra til overbefolkning, har ikke lyst, vil blitt en dårlig far etc etc 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg ikke vil ha ansvar for et annet menneske i 18 år, og fordi jeg vil bruke fritiden på det jeg liker å gjøre, ikke på det et barn liker å gjøre. 

Anonymkode: 1538c...b3c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fordi mannen ikke ønsker barn og det er ikke så viktig for meg at jeg ofrer et liv med han til fordel for å kanskje få barn med en annen.  er dessuten veldig trøtt av meg pga. medisiner og det virker ganske jævlig å ikke få sovet nok på flere år..Håper dog jeg blir tante, hadde vært fint med en arving og at mine foreldre kan bli besteforeldre. 

Anonymkode: a15ff...303

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...