Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en ekkel følelse inni meg og jeg har gått med en klump i halsen i hele dag på jobb. Jeg og samboer hadde en krangel i går kveld, og det endte med at jeg gikk og la meg. Det var ikke en stor uenighet, men nok til at det ble dårlig stemning. Vi har hatt perioder før hvor vi har kranglet, men nå har vi hatt det bra veldig lenge og det er lenge mellom hver gang. Vi har også blitt bedre på å kommunisere, men i går føltes det mer som vår "gamle måte" å krangle på.

Samboeren min skrev i dag at vi må sette oss ned og snakke sammen i kveld, og jeg kjenner han såpass godt at jeg vet at det er noe seriøst. Jeg tror kanskje han vil gå fra meg, og selv om det er en voldsom konklusjon så har jeg en sterk magefølelse. Jeg så også at han hadde lagt igjen forlovelsesringen sin hjemme, og det gjør han aldri. Jeg forsøker å ikke ta sorgen på forskudd, men jeg klarer ikke. Det føles som at hele min verden er i ferd med å rase sammen. Han betyr ALT for meg. 

Anonymkode: e2b47...47d

• Hjerte 19
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vondt og vanskelig! 
Jeg synes du skal si nettopp dette du skrev her, at han er umistelig for deg og at du innser at gårsdagens krangel ikke var bra. 
Krysser fingre for at konklusjonen er feil.

• Liker 3
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
Kålrota skrev (1 minutt siden):

Så vondt og vanskelig! 
Jeg synes du skal si nettopp dette du skrev her, at han er umistelig for deg og at du innser at gårsdagens krangel ikke var bra. 
Krysser fingre for at konklusjonen er feil.

Takk for støtte ❤️ Jeg håper virkelig det samme. Jeg skal forsøke. 

• Hjerte 6
AnonymBruker
Skrevet

La meg gjette, du stiller spørsmål til noe du egentlig ikke ville høre var på og ble sint på han for å han ikke har like meninger/verdier og du?

Anonymkode: 83e87...5c0

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg har en ekkel følelse inni meg og jeg har gått med en klump i halsen i hele dag på jobb. Jeg og samboer hadde en krangel i går kveld, og det endte med at jeg gikk og la meg. Det var ikke en stor uenighet, men nok til at det ble dårlig stemning. Vi har hatt perioder før hvor vi har kranglet, men nå har vi hatt det bra veldig lenge og det er lenge mellom hver gang. Vi har også blitt bedre på å kommunisere, men i går føltes det mer som vår "gamle måte" å krangle på.

Samboeren min skrev i dag at vi må sette oss ned og snakke sammen i kveld, og jeg kjenner han såpass godt at jeg vet at det er noe seriøst. Jeg tror kanskje han vil gå fra meg, og selv om det er en voldsom konklusjon så har jeg en sterk magefølelse. Jeg så også at han hadde lagt igjen forlovelsesringen sin hjemme, og det gjør han aldri. Jeg forsøker å ikke ta sorgen på forskudd, men jeg klarer ikke. Det føles som at hele min verden er i ferd med å rase sammen. Han betyr ALT for meg. 

Nei nei.....du må i k k e tenke negativt....det som skjer det skjer..... Det er ment til å skje...dere passer vel ikke sammen da..   ikke tenk negativt! Tenk" ok det var den erfaringen! Det finnes noen som passer bedre....!".

Anonymkode: c281a...6e9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei nei.....du må i k k e tenke negativt....det som skjer det skjer..... Det er ment til å skje...dere passer vel ikke sammen da..   ikke tenk negativt! Tenk" ok det var den erfaringen! Det finnes noen som passer bedre....!".

Jeg skulle ønske jeg klarte, men vi har vært sammen i 6 år nå så han er en stor del av livet mitt. Dersom han gjør det slutt så kommer det til å bli steintøft. Vi er ikke bare samboere, men vi er også utrolig gode venner. Han er den eneste jeg kan snakke med om alt, og som forstår meg på en måte som ingen andre gjør. Jeg mister ikke bare en partner, men også min aller nærmeste venn. 

• Hjerte 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

La meg gjette, du stiller spørsmål til noe du egentlig ikke ville høre var på og ble sint på han for å han ikke har like meninger/verdier og du?

Anonymkode: 83e87...5c0

La meg gjette, du er typen til å dra konklusjoner ut av ingenting?

Anonymkode: f2a16...87a

• Liker 40
  • Nyttig 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva kranglet dere om? 

Anonymkode: c3c69...559

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

La meg gjette, du er typen til å dra konklusjoner ut av ingenting?

Og er singel, fordi damer er «drama» :ironi:

Anonymkode: 74b0b...75f

• Liker 10
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

.

Endret av Mayer
  • Liker 1
Skrevet

Rart han tenker å gå fra deg hvis dere er forlovet og har det bra? En krangel fører vel ikke til brudd. Da er det nok mer i bunnen nn du forteller/vet om. Er du hans beste venn, kjæreste, en han kan snakke med om alt?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva kranglet dere om? 

Anonymkode: c3c69...559

Det hele var veldig absurd. Det startet med en liten ting og eskalerte til å handle om at jeg ikke gir han nok space og tid for seg selv. Jeg ble frustrert fordi at han ikke kommuniserer sine behov, og jeg synes det er urettferdig å bli irritert over noe som han ikke engang har formidlet til meg.

Vi har bare 1 fridag sammen i uka og vi jobber motsatt av hverandre. Jeg jobber tidlig, han sent. Vi ses ikke om morgenen med mindre han står opp tidlig, og ikke alltid om kvelden heller. Vi spiser for eks. ikke middag sammen annet enn på søndag. Hvordan i alle dager skal jeg kunne vite at "mer tid for seg selv" er det han trenger når han har mer tid for seg selv enn man vanligvis har i et forhold.

• Liker 10
  • Hjerte 14
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hele var veldig absurd. Det startet med en liten ting og eskalerte til å handle om at jeg ikke gir han nok space og tid for seg selv. Jeg ble frustrert fordi at han ikke kommuniserer sine behov, og jeg synes det er urettferdig å bli irritert over noe som han ikke engang har formidlet til meg.

Vi har bare 1 fridag sammen i uka og vi jobber motsatt av hverandre. Jeg jobber tidlig, han sent. Vi ses ikke om morgenen med mindre han står opp tidlig, og ikke alltid om kvelden heller. Vi spiser for eks. ikke middag sammen annet enn på søndag. Hvordan i alle dager skal jeg kunne vite at "mer tid for seg selv" er det han trenger når han har mer tid for seg selv enn man vanligvis har i et forhold.

Da høres det ut som om han er ferdig med forholdet. Lykke til, du finner garantert en mer velegnet samboer.

Anonymkode: 62f76...27e

• Liker 12
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Han har tatt av seg ringen og sier at dere må snakke sammen? Hm, det høres jo ikke akkurat bra ut. Hva var det dere kranglet om da? Man forlater bare ikke en man skal gifte seg med sånn helt uten videre etter en krangel. Det må mer til enn som så. Da må jo forholdet ha skurret en stund eller? Håper dere får snakket godt sammen i kveld og at det løser seg.

Anonymkode: 090f0...098

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AlternativX skrev (5 minutter siden):

Rart han tenker å gå fra deg hvis dere er forlovet og har det bra? En krangel fører vel ikke til brudd. Da er det nok mer i bunnen nn du forteller/vet om. Er du hans beste venn, kjæreste, en han kan snakke med om alt?

Ja, jeg er det. Men han "skrur av" emosjonelt når vi har en konflikt. Jeg hadde aldri gått fra han med mindre det var noe veldig seriøst, men han har perioder hvor han er nedfor og emosjonelt distansert. Når han er i den tilstanden så er det vanskelig å snakke om ting, og han gir liksom litt opp. Vanskelig å forklare.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Jeg skulle ønske jeg klarte, men vi har vært sammen i 6 år nå så han er en stor del av livet mitt. Dersom han gjør det slutt så kommer det til å bli steintøft. Vi er ikke bare samboere, men vi er også utrolig gode venner. Han er den eneste jeg kan snakke med om alt, og som forstår meg på en måte som ingen andre gjør. Jeg mister ikke bare en partner, men også min aller nærmeste venn. 

Jamen kjære deg! Du finner da vel venn i en annen partner også!! Jeg mistet min samboer etter nesten 8 år...ble brudd... men det eneste som hjelper er å snu tankene....! Ikke bli blind....! Det var simpelthen ikke ment til å være...tror på skjebnen jeg.......! 

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Han har tatt av seg ringen og sier at dere må snakke sammen? Hm, det høres jo ikke akkurat bra ut. Hva var det dere kranglet om da? Man forlater bare ikke en man skal gifte seg med sånn helt uten videre etter en krangel. Det må mer til enn som så. Da må jo forholdet ha skurret en stund eller? Håper dere får snakket godt sammen i kveld og at det løser seg.

Anonymkode: 090f0...098

Nei, det høres ikke bra ut i det hele tatt. Han er ikke som alle andre emosjonelt sett, og forhold har alltid vært vanskelig for han. Relasjoner generelt. Han hadde en vanskelig oppvekst, og forholdet vi har er det lengste han har hatt. Jeg forsøker å forstå han, og ting har blitt bedre - men han lukker seg veldig ofte når ting blir utfordrende. Jeg føler at han har lukket seg såpass mye etter gårsdagen at han bare ikke vil mer.. Det er den følelsen jeg har. 

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Og er singel, fordi damer er «drama» :ironi:

Anonymkode: 74b0b...75f

Det er i hvertfall unnskyldningen…

Anonymkode: b48e7...6b5

• Liker 4
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

. Normalt sett tenker jeg at et langvarig forhold ikke plutselig tar slutt etter en krangel, når alt virker bra ellers.

Men jeg er enig med magefølelsen din når det gjelder forlovelsesringen. Og det at han ikke har fortalt at han trenger space, så har du jo trodd det går bra. Men så lite som dere faktisk ser hverandre, så trenger man ikke mer space med mindre man vil ut av forholdet. Uansett hvor mye egentid man trenger.

Du gjør klokt i å forberede deg på det verste. Hvis han ikke slår opp i kveld, så lov meg at du ikke går på nåler fremover og godtar alt for at han ikke skal dumpe deg. Om han sier at du må skjerpe deg for at han skal ta på ringen igjen, så er han ikke verdt det.

Og så lurer jeg på hvor lite tid dere skal tilbringe sammen for at du ikke "kveler han".

Nei, huff. Håper at han bare glemte å ta på ringen i dag, og at han vil snakke for å skvære opp

Anonymkode: 038fb...1b4

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)

Ut fra hva du skriver har dere jo absolutt ikke mye tid sammen. Ikke glem deg selv og dine behov i et forsøk på å beholde han.
Hvis det virkelig er for mye å spise middag sammen en gang i uken så forstår jeg ikke hvorfor han er i et forhold overhodet.

Spørsmålet er: hvorfor er dette bra nok for deg?

Endret av Blueturtle
Sette inn et ord
  • Liker 8
  • Nyttig 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...