Gå til innhold

Utfordrende med is i magen når blodet bruser

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er tidvis skrekkelig mye tull her inne, så jeg har vurdert for eller i mot om jeg egentlig skulle ta meg bryet med å skrive her, men jeg gir det en sjanse.
Jeg vet egentlig ikke om jeg har noe særlig dilemma, det kjennes sånn ut i blant, og hver gang lander jeg nesten på ulikt utfall før jeg klarer å distrahere meg. 

Det har seg nemlig slik at for en knapp måned kom jeg (mann) i kontakt med en kvinne på nett. Jeg tilbakeholder unødvendige detaljer av personvernshensyn. 

Vi fikk veldig raskt en veldig nær og god tone, og skrev lange meldinger til hverandre. Det er sjeldent jeg har følt meg så komfortabel med å være åpen og ikke ikle meg en eller annen maske, men være meg selv fritt og avslappet. 

Etter halvannen ukes tid møtte vi hverandre. Hun trakk seg litt tilbake, det ble litt for tidlig for henne å date. Men vi fortsatte å skrive meldinger til hverandre, like lange og uanstrengte som tidligere. Men etter en ukes tid til hadde hun kjent på det som jeg òg kjente på, det var noe usagt og udefinert mellom oss, og hva vi skulle gjøre med det. Etter å ha lest mitt sedvanlige lange utfyllende svar så fulgte hun opp på konklusjonen min, og etter en halvtime møttes vi igjen. 

Vårt andre møte var enda mer avslappet og desto hyggeligere enn vårt første, vi snakket rundt temaene vi hadde adressert i meldinger. Når vi skulle avslutte møtet ble vi noe distrahert av grunner jeg ikke nevner grunnet personvern, så jeg sendte henne en melding og fortalte hva jeg ikke hadde fått sagt. 

Hun svarte at i løpet av møtet vårt hadde hun kjent på ønske om å fortsette. Hun kjente på en ro og trygghet i meg som hun trekkes mot, også i fysisk kontakt når jeg strøk på og klemte henne. Men, selvfølgelig er det et men, ellers hadde aldri dette innlegget funnet sted, hun hadde bestemt seg for at vi ikke kunne fortsette. Av flere grunner jeg heller ikke vil gjengi. Mange grunner jeg har forståelse for, men flere som jeg også hadde andre perspektiv på. Perspektiv jeg håper hun ser.

Jeg merker nå at det er så mye detaljer jeg har måtte utelate at det blir vanskelig for noen utenfra å sette seg inn i det og komme med råd eller anbefalinger, så ta dette like gjerne for en utblåsning og et tungt sukk fra et lidende hjerte som bare trenger å blåse litt ut. 

Jeg vet på en side at det riktige er å respektere hennes ønske, gi slipp på henne og la henne få tid til seg selv og egne avgjørelser, og kanskje oppdage at hun tok en uoverveid en.
Samtidig tror jeg det er 16 år siden jeg sist møtte en som henne. Ei som gjennom seg og sin egne væremåte inviterer meg til å være fri og åpen, uten et snev av å dømme eller kritisere meg. Ei som får meg til å føle meg mer vel med meg selv. Ei som dagene blir lysere og lettere av å bære, bare fordi hun er en del av den. Derfor strides jeg mot å oppsøke henne og fortelle henne akkurat det, at det vi har hatt, som har blitt så stort på kort tid (kanskje for mye, for fort for henne), er noe som er så forbanna sjeldent at uansett hva som skal til så er det så si alltid verdt å kjempe for det og for å finne ut av hva det kan bli på lengre sikt. 

Jeg har lyst til å gi henne tid og alt hun trenger, men det er lite jeg har villet så mye i livet hittil som å kjempe for en fortsettelse.

Nei, jeg får gjøre noe husarbeid, gå meg en tur, telle gresstrå eller hår på katten for å distrahere hodet litt. 

Anonymkode: 8da24...f25

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Fortsett å vær i livet hennes, gi henne tid, så kanskje det vil gå fint til slutt. 

Anonymkode: 2261b...747

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Fortsett å vær i livet hennes, gi henne tid, så kanskje det vil gå fint til slutt. 

Anonymkode: 2261b...747

Det er litt av utfordringen, jeg vet ikke om jeg klarer å være der så mye akkurat nå, holde kontakten og for meg selv sitte med tankene om at hun treffer andre mens vi bare er platoniske. Og jeg er redd for at om jeg fortsetter å holde kontakten, at den flørtende undertonen kan bli for påtrengende når hun har bestemt seg for vennskap. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun har sagt at hun ikke ønsker å fortsette med noe annet enn vennskap, må du rett og slett bare respektere det. Og om du synes det blir vanskelig å bare være venner, ville jeg trekt meg helt unna hvis jeg var deg 

Anonymkode: b3fce...1d8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Du er veldig uspesifikk i historien din og dermed helt umulig å mene så mye om dette. 

Men når du sier hun oppga mange grunner til å ikke fortsette, så er nok gapet veldig stort. Det er kjipt, men det kommer nye muligheter. 

Du bør bare gjøre som du selv sier, sysselsette deg og gå videre. Jeg og mange andre har opplevd tilsvarende skuffelser, hvis det er noe trøst. 

Anonymkode: 48637...592

• Liker 6
Skrevet

Hun følte nok ikke det samme. Hadde hun gjort det, hadde hun vært sammen med deg. Veldig kjipt når man føler man har truffet noen man liker, men sånn er livet for veldig mange av oss.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange her i verden som kan gi deg den følelsen, du finner det igjen 😊

Kan hende hun vil endre mening, men huske det i tilfelle hun ikke gjør.

Anonymkode: 27e0a...a95

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det finnes mange her i verden som kan gi deg den følelsen, du finner det igjen 😊

Kan hende hun vil endre mening, men huske det i tilfelle hun ikke gjør.

Gitt frekvensen hvor ofte jeg har funnet noen som det stemmer så bra med, så er jeg redd for å vente til jeg nesten har blitt pensjonist 🙈😅 Og gå glipp av noe som gjør at hverdagen og livet oppleves lettere, lysere og mindre skummel. 

Ja, kan hende hun gjør det, jeg tar gjerne opp igjen tråden i så fall. Men fy søren jeg hadde glemt hvor tøft dette kunne være. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun har grunner for at det ikke kan bli dere to. Og hun har sagt det.

Med andre ord hjelper det ikke hvor mye du enn måtte like henne. Og av respekt for deg selv bør du fade ut kontakten og slutte å ha kontakt. Du vil bare håpe på at hun ombestemmer seg, og det vil jo ikke skje.

Anonymkode: 06c3b...215

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når det er så mye usikkerhet og annet tull allerede i løpet av de første to møtene, så er det jo klart at dette ikke er en trygg og fin relasjon. Når man finner den rette, så skal det være lett og komfortabelt. 

Hun likte deg som samtalepartner og som person, men følte ikke at det var noe mer der. Du fikk overtalt henne til et møte nr.2, og det ble da mer tydelig for henne at du ikke var den rette for henne og avsluttet derfor datingen.

Kjip situasjon. Trekk deg unna, og vær svært skeptisk om hun i fremtiden tar kontakt igjen. Da kan det være at hun savner de gode samtalene, men vil stikke igjen når du gir inntrykk av at du vil noe mer enn å bare prate. 

Anonymkode: d6c08...3d3

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Du fikk overtalt henne til et møte nr.2

Nei, det var hun som tok initiativet til det andre møtet:) og det har i veldig stor grad vært veldig lett og komfortabelt. Som jeg skrev i OP; "Det er sjeldent jeg har følt meg så komfortabel med å være åpen og ikke ikle meg en eller annen maske, men være meg selv fritt og avslappet." 

Og det var ikke mye usikkerhet og "annet tull" i løpet av de to første møtene. Fullt mulig jeg har uttrykt meg utydelig, men her stemmer ikke antagelsene dine. Og hadde ikke relasjonen vært trygg og fin så hadde jeg neppe hatt den følelsen jeg sitter igjen med. Takk for advarselen, men jeg skal nok klare å passe på meg selv ;)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hun har grunner for at det ikke kan bli dere to. Og hun har sagt det.

Med andre ord hjelper det ikke hvor mye du enn måtte like henne. Og av respekt for deg selv bør du fade ut kontakten og slutte å ha kontakt. Du vil bare håpe på at hun ombestemmer seg, og det vil jo ikke skje.

Anonymkode: 06c3b...215

Hun har grunner, ja, men i ettertid ser jeg at de er mer midlertidige enn permanente. 
Av respekt for meg selv burde jeg gi opp så lett og gi slipp på det som ser ut til å være det beste mennesket jeg har blitt kjent med på 16 år? Hm, hun vil ikke ombestemme seg, nei? Er du synsk? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hun har grunner, ja, men i ettertid ser jeg at de er mer midlertidige enn permanente. 
Av respekt for meg selv burde jeg gi opp så lett og gi slipp på det som ser ut til å være det beste mennesket jeg har blitt kjent med på 16 år? Hm, hun vil ikke ombestemme seg, nei? Er du synsk? 

Du stiller oss et spørsmål vi ikke kan svare på. Alt vi kan gjøre for deg og henne er å forberede deg på nederlag, og å få deg til å respektere hennes ønske, om det forblir et nei.

Vi kjenner deg ikke, i verstefall blir det jo å oppfordre til press og stilling, om du skjønner? Hadde jo vært veldig skadelig om vi sa, dere er skapt for hverandre 💕💕💕 Vi vet ikke hva som vil skje, annet enn at hun tviler og at du er lei deg for det.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du stiller oss et spørsmål vi ikke kan svare på. Alt vi kan gjøre for deg og henne er å forberede deg på nederlag, og å få deg til å respektere hennes ønske, om det forblir et nei.

Vi kjenner deg ikke, i verstefall blir det jo å oppfordre til press og stilling, om du skjønner? Hadde jo vært veldig skadelig om vi sa, dere er skapt for hverandre 💕💕💕 Vi vet ikke hva som vil skje, annet enn at hun tviler og at du er lei deg for det.

Press og stalking*

For det handler ikke bare om deg, et forhold handler om begge. Å om det kun er riktig for ek er det ikke riktig.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei da, jeg vet jeg også har vært diffus og ikke delt overvettes mange detaljer. Jeg har ikke gjort det lett for dere. 
Og ja, om jeg tar kontakt med henne i stedet for å gi opp uten å møte et annet resultat så har jeg i det minste gjort et forsøk, men må respektere et nei. Hun sa jo at hun i løpet av det andre møtet var interessert i å fortsette, så jeg har en følelse av at det er feilslått logikk på egenhånd i etterkant som overstyrer følelsene hun hadde i mitt fysiske selskap.

Og jeg skjønner hvor du kommer fra, uten å kjenne meg så må du og andre ta høyde for at jeg kan drive med press og stalking, men jeg forsøker så godt jeg kan å være en sånn mann jeg håper min datter en dag kommer til å møte 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nei da, jeg vet jeg også har vært diffus og ikke delt overvettes mange detaljer. Jeg har ikke gjort det lett for dere. 
Og ja, om jeg tar kontakt med henne i stedet for å gi opp uten å møte et annet resultat så har jeg i det minste gjort et forsøk, men må respektere et nei. Hun sa jo at hun i løpet av det andre møtet var interessert i å fortsette, så jeg har en følelse av at det er feilslått logikk på egenhånd i etterkant som overstyrer følelsene hun hadde i mitt fysiske selskap.

Og jeg skjønner hvor du kommer fra, uten å kjenne meg så må du og andre ta høyde for at jeg kan drive med press og stalking, men jeg forsøker så godt jeg kan å være en sånn mann jeg håper min datter en dag kommer til å møte 😊

Du virker som en fin mann.
Lykke til 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Du virker som en fin mann.
Lykke til 😊

Det varmer å høre ☺️ 

Og takk!

AnonymBruker
Skrevet

Hun har avsluttet. Dess raskere du aksepterer det dess bedre for deg.

Jet vet det er sjeldent en føler at en finner en der alt klikker. 

Men det finnes flere enn én person der ute for alle.

Jeg fant min.

Forskjellen er tross utfordringer og komplikasjoner i begges liv og hverdag var det gjort for oss begge da vi møttes. Vi kastet oss inn i det og tross at det har vært skummelt og vekket masse følelser i oss har det ikke vært aktuelt å se for oss en fremtid uten hverandre.

Vi er totalt transparent, åpen og ærlig med hverandre. Og ingen av oss har kjent på en sånn ro og trygghet vi kjenner med hverandre. Å være borte fra hverandre over noen dager gjør til tider fysisk vondt. 

Når hun ikke vil fortsette og du sitter igjen med håp stenger du av å kunne møte hun som vil gi deg alt du ønsker. 

Anonymkode: 2eaf2...4f7

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hun har avsluttet. Dess raskere du aksepterer det dess bedre for deg.

Jet vet det er sjeldent en føler at en finner en der alt klikker. 

Men det finnes flere enn én person der ute for alle.

Jeg fant min.

Forskjellen er tross utfordringer og komplikasjoner i begges liv og hverdag var det gjort for oss begge da vi møttes. Vi kastet oss inn i det og tross at det har vært skummelt og vekket masse følelser i oss har det ikke vært aktuelt å se for oss en fremtid uten hverandre.

Vi er totalt transparent, åpen og ærlig med hverandre. Og ingen av oss har kjent på en sånn ro og trygghet vi kjenner med hverandre. Å være borte fra hverandre over noen dager gjør til tider fysisk vondt. 

Når hun ikke vil fortsette og du sitter igjen med håp stenger du av å kunne møte hun som vil gi deg alt du ønsker. 

Anonymkode: 2eaf2...4f7

Jeg vet det finnes flere der ute. Jeg har funnet et par-tre av de tidligere. Men som sagt tidligere i tråden, det er over 15 år siden jeg sist fant en som henne. Og kanskje det kun er hun fra den gangen som kommer høyt nok opp til å gi denne nye reell konkurranse for hvor sterkt jeg nå føler det. 

AnonymBruker
Skrevet

Å... romantiske dilemmaer ser man svært sjeldent her inne, skriv til henne og få tilbake oppmerksomheten hennes. Ikke gi deg og jeg heier på ekte kjærlighet og deg TS. Ikke hør på grinebitere som har latt slike personer gli gjennom fingrene deres. 

Anonymkode: 54aa4...65e

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...