Tusenfryd Skrevet 12. november 2002 #1 Del Skrevet 12. november 2002 Jeg sliter med Excel. Hadde for en tdun siden et innlegg her om da excelfila plutselig løp løpsk - var oppi tusenvis av kolonner og rader bare jeg flyttet musa. Arnie var så søt da, og tipset meg om å kopiere fila - for det kan jeg gjøre med tastaturet og lage en ny fil med samme informasjon. Jepp, det gjorde jeg og det funket. Til nå. Nå går alt fullstendig bananas igjen - det gjelder alle filer og også de jeg kopierer inn i. Jeg har skannet og skannet i alle mulige virusprogram og sånn, så det skal ikke være virus. Må det være sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bertha Skrevet 12. november 2002 #2 Del Skrevet 12. november 2002 Det er ikke sikkert det er Excel som er synderen. Kan det være mus-driveren din som spiller deg et puss? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. november 2002 Forfatter #3 Del Skrevet 13. november 2002 Det kan meget vel hende... *nikker på hodet* for det hender når jeg er på nettet også, at den triller litt avgårde - og blir til sånn rund pil man får ved å trykke på midttasten eller jeg får opp en grå meny som om jeg har høyreklikket... Hvordan fikser jeg dette da? Installerer på nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 13. november 2002 #4 Del Skrevet 13. november 2002 Heisann Tusenfryd... (søt du liksom... ) Jeg hadde vel en mistanke forrige gang også om at det var noe med musa di... unnskyld uttrykket... Tillat meg et par litt.... nærgående spørsmål : Hva slags mus har du? (Med eller uten en tråd? Optisk eller med kule?) Dersom den er uten en tråd, kan det kanskje være at den er utladet? Da vil den oppføre seg helt sprøtt en stund, inntil du får ladet den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. november 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 13. november 2002 Lade opp musa mi? Har jeg aldri hørt om. Nå må jeg tydeligvis bringes ut av mørket... Ja, jeg har med tråd - eller ledning som jeg kaller det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 13. november 2002 #6 Del Skrevet 13. november 2002 Selvsagt heter det ledning, Tus, det er bare litt lett å miste tråden når man diskuterer mus... Dersom du hadde hatt en trådløs mus, ville det vært et batteri inni musa. En del av disse trådløse har oppladbare batterier og en "ladestasjon" som man setter den i når den ikke er i bruk. Når da "noen" (hos oss: ungene) har brukt PC'en lenge (f.eks. spilt Harry Potter en hel kveld) og glemmer å sette musa i holderen etterpå, kan ting oppføre seg litt rart når noen andre (meg) skal bruke den dagen etter. Men dette er tydeligvis ikke ditt problem... hmmm... Kan det rett og slett være noe galt med musa di? Har du en annen du kan bytte med, for å prøve? Du kan også (først) forsøke å nappe ut muse-pluggen bakpå PC'en og så sette den inn igjen - ifall det er dårlig kontakt i pluggen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 13. november 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 13. november 2002 Det er i alle fall en billig mus - så det kan hende at den er oppbrukt - den er råharry - liksom treverk - dritstygg - men den koser seg på en musematte liksom-persisk teppe.... slår meg skikkelig løs av og til... Takk for tipset - det er snart jul - får ønske meg en ny mus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arnie Skrevet 13. november 2002 #8 Del Skrevet 13. november 2002 Nå koster jo en standard mus nesteningenting, så dersom den fungerer dårlig, så burde du bare stikke ned i kiosken og spandere på deg en ny en. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå