AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Jeg har vert på en date bare for 7 år siden, men det gikk ikke sånn kjempebra så jeg har liksom ikke helt turt å gå på noen ny date eller bruke tinder noe med siden da. Men jeg ønsker nå å begynne date for å finne noen jeg kan ha ett langvarig forhold med, og siden jeg også ønsker meg 2 barn så føler jeg jo også at jeg begynner å få litt dårlig tid med tanke på at man gjerne må ha vært sammen og samboere en stund før man forsøker å begynne å prøve på barn… Hva om det tar tid før jeg finner en kjæreste og hva om vi har problemer med å få barn og det tar lang tid og man må gjennom IVF osv? Anonymkode: fa196...426
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Du får nok ikke kjæreste uten å tørre, våge og gi av deg selv. Det er hard jobb, må bare være ærlig.😅 Det aller aller viktigste du kan gjøre, for å unngå å gå på dårlige datingopplevelser, er å finne ut hvor du er på rangstigen. Hva er din personlige liga? Date i den ligaen. (Vi alle har ligaer, det er noen for alle) Fortell veninner at du ønsker å date, kanskje de kjenner en singel en? Test flere hobbyer (snakker seriøst av erfaring). Tørr å møt blikket til folk i sosiale settinger. Vis at du er åpen for kontakt. Så vil nok brikkene falle på plass til slutt. Du har fortsatt flere år, glem IVF og det tullet som tar tankekapsitet fra deg og som du aldri får vite om før du prøver. Glem at du SKAL ha to barn og kontrollere alt. Livet er uforutsigbart. Kanskje får du tvillinger på første forsøk... desperate folk lyser desperasjon og dårlig tid, og er uattraktiv å date. Klem Anonymkode: fe54c...305
Bigote Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Just now, AnonymBruker said: Jeg har vert på en date bare for 7 år siden, men det gikk ikke sånn kjempebra så jeg har liksom ikke helt turt å gå på noen ny date eller bruke tinder noe med siden da. Men jeg ønsker nå å begynne date for å finne noen jeg kan ha ett langvarig forhold med, og siden jeg også ønsker meg 2 barn så føler jeg jo også at jeg begynner å få litt dårlig tid med tanke på at man gjerne må ha vært sammen og samboere en stund før man forsøker å begynne å prøve på barn… Hva om det tar tid før jeg finner en kjæreste og hva om vi har problemer med å få barn og det tar lang tid og man må gjennom IVF osv? Anonymkode: fa196...426 Det er bare å hoppe i det! Ha et åpent sinn og ikke vær redd for å ta initiativ og sende ut invitasjoner Også er det veldig viktig å ikke ta seg selv altfor seriøst når det kommer til dating. Ikke alle har kjemi og attraksjon for alle, og jeg har sett mange miste motet pga. noen dater som ikke gikk veien. Hvor mer man leter, hvor større sjans er det for å finne en av de man passer godt med. Ville også slått fra deg ideen om at du må ha barn i mens du dater. Desperasjon og utålmodighet kan fort gjøre at man tar forhastede og lite gjennomtenkte beslutninger. Masse lykke til fra meg !
LukeDanes Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 Du må rett og slett ta motet til deg og begynne å date Det er dessverre ikke noen vei utenom. Og du må være forberedt på at det kan være mange gråsteiner og få gullkorn der ute. Men pass på at du ikke utelukker for mange utfra for mange ønsker om hvordan partner skal være, bruk muligheten der du finner den til å "øve" deg på å bli kjent med mennesker. Det er også en måte for deg å bli kjent med deg selv og hva du ønsker ut av en partner. Når det gjelder alle tanker for fremtiden så må du ikke ta alle bekymringer på en gang. Hvordan spiser man en elefant? En bit av gangen. Først må du begynne å date, finne ut hva du vil ha og hvem du ser etter. Lykke til! :)
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 Jeg antar du er kvinne, siden du er så bevisst på dette med fertilitet og alder. Ja, du her rett. Om du ønsker deg 2 barn og er 32 nå, så bør du starte noen bevisste og målrettede valg. Det er ikke for sent, på ingen måte, men litt dumt når du har så sterke ønsker om barn, at du har sittet på gjerdet i 7 år. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å komme seg opp på hesten igjen og treffe nye menn. Være forsiktig med å være for tydelig på dette med barn innledningsvis, da du kan bli oppfattet som desperat og kan skremme noen menn vekk. Alternativt vær veldig tydelig på det - det er alltids noen menn som tenker at her skal jeg strekke ut en hjelpende hånd (gentleman?), men vær forberedt på at han stikker. Kom deg ut på date, ta noen ONS, ikke stress med barn og kos deg. Anonymkode: 9ad55...511
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.04): Du får nok ikke kjæreste uten å tørre, våge og gi av deg selv. Det er hard jobb, må bare være ærlig.😅 Det aller aller viktigste du kan gjøre, for å unngå å gå på dårlige datingopplevelser, er å finne ut hvor du er på rangstigen. Hva er din personlige liga? Date i den ligaen. (Vi alle har ligaer, det er noen for alle) Fortell veninner at du ønsker å date, kanskje de kjenner en singel en? Test flere hobbyer (snakker seriøst av erfaring). Tørr å møt blikket til folk i sosiale settinger. Vis at du er åpen for kontakt. Så vil nok brikkene falle på plass til slutt. Du har fortsatt flere år, glem IVF og det tullet som tar tankekapsitet fra deg og som du aldri får vite om før du prøver. Glem at du SKAL ha to barn og kontrollere alt. Livet er uforutsigbart. Kanskje får du tvillinger på første forsøk... desperate folk lyser desperasjon og dårlig tid, og er uattraktiv å date. Klem Anonymkode: fe54c...305 Kan du utdype og forklare mer om hva du mener med å finne ut hvor jeg er på rangstigen og hva min personlige liga er? Er det da snakk om utseende og personlighet da, eller? At man må date en mann som har lignende utseende (og ikke menn som er ‘for pene’ i forhold til det utseende en selv har)? Jeg personlig synes jo selv jeg er ganske stygg, jeg er overvektig, har små pupper, utstående mage, sjeler på ene øyet, er lav og ser veldig ung ut i forhold til alderen min (jeg er 32, men de fleste ville tippet kanskje jeg var 18-20 år). Og i forhold til personlighet så har jeg ikke en spesielt bra personlighet heller, så klart jeg forsøker jo alltid å være snill og imøtekommende, bry meg, være glad osv. Men jeg er veldig innadvendt og sjenert, blir sliten av folk, føler ofte jeg sier mye dumt osv. Er dårlig på å holde samtaler gående og stille de riktige spørsmålene, så er ganske klein sosialt sett dessverre. Bigote skrev (På 4.6.2024 den 18.05): Det er bare å hoppe i det! Ha et åpent sinn og ikke vær redd for å ta initiativ og sende ut invitasjoner Også er det veldig viktig å ikke ta seg selv altfor seriøst når det kommer til dating. Ikke alle har kjemi og attraksjon for alle, og jeg har sett mange miste motet pga. noen dater som ikke gikk veien. Hvor mer man leter, hvor større sjans er det for å finne en av de man passer godt med. Ville også slått fra deg ideen om at du må ha barn i mens du dater. Desperasjon og utålmodighet kan fort gjøre at man tar forhastede og lite gjennomtenkte beslutninger. Masse lykke til fra meg ! Godt tips å bare hoppe i det, for det er nok det jeg må gjøre. Skal jeg vente med å begynne å date til jeg er klar så kommer jeg nok til å ende opp med å dø ensom. Jeg skulle bare så gjerne ønske at jeg hadde klart å møte en kjæreste IRL og ikke måtte bruke tinder eller andre apper, for jeg føler der er så mange useriøse menn der som bare er ute etter sex eller noe useriøst og ikke ønsker kjæreste/fremtidig samboer/mor til sine barn. LukeDanes skrev (På 4.6.2024 den 18.06): Du må rett og slett ta motet til deg og begynne å date Det er dessverre ikke noen vei utenom. Og du må være forberedt på at det kan være mange gråsteiner og få gullkorn der ute. Men pass på at du ikke utelukker for mange utfra for mange ønsker om hvordan partner skal være, bruk muligheten der du finner den til å "øve" deg på å bli kjent med mennesker. Det er også en måte for deg å bli kjent med deg selv og hva du ønsker ut av en partner. Når det gjelder alle tanker for fremtiden så må du ikke ta alle bekymringer på en gang. Hvordan spiser man en elefant? En bit av gangen. Først må du begynne å date, finne ut hva du vil ha og hvem du ser etter. Lykke til! Ja, jeg burde vel være så godt forberedt som jeg klarer på å både bli avvist, møte på dårlige menn, menn som ikke liker meg eller bare ghoster meg osv. Er jeg forberedt på at slikt skjer så vil det nok også bli lettere å takle det? Jeg er nok dessverre en slik person som lett kunne ha EN dårlig erfaring med dating stoppe meg og jeg hadde gruet meg skikkelig til å fortsette å date og kanskje også unngått det fordi jeg hadde blitt så redd for at det skulle skje igjen. Hvordan kan jeg unngå det tenker du? Ja, jeg bekymrer meg nok alt for mye, så burde nok forsøke å roe litt ned der og ikke overtenke så mye. For uansett hvor mange scenarioer man forsøker tenke gjennom og forberede seg på at kan skje så kan det nok fortsatt likevel skje ting man ikke hadde sett for seg skulle skje, så det er jo egentlig bare bortkastet å overtenke så mye på alt mulig? AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 7.18): Jeg antar du er kvinne, siden du er så bevisst på dette med fertilitet og alder. Ja, du her rett. Om du ønsker deg 2 barn og er 32 nå, så bør du starte noen bevisste og målrettede valg. Det er ikke for sent, på ingen måte, men litt dumt når du har så sterke ønsker om barn, at du har sittet på gjerdet i 7 år. Det er ikke så mye annet å gjøre enn å komme seg opp på hesten igjen og treffe nye menn. Være forsiktig med å være for tydelig på dette med barn innledningsvis, da du kan bli oppfattet som desperat og kan skremme noen menn vekk. Alternativt vær veldig tydelig på det - det er alltids noen menn som tenker at her skal jeg strekke ut en hjelpende hånd (gentleman?), men vær forberedt på at han stikker. Kom deg ut på date, ta noen ONS, ikke stress med barn og kos deg. Anonymkode: 9ad55...511 Ja, det stemmer at jeg er kvinne ja. Ville du virkelig anbefalt meg ONS når jeg egentlig ønsker en langvarig kjæreste, samboer, far til mine barn og gifte meg? Eller? Anonymkode: fa196...426
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 Jeg har vært sammen med gubben i 10 år, gift i fem, to barn. Alt startet med et ONS Anonymkode: 4030c...1dd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå