Gå til innhold

Virker som det å få seg kjæreste ikke er et naturlig instinkt hos meg. Vil endre det.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som jeg nevnte virker det som at jeg ikke automatisk søker mot et forhold. Har av flere årsaker ikke vært åpen for forhold, men har jobbet med dette hos psykolog. 

Gikk alltid etter utilgjengelige menn. Jeg klare til slutt å finne en jeg likte, og som likte meg. Men det forholdet tok slutt etter noen år sammen. 

Føler meg noen skritt tilbake. Ønsker et forhold, trivdes godt i forhold, men føler enda at det er vanskelig. 

Er liksom ikke sånn med venner. At det bare skjer naturlig. Som om kroppen finner fram uten så mye tankevirksomhet. 

Noen som har tips for å endre dette? 

Anonymkode: e9e47...01f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er litt vanskelig å komme med noen råd og tips med så lite bakgrunn. 

Hvorfor tok det siste forholdet slutt? 

Hva finner du utfordrende med å finne en mann og innlede noe? 

At du ikke automatisk søker mot et forhold trenger jo ikke være negativt. Det skal jo være noe man ønsker, ikke noe man trenger. Og selvstendighet er jo generelt sunt, innenfor rimelighetens grenser. Vi trenger jo alle noen å kunne lene oss på innimellom,

Anonymkode: a652b...bb8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Er litt vanskelig å komme med noen råd og tips med så lite bakgrunn. 

Hvorfor tok det siste forholdet slutt? 

Hva finner du utfordrende med å finne en mann og innlede noe? 

At du ikke automatisk søker mot et forhold trenger jo ikke være negativt. Det skal jo være noe man ønsker, ikke noe man trenger. Og selvstendighet er jo generelt sunt, innenfor rimelighetens grenser. Vi trenger jo alle noen å kunne lene oss på innimellom,

Forholdet tok slutt på grunn av ulike ønsker. 

Er jo det at jeg ønsker å være i forhold. Føler bare ikke det skjer. Med de aller fleste er det ikke gjensidig interesse. Som nevnt har jeg mange ganger falt for utilgjengelige menn. Håper å ha kommet lengere enn det nå. 

Føler jeg har raderen ute, men har likevel ikke møtt noen etter bruddet for et år siden. 

Virker som andre bare møter noen, uten å legge en innsats i det. Jeg synes det er så vanskelig. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er jo det at jeg ønsker å være i forhold. Føler bare ikke det skjer. Med de aller fleste er det ikke gjensidig interesse. Som nevnt har jeg mange ganger falt for utilgjengelige menn. Håper å ha kommet lengere enn det nå. 

Føler jeg har raderen ute, men har likevel ikke møtt noen etter bruddet for et år siden. 

Virker som andre bare møter noen, uten å legge en innsats i det. Jeg synes det er så vanskelig. 

ts

Det er ikke bare deg, ts. Jeg sitter selv med dilemmaet om gi slipp på ei av de flotteste kvinnene jeg har møtt eller å ta sjansen på å kjempe. 

Utilgjengelige menn og hvem man faller for kan man jo dessverre ikke gardere seg mot. 

Det å ikke ha møtt noen på et år trenger du ikke legge så mye i. Hun jeg snakker om er den første jeg har fattet romantisk interesse for på drøyt fem år.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Som jeg nevnte virker det som at jeg ikke automatisk søker mot et forhold. Har av flere årsaker ikke vært åpen for forhold, men har jobbet med dette hos psykolog. 

Gikk alltid etter utilgjengelige menn. Jeg klare til slutt å finne en jeg likte, og som likte meg. Men det forholdet tok slutt etter noen år sammen. 

Føler meg noen skritt tilbake. Ønsker et forhold, trivdes godt i forhold, men føler enda at det er vanskelig. 

Er liksom ikke sånn med venner. At det bare skjer naturlig. Som om kroppen finner fram uten så mye tankevirksomhet. 

Noen som har tips for å endre dette? 

Er vel vanskelig å tvinge seg selv til noe du ikke i utgangspunktet ønsker? Da vil du jo ikke trives. 

Anonymkode: 82324...ea2

AnonymBruker
Skrevet

Men hvorfor endre det? 

Anonymkode: 720b0...7ff

AnonymBruker
Skrevet

TS er du i 20, 30, eller 40 årene?

Anonymkode: c7058...3d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er vel vanskelig å tvinge seg selv til noe du ikke i utgangspunktet ønsker? Da vil du jo ikke trives. 

Jeg ønsker jo det, har jo skrevet det flere ganger. 

Har det veldig fint i forhold, når jeg er sammen med en jeg liker. Det er det som kommer før den biten som er vanskelig. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Men hvorfor endre det? 

Anonymkode: 720b0...7ff

Fordi jeg ønsker et forhold. 

ts

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

ts

Vil bare påpeke at slik er det absolutt ikke! Det er mange som strever med å finne noen. Noen må møte mange før de eventuelt finner en person det klaffer med. Det er ikke bare deg!

Anonymkode: aa498...273

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg ønsker jo det, har jo skrevet det flere ganger. 

Har det veldig fint i forhold, når jeg er sammen med en jeg liker. Det er det som kommer før den biten som er vanskelig. 

ts

Du skriver selv at du automatisk ikke søker etter forhold, ikke vært åpen for forhold og går etter utilgjengelige menn. Et ønske er fint, da vil en gjøre noe med det. 

Det som kommer før forhold er dating. Forhold vil også innebære dating. Det beste tipset vil være å ta tid, eller gå til psykolog før du er klar for å involvere noen andre i livet ditt. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du skriver selv at du automatisk ikke søker etter forhold, ikke vært åpen for forhold og går etter utilgjengelige menn. Et ønske er fint, da vil en gjøre noe med det. 

Det som kommer før forhold er dating. Forhold vil også innebære dating. Det beste tipset vil være å ta tid, eller gå til psykolog før du er klar for å involvere noen andre i livet ditt. 

Jeg har som jeg skrev gått til psykolog. Det løsnet opp og jeg gikk til slutt inn i dt forhold. Som selvfølgelig innebar dating. 

Men nå ei god stund etter brudd med eksen føler jeg ikke at jeg måter noen. 

ts

AnonymBruker
Skrevet

TS

hvor gammel er du? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg har som jeg skrev gått til psykolog. Det løsnet opp og jeg gikk til slutt inn i dt forhold. Som selvfølgelig innebar dating. 

ts

Hva gjør du for å møte noen?

Anonymkode: fcdd2...a95

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

ts

Det er ikke sikkert det er deg det er noe med, tar jo tid og flaks å treffe noe som klikker. Tror det er veldig vanlig å føle at det ikke blir noe av.

Håper det ordner seg for deg, å at det ikke er for leng til han dukker opp 😊

Anonymkode: 40290...9fe

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

ts

Hadde noen sagt til min kone eller meg at vi kom å gifte oss å få en familie sammen når hun gikk bort for å snakke litt med meg på en sommeravslutning, så hadde vi begge to tenkt at det var noe av de rareste som hadde skjedd. 

Hun skulle bare slå av en prat med en litt perifer kollega. Jeg hadde nettopp et for meg tøft samlivsbrudd på grunn av partners utroskap, og hadde tenkt å holde meg unna forhold en god stund. Hun var alt annet klar for familieliv, spesielt med to stebarn. 

Poenget mitt er jeg har troen på det å bli kjent med, komme i kontakt uten baktanker. Møte og bli kjent med mennesker. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...