AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Det er først når man kommer til sikkerhetsslusene at man får disse grå boksene til å legge alt som scannes separat. Når man først kommer frem er det enormt stress med å få alt som skal ut og i rett boks og ikke oppå hverandre, mens en vekter følger med og gir kommandoer om ditt og datt, og en hag andre reisende står og puster deg i nakken og ber deg bli ferdig. Ikke rart sikkerhetskontrollen er et mareritt for folk flest. Også de som reiser uten bagasje, siden de blir hindret av alle som skal sortere bagasjen sin i disse grå boksene. Hvorfor ikke gjør disse boksene tilgjengelig i ankomshallen? Så folk kan ta dem og sortere tingene i bagasjen sin i ro og mak. Når de er ferdig og klare så kan de gå til sikkerhetskontrollen og stelle seg i kø. Men da er alt klart. Når det er deres tur så legger de bare de ferdig grå boksene på rullebåndet og går. Enkelt og greit. Og de grå boksene kan fraktes med sånne traller som IKEA bruker i sine restauranter. Så enkelt, så raskt og helt uten stress. Anonymkode: 9c2b9...8cd 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Det høres enormt plasskrevende ut hvis alle skal ha hver sin tralle. Og hvor skal de sette de i fra seg når de kommer fram til båndet? Må bygge om hele sikkerhetskontrollen da. Jeg reiser mye og har aldri hørt at sikkerhetskontrollen er et mareritt for så mange. De aller fleste er så vant til det at det går ganske greit. Jeg ser i grunn ikke noe stort problem med at en og annen bruker litt tid. Det tar uansett litt tid med hver boks når den skal gjennom scanninga, så det er sjelden at det blir noen flaskehals. Det er vel bare på sommeren når alle som reiser kun en gang i året skal reise på samme tid at det kanskje går litt treigt. Anonymkode: ad25c...3c7 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Jeg irriterer meg over de som ikke er klare når de kommer fram. Hvis alle har tatt av seg yttertøy, og funnet fram pc og toalettsaker (jeg har dette i et handlenett), trenger man ikke mye tid per person. Anonymkode: e1c9d...93a 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 Gjør som meg jeg har alt av elektronikk i en ziplock pose, de har ikke reagert på det, legger den i en dunk og så legger jeg sekken/veska/kofferten i en egen. Aldri hatt noe problemer. Har tatt maks 1-2 minutter. Syns ikke det er noe stress. Anonymkode: e3cd5...aa7 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Skrevet 4. juni 2024 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er først når man kommer til sikkerhetsslusene at man får disse grå boksene til å legge alt som scannes separat. Når man først kommer frem er det enormt stress med å få alt som skal ut og i rett boks og ikke oppå hverandre, mens en vekter følger med og gir kommandoer om ditt og datt, og en hag andre reisende står og puster deg i nakken og ber deg bli ferdig. Anonymkode: 9c2b9...8cd Jeg har tenkt på dette ofte. Det bordet man pakker ut på er alt for kort. Samtidig står det ofte skilt om alt man bør ta ut og gjøre klart på forhånd, men det er jo begrenset hvor mye man får gjort av det i køen. Jeg har i hvert fall bare to armer. På Gardermoen er det fortsatt to ulike typer sikkerhetskontroll, uvisst av hvilken grunn. Den med nummererte sluser fungerer desidert best, man får sitt eget område og kan pakke ut greit og effektivt uten å føle at man sinker hele køen. Men når denne kontrollen blir full, sendes man til den gamle "fort deg litt da, pakk ut på tre sekunder på en meter for alle venter"-stilen. Og hvis en person nekter å ta av seg jakka osv så kommer man ikke av flekken. Jeg har faktisk begynt å vente på at det blir ledig i den moderne kontrollen heller enn å bli sendt til den gamle. Anonymkode: 48ee1...52d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #6 Skrevet 4. juni 2024 Mange steder er det en rund fasong der man ordner tingene sine i bokser, slik at 6-8 stk kan drive på samtidig side om side. Så sender de boksene sine ut på båndet når de er klare. Det synes jeg er smart. Som enkeltperson kan man pakke slik at alt som skal ut av veska ligger sammen i veska. Ta av jakke når man nærmer seg, ikke vente til man har fått hånda på en boks. Din idé med bokser utover hele hallen hørtes rotete og plasskrevende ut. Jeg har heller ikke noe ønske om å gå med tingene mine spredt utover en boks igjennom en hel hall, alt for lett å stjele det. Anonymkode: 2fb37...dfa 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå