Gå til innhold

Hva slags personer kommer med slike trusler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi er 4 studenter som var med i en gruppe og samarbeidet med en annen studentgruppe til det oppsto en liten uenighet mellom gruppene. Ikke noe alvorlig kun uenighet om hvordan noen problemer burde løses.

Kommunikasjonmediet var mail og det ble snakk om en sak vi i den ene gruppen ikke ville dele med den andre gruppen. Jeg trodde det var innforstått blant oss 7 at det ikke skulle bli sendt noen mail.

Plutselig ut av det blå kikker hun ene i gruppen bort på meg og sier: "Du skal ikke sende dem noen mail og finner jeg ut at du har gjort det så banker jeg deg gul og blå!"

Alle vi andre ble helt stille og kommenterte henne ikke og begynte å snakke om noe annet. I ettertid tok vi dette opp med henne og hun la seg da helt flat og beklaget. Samtidig som hun lo og smilte.

Men nå som tiden har gått og det har skjedd endel andre ting hun har gjort og sagt, begynner vi andre å lure på om hun faktisk er et ødeleggende moment i vår gruppe og hun plasker stadig ut i salaten med stygge ord, snakker om å voldta noen andre jeg ikke vet hvem er fordi hun hater de så intens. Det er begynt å bli så utrivelig å ha henne i nærheten fordi vi vet aldri hva hun vil finne på å spytte ut med.

Vet ikke hva jeg bør gjøre med dette. Å true med vold slik, er ikke det en veldig stygg oppførsel?

Hva burde jeg gjøre?

Anonymkode: 51ed6...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snakk med rådgiver? 🤷

Anonymkode: 0f5d6...f0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville rapportert det. Hun må kastes ut. 

Anonymkode: 3814f...f9c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Vi er 4 studenter som var med i en gruppe og samarbeidet med en annen studentgruppe til det oppsto en liten uenighet mellom gruppene. Ikke noe alvorlig kun uenighet om hvordan noen problemer burde løses.

Kommunikasjonmediet var mail og det ble snakk om en sak vi i den ene gruppen ikke ville dele med den andre gruppen. Jeg trodde det var innforstått blant oss 7 at det ikke skulle bli sendt noen mail.

Plutselig ut av det blå kikker hun ene i gruppen bort på meg og sier: "Du skal ikke sende dem noen mail og finner jeg ut at du har gjort det så banker jeg deg gul og blå!"

Alle vi andre ble helt stille og kommenterte henne ikke og begynte å snakke om noe annet. I ettertid tok vi dette opp med henne og hun la seg da helt flat og beklaget. Samtidig som hun lo og smilte.

Men nå som tiden har gått og det har skjedd endel andre ting hun har gjort og sagt, begynner vi andre å lure på om hun faktisk er et ødeleggende moment i vår gruppe og hun plasker stadig ut i salaten med stygge ord, snakker om å voldta noen andre jeg ikke vet hvem er fordi hun hater de så intens. Det er begynt å bli så utrivelig å ha henne i nærheten fordi vi vet aldri hva hun vil finne på å spytte ut med.

Vet ikke hva jeg bør gjøre med dette. Å true med vold slik, er ikke det en veldig stygg oppførsel?

Hva burde jeg gjøre?

Det er nok tomme ord, så ville ikke tatt det altfor seriøst. Men spesiell oppførsel, ja. Jeg ville kanskje snakket med en rådgiver eller en venn(inne) du stoler på og som også kjenner henne. Hvis ikke dere skal jobbe sammen i gruppe så lenge, kan du kanskje bare bite det i deg og holde ut til dere skiller vei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde selvfølgelig anmeldt til politiet om noen hadde truet meg på den måten der. 

Anonymkode: 5f156...829

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok slik hun ble snakket til som liten og tror det er normalt. Ignorer og si andre forslag til ting som kan sies istedenfor så legger hun om talemåten etter hvert.

Anonymkode: 73faf...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg hadde selvfølgelig anmeldt til politiet om noen hadde truet meg på den måten der. 

Anonymkode: 5f156...829

Det sa de andre i gruppa også, så vi vurderer å gjøre det.

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er nok slik hun ble snakket til som liten og tror det er normalt. Ignorer og si andre forslag til ting som kan sies istedenfor så legger hun om talemåten etter hvert.

Anonymkode: 73faf...010

Hvorfor skal jeg oppdra en voksen kvinne?

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Snakk med rådgiver? 🤷

Anonymkode: 0f5d6...f0f

AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

Jeg ville rapportert det. Hun må kastes ut. 

Det har vi gjort, men det skjer ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi håper at hun blir så ukomfortabel at hun forlater gruppa selv snart. Særlig etter episoden i mai. Det er ingen som vil snakke med henne lenger.

Er det stygt å håpe at hun flytter og begynner på et annet studie eller lign?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sa de andre i gruppa også, så vi vurderer å gjøre det.

Hvorfor skal jeg oppdra en voksen kvinne?

Det har vi gjort, men det skjer ingenting.

Har rapportert til hvem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Har rapportert til hvem? 

Rådgiver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rådgiver. 

Hvorfor ikke rapportere til rektor? 

Jeg ville rapportert med krav om å fjerne vedkommende fra gruppa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...