AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #21 Skrevet 4. juni 2024 Tjaa, jeg er fra vestlandet og jeg blir lett rosa heller enn gyllen, samme med min bror, ungene osv.. og det regner innamri ofte her også, og er svært få dager som er "sole seg dager" i løpet av ett år.. jeg er stort sett litt melkeblå i huden, ikke en gang hvit.. Anonymkode: 5b00b...b26
Hermann Skrevet 4. juni 2024 #22 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Kan ha sammenheng med at mange av oss også er veldig mørke i hår og øyenfarge. Selv glir jeg rett inn i Frankrike/Italia. Det var nok en del sjøfolk fra sør i Europa som spredte sine gener langs kysten back in the days Anonymkode: 52dc1...8d0 Det stemmer ikke. Tror du virkelig kvinner som drev på slik hadde særlig reproduktiv suksess? Eller barna deres? De ville jo blitt sett på som søppel ingen ville tatt i. Det er heller ikke slik at før hollywood at kvinner foretrakk svart hår ol. Det er jo noe kvinner blir tillært gjennom mediene. De som blir lettest påvirket tenker slik. Nei. De som har slike trekk på vestlandet har nok hatt det generasjoner tilbake. Det er jo ikke en like stor fordel å være lys på vestlandet siden det er så mye regn og de spiste mye fisk (med d vitamin). På østlandet var det nok mye større fordel. 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #23 Skrevet 4. juni 2024 Hermann skrev (2 minutter siden): Det stemmer ikke. Tror du virkelig kvinner som drev på slik hadde særlig reproduktiv suksess? Eller barna deres? De ville jo blitt sett på som søppel ingen ville tatt i. Det er heller ikke slik at før hollywood at kvinner foretrakk svart hår ol. Det er jo noe kvinner blir tillært gjennom mediene. De som blir lettest påvirket tenker slik. Nei. De som har slike trekk på vestlandet har nok hatt det generasjoner tilbake. Det er jo ikke en like stor fordel å være lys på vestlandet siden det er så mye regn og de spiste mye fisk (med d vitamin). På østlandet var det nok mye større fordel. Snakk om umyndiggjøring 😂 Hollywood er grunnen til at italienere er ansett som kjekke? Kan vel være mangel på eksponering for andre enn nordmenn generelt som gjorde at man alltid valgte gutten fra nabogården 😂 For å svare på TS sitt spørsmål, så er det en interessant observasjon. Jeg mener å ha hørt at snø kan ha noe med det å gjøre. Vet det er mindre av det på vestlandet, men samer og inuitter har jeg hørt har mørk hud pga refleksjon fra solen i snøen osv. Kun en tanke - nordmenn generelt er jo eksponert for en del snø. De fleste som har stått på ski i bakken en påskeferie vet jo at solen tar på. Anonymkode: 5e4d1...353 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #24 Skrevet 4. juni 2024 Hermann skrev (8 minutter siden): Det stemmer ikke. Tror du virkelig kvinner som drev på slik hadde særlig reproduktiv suksess? Eller barna deres? De ville jo blitt sett på som søppel ingen ville tatt i. Det er heller ikke slik at før hollywood at kvinner foretrakk svart hår ol. Det er jo noe kvinner blir tillært gjennom mediene. De som blir lettest påvirket tenker slik. Nei. De som har slike trekk på vestlandet har nok hatt det generasjoner tilbake. Det er jo ikke en like stor fordel å være lys på vestlandet siden det er så mye regn og de spiste mye fisk (med d vitamin). På østlandet var det nok mye større fordel. Det er jammen bra du sitter på fasiten! Spesielt er det jo forunderlig at evolusjonen ikke har utryddet oss med mørkt hår når kvinner ikke finner det attraktivt naturlig. Takk og lov for hollywood😂 Anonymkode: 52dc1...8d0 3
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #25 Skrevet 4. juni 2024 Hermann skrev (3 timer siden): Det stemmer ikke. Tror du virkelig kvinner som drev på slik hadde særlig reproduktiv suksess? Eller barna deres? De ville jo blitt sett på som søppel ingen ville tatt i. Det er heller ikke slik at før hollywood at kvinner foretrakk svart hår ol. Det er jo noe kvinner blir tillært gjennom mediene. De som blir lettest påvirket tenker slik. Nei. De som har slike trekk på vestlandet har nok hatt det generasjoner tilbake. Det er jo ikke en like stor fordel å være lys på vestlandet siden det er så mye regn og de spiste mye fisk (med d vitamin). På østlandet var det nok mye større fordel. Dagens dummeste! Min bestemor er et resultat av norsk mor & fransk sjømann. Hun var svært vakker, og beilerne sto i kø. Fem barn fikk hun, med sin advokatmann, så det må jo kalles reproduktiv suksess. Men bra du klarte å skyte inn litt rasisme i en tråd som denne, håper det er du som mangler reproduktiv suksess, slike holdninger om folk bør vi helst ikke spre til barnesinn. Anonymkode: b38ee...03c 3 1
RealistiskDot Skrevet 5. juni 2024 #26 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Har du vært i England? Folk er ikke så bleke og stygge som folk skal ha det til Anonymkode: 72fb9...fe6 Dette er vås. England har noen av de fineste damene på jorden, og noen av de kjekkeste mennene. Anne Hathaway og Henry Cavill f.eks er noen av de peneste menneskene jeg har sett, og flere superstjerner og kjendiser er derfra! 2 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #27 Skrevet 5. juni 2024 RealistiskDot skrev (3 minutter siden): Dette er vås. England har noen av de fineste damene på jorden, og noen av de kjekkeste mennene. Anne Hathaway og Henry Cavill f.eks er noen av de peneste menneskene jeg har sett, og flere superstjerner og kjendiser er derfra! Nå er vel Anne Hathaway strengt tatt Amerikansk. Anonymkode: 04153...17b 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #28 Skrevet 5. juni 2024 Briter er briter, vestlendinger er ikke briter. Ulike gener. Er vestlending så langt tilbake som man kan spore. Kun noen danske forfedre langt bak. Og mørk i håret, blir fort brun. Ingen portugisisk sjømann i bakgrunnen her, har nemlig tatt dna test. Mange fra Jæren er mørke, og lave. Anonymkode: 301da...3ad 1
Klossmajor Skrevet 5. juni 2024 #29 Skrevet 5. juni 2024 RVP skrev (17 timer siden): Kanskje, men Norge hadde fisken, så kanskje enda mer av det her enn i England. Det er hvertfall det "ryktene" i familien sier, at det var en portugisisk båt som forliste😅 Britene hadde et verdensomspennende imperie å administrere. De har opplevd flere invasjoner gjennom historien som har veltet om på samfunnet deres. England har bl.a en periode ligget under Romerriket. Sammenlignet med den britiske befolkningen har Norges vært ganske isolert fra omverden.
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #30 Skrevet 5. juni 2024 Gener. Historie. Innvandring. Anonymkode: 4b33d...b6c
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #31 Skrevet 5. juni 2024 Hensatt skrev (17 timer siden): Mange briter har dårlig tannhelse. Og jeg mener de er generelt styggere enn andre. Hvor har du det fra? Anonymkode: 72fb9...fe6
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #32 Skrevet 5. juni 2024 Jeg soler meg aldri. Men i Norge er jeg jevnt over brun gjennom sesongen da jeg løper, går fjellturer, går til jobb, er i hagen, og vi sitter ute og spiser. Da jeg bodde i London gikk jeg på treningsstudio, tok tuben overalt, spiste som regel inne også om sommeren. Så mye handler mulig om kultur for å være ute. Anonymkode: 83538...46a 2
Hensatt Skrevet 5. juni 2024 #33 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvor har du det fra? Anonymkode: 72fb9...fe6 Selvopplevd.
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #34 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 18.08): Veldig mange på Vestlandet har portugisisk blod - usikker på UK Anonymkode: f7129...f4c Ikke bare Portugisisk, men også Spansk og Italiensk. Mange klarte ikke det værharde Stadt og Hustadvika,og søkte ly innover i fjordene. Anonymkode: 01cfd...b66 1
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #35 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 11.55): Jeg soler meg aldri. Men i Norge er jeg jevnt over brun gjennom sesongen da jeg løper, går fjellturer, går til jobb, er i hagen, og vi sitter ute og spiser. Da jeg bodde i London gikk jeg på treningsstudio, tok tuben overalt, spiste som regel inne også om sommeren. Så mye handler mulig om kultur for å være ute. Anonymkode: 83538...46a Jo men , Waliserne er mørkere enn engelskmenn og det er ikke mer sol i Wales enn i London. Snarere tvert i mot. Det er faktisk ganske stor forskjell på mengden sol. Anonymkode: 04153...17b
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #36 Skrevet 13. juni 2024 Hermann skrev (På 4.6.2024 den 18.35): Det stemmer ikke. Tror du virkelig kvinner som drev på slik hadde særlig reproduktiv suksess? Eller barna deres? De ville jo blitt sett på som søppel ingen ville tatt i. Det er heller ikke slik at før hollywood at kvinner foretrakk svart hår ol. Det er jo noe kvinner blir tillært gjennom mediene. De som blir lettest påvirket tenker slik. Nei. De som har slike trekk på vestlandet har nok hatt det generasjoner tilbake. Det er jo ikke en like stor fordel å være lys på vestlandet siden det er så mye regn og de spiste mye fisk (med d vitamin). På østlandet var det nok mye større fordel. Det er da godt dokumentert at det finnes mange mennesker med mørke øyne og mørkt hår på Vestlandet pga vikingtokter i Sør-Europa og at endel sjøfolk derifra slo seg ned her og stiftet familie her. Anonymkode: 4d50b...448
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #37 Skrevet 13. juni 2024 Jeg kjenner mange nordmenn også som aldri blir brune uansett hvor mye de soler seg. De blir lett rosa også blir de bleke igjen. Men så er de jeg kjenner ofte blonde da og de har ofte lite melanin i huden. Kjente en nordirsk jente engang som var en uke i syden, hun var på stranda hver dag men jeg så ingen forskjell på henne da hun kom hjem. Anonymkode: e4b36...008
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #38 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er da godt dokumentert at det finnes mange mennesker med mørke øyne og mørkt hår på Vestlandet pga vikingtokter i Sør-Europa og at endel sjøfolk derifra slo seg ned her og stiftet familie her. Anonymkode: 4d50b...448 Er det? Har noe som skjedde for 1000 år siden virkelig så stor innvirkning på et folkeslag? Anonymkode: e4b36...008
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2024 #39 Skrevet 13. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 5.6.2024 den 9.49): Briter er briter, vestlendinger er ikke briter. Ulike gener. Er vestlending så langt tilbake som man kan spore. Kun noen danske forfedre langt bak. Og mørk i håret, blir fort brun. Ingen portugisisk sjømann i bakgrunnen her, har nemlig tatt dna test. Mange fra Jæren er mørke, og lave. Anonymkode: 301da...3ad Man får ikke opp portugisiske gener fordi en tipp tipp tipp oldefar var fra Portugal. Det blir fort utvannet. Anonymkode: e4b36...008
Stor pike Skrevet 13. juni 2024 #40 Skrevet 13. juni 2024 RealistiskDot skrev (På 5.6.2024 den 9.36): Dette er vås. England har noen av de fineste damene på jorden, og noen av de kjekkeste mennene. Anne Hathaway og Henry Cavill f.eks er noen av de peneste menneskene jeg har sett, og flere superstjerner og kjendiser er derfra! Nå er vel Henry Cavill fra de britiske sydhavsøyene 😂 Jersey. Og ikke "fastlands England". Vet ikke om det er noe forskjell. Men nydelig vakker er han.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå