AnonymBruker Skrevet 5. juni #21 Del Skrevet 5. juni Tabris skrev (1 time siden): Det fortsetter å overraske meg hvor mange folk på KG som ikke forstår det grunnleggende konseptet "folk er forskjellige". Jeg kan ikke fordra ansjos. Jeg synes det er så fælt at jeg ikke klarer å få det ned engang. Men det betyr ikke at jeg ikke forstår at det finnes folk der ute som liker ansjos. Mannen hater ansjos så mye at jeg ikke får lov å bruke det som smaksforsterker (der man ikke kjenner smaken) en gang... Jeg kan ta en gaffel og spise de rett fra boksen Men på KG er det vel som du skriver kun egen smak som gjelder 😂 Anonymkode: a1d38...221 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #22 Del Skrevet 5. juni Jeg liker heller ikke smaken av alkohol. Men jeg liker smaken av mange alkoholholdige drikker. Anonymkode: ca480...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #23 Del Skrevet 5. juni Har du enda ikke forstått at folk er forskjellige, TS? Jeg «forstår» ikke at folk liker McDonald’s, reality, romantiske komedier, bobiler, TikTok, Grandiosa, brus, osv. Men jeg aksepterer det og bruker ikke en kalori på å irritere meg over det. Tørr hvitvin, en lett rose, en frisk cocktail derimot… nydelig. Anonymkode: 9386a...f89 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #24 Del Skrevet 5. juni Jeg forstår at folk blir alkoholikere, basert på det faktumet at noen opplever en sterkere og lengre rus av alkohol enn andre. Selv kunne jeg ikke blitt alkoholiker hvis jeg prøvde, fordi rusen er for kortvarig og jeg blir ofte blå og depressiv av alkoholen etter rusen har nådd toppen. Samtidig så ser jeg på noen av vennene mine som bare kan holde det gående hele natten og gjerne feste neste kveld i tillegg. Jeg har også et familiemedlem som ble alkoholiker i løpet av livet sitt, som i begynnelsen bare var en person som likte å drikke litt mer enn de fleste andre. Anonymkode: 476c2...0cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #25 Del Skrevet 5. juni Alkohol er kjempegodt! Anonymkode: 7924f...57b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #26 Del Skrevet 5. juni On 6/4/2024 at 3:05 PM, AnonymBruker said: Alkohol smaker jo ikke godt. Anonymkode: 0f374...63f Da har du ikke smakt riktig alkoholdrikk. Det finnes alkoholholdig drikk som smaker brus/saft. Det vil si; vann med litt smak. Altså du merker ikke at det er tilført noe alkohol. Det finnes mer enn brennvin, øl og vin der ute. Anonymkode: bba4f...21a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #27 Del Skrevet 5. juni Jeg blir sykere av å drikker alkohol fordi jeg får mere angst enn ellers av det. Så jeg er avholds av den grunn. Anonymkode: d08f5...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #28 Del Skrevet 5. juni AnonymBruker skrev (2 timer siden): Da har du ikke smakt riktig alkoholdrikk. Det finnes alkoholholdig drikk som smaker brus/saft. Det vil si; vann med litt smak. Altså du merker ikke at det er tilført noe alkohol. Det finnes mer enn brennvin, øl og vin der ute. Anonymkode: bba4f...21a Hvilken drikk da? Anonymkode: d08f5...b0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni #29 Del Skrevet 5. juni On 6/4/2024 at 3:05 PM, AnonymBruker said: Alkohol smaker jo ikke godt. Anonymkode: 0f374...63f Hva vil du med tråden? Ser du starten den midt på natta, preget av anger kanskje? Jaggu mye rart man skal lure på. Anonymkode: e8f76...cf8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. juni #30 Del Skrevet 6. juni On 6/4/2024 at 3:05 PM, AnonymBruker said: Alkohol smaker jo ikke godt. Anonymkode: 0f374...63f Tror ikke det er så mange som liker ren alkohol i 96% renhet. Men det er mange som liker øl, rødvin, hvitvin, champagne, proseco, mimosa, whisky, gin+tonic, likør og en haug med ymse drinker. Om man kjøper en øl som faktisk smaker alkohol så har man vært på Polet og kjøpt de litt spesielle flaskene... Men å avskrive en hel verden med drikker virker for meg litt rart. Jeg liker ikke hjembrent, og jeg er ikke så begeistret for tequila. Portvin er for søtt, og likør kjøper jeg aldri. Men å feie absolutt alt under en felles sekkebetegnelse og si "jeg liker ikke" er for meg rart. Men folk er forskjellig. Jeg vil heller ha en øl enn pepsimax, for Pepsimax smaker ikke spesielt godt 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #31 Del Skrevet 6. juni Du er klar over at alkohol kommer i så ufattelig mange varianter at å si det er like teit som å si «jeg liker ikke mat» 😅😅 helt greit å ikke drikke alkohol, men uttalelsen er svært barnslig. Anonymkode: 1f1e0...513 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #32 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 15.05): Alkohol smaker jo ikke godt. Anonymkode: 0f374...63f Selve Alkoholen har ingen smak. 🙃 Anonymkode: 36f8e...001 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #33 Del Skrevet 6. juni Jeg klarer å FORSTÅ det, på samme måte som jeg forstår at noen driver med selvskading, tar narkotika eller røyker. Men jeg liker, som deg, ingen typer alkohol og er totalavholds. Har også funnet meg en mann som er likedan, etter å ha vært medavhengig i et forhold med en alkoholiker. P.S. Det er ikke slik at jeg aldri har smakt alkohol eller ikke har prøvd å lære å drikke det. Jeg har prøvd forskjellig, men alt smaker like dritt. Det samme gjelder svart kaffe, som jeg har prøvd sikkert 10 000 ganger. Smaker fortsatt dritt. Anonymkode: 348f7...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #34 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selve Alkoholen har ingen smak. 🙃 Anonymkode: 36f8e...001 Sprit har jo en brennende følelse i ganen og spesiell smak som kjennes godt i for eksempel cocktails, rusbrus og så videre. Anonymkode: 348f7...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #35 Del Skrevet 6. juni Jeg skjønner heller ikke hvordan folk blir alkoholikere, men det er nok mest sannsynlig fordi jeg IKKE har genet for det. Alkoholisme er faktisk i stor grad genetisk. Jeg drakk en del i slutten av tenårene/starten av 20 årene. Fordi jeg ble i skikkelig godt humør av det, og jeg fikk sjelden hangover. Og de jeg drakk med tålte også alkoholen bra (altså de ble i godt humør, ikke sinte eller ubehagelige). Nå som 30+ får jeg hangover i 2 dager om jeg drikker for mye, så da blir det med 2-3 glass vin en helg i ny og ne. Men jeg har aldri følt at alkohol var avhengighetsskapende. Anonymkode: 55655...a00 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #36 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Du er klar over at alkohol kommer i så ufattelig mange varianter at å si det er like teit som å si «jeg liker ikke mat» 😅😅 helt greit å ikke drikke alkohol, men uttalelsen er svært barnslig. Anonymkode: 1f1e0...513 Men man kan altså mislike alkoholsmaken. Jeg synes for eksempel at øl smaker piss, mens alt av rusbrus, vin, sprit osv har spritsmak som jeg hater. Det er ikke barnslig å si at man ikke liker smaken av noe alkohol. Det er en preferanse. Det er derimot barnslig å utøve drikkepress på folk og latterliggjøre folk som ikke liker alkohol. Latterliggjør du på samme måte folk som ikke liker fisk? Anonymkode: 348f7...011 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 6. juni #37 Del Skrevet 6. juni 11 minutter siden, AnonymBruker said: Latterliggjør du på samme måte folk som ikke liker fisk? Jeg finner det merkelig at voksne avskriver fisk som måltid ja. Det finnes utallige typer fisk, og en stor variasjon av måter å tilberede fisk på. Så ja, tror nesten jeg latterliggjør voksne som ikke liker "fisk" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 6. juni #38 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 15.05): Alkohol smaker jo ikke godt. Anonymkode: 0f374...63f Nei, rein alkohol er ikke noe stas. En god øl, en god vin, eller en god drink, derimot, det kan være veldig godt, og selv om alkoholen i seg selv ikke smaker godt, smaker allikevel en drikke som vin, nesten alltid veldig mye bedre med alkohol enn uten. Alkoholen blir en slags smaksforsterker. Men så spørs det hvorfor man drikker alkoholholdig drikke. Drikker man det fordi det smaker godt, eller drikker man det for å bli ruset? Hvis man drikker f.eks. et glass vin til maten fordi det er godt, men stopper etter det glasset, fordi man ikke liker ruseffekten av alkoholen, da er man trolig ikke disponert for å bli alkoholiker. De som blir alkoholikere, det er nok de som liker den rusen som alkoholen gir og søker den, og kanskje spesielt utsatt er de som bruker alkoholrusen som "medisin" for lettere å takle vanskelige ting i livet. For noen blir denne rusen noe som de bare må ha for å takle hverdagen, ikke ulikt de som er avhengig av andre rusmidler som narkotika og sterke medisiner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #39 Del Skrevet 6. juni Man trenger jo ikke å skjønne det. Jeg skjønner ikke at folk ruser seg på andre rusmidler en alkohol heller, som GHB, amfetamin, heroin osv. Men jeg skjønner at folk er forskjellige og liker forskjellige ting. Anonymkode: 2e0e1...573 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni #40 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (1 time siden): Selve Alkoholen har ingen smak. 🙃 Anonymkode: 36f8e...001 Jaggu😂😂😂 Anonymkode: 52f4a...d58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå