Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg er i en kinkig situasjon der jeg er gravid og straks skal søke permisjon og arbeidsgiver skal sende inntektsmelding.

Årets lønnsoppgjør kom derimot i mai og gjelder fra 01. Mai. Arb. Giver pleier å etterbetale dette i ca. august, og inntektsmeldingen min kommer til å gjelde juni, mai og april. Går jeg da glipp av årets lønnsøkning i permisjonen min fordi inntektsmeldinga ikke er sendt før etterbetalinga av lønnsoppgjør??

Det er Nav som betaler foreldrepermisjon, ikke arbeidsgiver. Hadde det vært arbeidsgiver hadde jeg fått med lønnsoppgjøret?

Anonymkode: 9ed79...dc0

AnonymBruker
Skrevet

Hadde det vært arbeidsgiver hadde du mest sannsynlig fått med lønnsoppgjøret ja. Det gjorde jeg . 

Derimot - siden nav betaler så får du ikke dette med.

Anonymkode: 6c35b...3ab

AnonymBruker
Skrevet

Dette skal du ha med. Arbeidsgiver må sende ny, oppdatert inntektsmelding med korrekt lønn når oppgjøret er klart. Du hadde ikke fått det med om permisjonen startet før 1. Mai, men så lenge den starter etter lønnsendringen skal du ha med dette i grunnlaget ditt.

Anonymkode: f3b0a...b80

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du finner det på nav.no også forresten:

Har du fått en varig lønnsendring eller tariffendring i løpet av de 3 månedene, skal tidsrommet etter lønnsendringen legges til grunn. Hvis du har hatt avtalt ferie eller permisjon uten lønn i perioden du har hatt inntekt, fastsettes inntekten din til det du vanligvis ville hatt hvis du hadde vært i jobb.

https://www.nav.no/foreldrepenger#hvor-mye

Anonymkode: f3b0a...b80

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...