Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 35 år ,fullammer har en baby på snart 5 år og et barn på 3. Jeg går ikke på prevensjon.  Jeg hvet ikke om jeg ønsker et barn til men tenker pga alder og fullamming og lite /sjeldent sex at det er sykt liten sjanse for ny graviditet? Jeg hvet at det selfølgelig kan skje uten prevensjon. Men noen som har blitt lett gravid i samme situasjon? 

Anonymkode: 0eacd...076

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

5 mnd 

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du bli gravid igjen. 

Anonymkode: 425d7...854

AnonymBruker
Skrevet

Eh ja..det er ingen alder i dag

Anonymkode: 980a7...c15

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange som har blitt gravid i samme situasjon. Amming er ingen garanti for å ikke bli gravid.

Alderen din gjør heller ikke at det er vanskelig å bli gravid. Ikke enda.

Du kan definitivt bli gravid i din situasjon.

Bruk prevensjon hvis du ikke ønsker enda en liten baby nå. 

Anonymkode: 9115b...58b

AnonymBruker
Skrevet

Selvfølgelig kan du bli gravid om du har ubeskyttet sex, amming er ikke prevensjon. Med mindre du ønsker to tette (antar at du mener babyen er 3 måneder og ikke 3 år) så ville jeg brukt beskyttelse. 

Og til info, det skrives «vet» uten h. 

Anonymkode: a353a...139

AnonymBruker
Skrevet

Amming er da virkelig ikke prevensjon. 

Jeg ble gravid på første forsøk. 37 år. 

Anonymkode: 942a6...4c4

AnonymBruker
Skrevet

Selvsagt kan du bli gravid igjen, vi er like gamle jeg fikk ikke mensen igjen før barnet mitt var 13 mnd

Anonymkode: 052d6...c3f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 35 år ,fullammer har en baby på snart 5 år og et barn på 3. Jeg går ikke på prevensjon.  Jeg hvet ikke om jeg ønsker et barn til men tenker pga alder og fullamming og lite /sjeldent sex at det er sykt liten sjanse for ny graviditet? Jeg hvet at det selfølgelig kan skje uten prevensjon. Men noen som har blitt lett gravid i samme situasjon? 

35 år - så klart kan du bli gravid igjen.. Alder for førstegangsfødende i Norge er 30.5 år, alder for andregangsfødende er 32 år.. 

Anonymkode: b3e72...23f

AnonymBruker
Skrevet

Det kan du, har en venninne som har barn som det er 1 år og 1 dag mellom, og hun full ammet da hun ble gravid med nummer 2

Anonymkode: 083b7...827

AnonymBruker
Skrevet

Kommer veldig an på deg da. De fleste er fruktbare når de er 35 år, men jeg har flere venninner med utgåtte egg og de er 35-36, så er ikke sikkert heller. 

Anonymkode: 43cef...842

AnonymBruker
Skrevet

Gravid første forsøk. 37 her.

Anonymkode: b82ed...8f2

Skrevet

Ja, absolutt. Vet om flere som har vært gravide i den alderen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig kan du bli gravid om du har ubeskyttet sex, amming er ikke prevensjon. Med mindre du ønsker to tette (antar at du mener babyen er 3 måneder og ikke 3 år) så ville jeg brukt beskyttelse. 

Og til info, det skrives «vet» uten h. 

Anonymkode: a353a...139

Baby snart 5 mnd , et barn til 3 år. Bare tenkte det var sykt liten sjanse.  Pga alder og amming.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Gravid første forsøk. 37 her.

Anonymkode: b82ed...8f2

Ja men ammet du , og hadde lite sex! Eller prøvde du og bli gravid.. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Tja...ble lett gravid som 43åring....men pass på å leve s u n t

Anonymkode: db863...b63

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tenker alle at det er umulig å få barn idet man når 30 årene? 

De fleste kommer i overgangsalderen etter 45år.

Mine venninner har hatt barn helt opp til 41 år uten hjelp 😅

Anonymkode: d7c5e...b6a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Baby snart 5 mnd , et barn til 3 år. Bare tenkte det var sykt liten sjanse.  Pga alder og amming.

Det er ikke sykt miten sjanse nei. Amming er ikke prevensjon, alderen din er det heller ikke noe å si på. 

Anonymkode: 425d7...854

AnonymBruker
Skrevet

Amming i seg selv er ikke prevansjon. Men amming kan føre til at man ikke får eggløsning og mensen. Men plutselig så starter det opp igjen, og da er man like fruktbar som om man ikke ammer og man vet ikke om det før man får første mens (da har man allerede hatt første eggløsning). Med mindre du er en sånn som merker EL godt da, da kan du feks kjenne igjen elslim eller smertene noen får.

Du har et barn på 5 mnd og en på 3 år så du vet at du og mannen begge kan lage barn og du vet du kan bli gravid og gå gravid. Brukte dere veldig lang tid å prøve på nummer 2? Det er ikke slik at du nå plutselig er mye mindre fruktbar enn for 14 måneder siden selv om du bikket 35 år...

Sjelden sex er jo det som tilsier mest at risikoen er lav. For å bli gravid bør man jo ha sex akkurat rundt eggløsning og det er jo bare et vindu på 2-5 dager i måneden der det er størst sjanse for å bli gravid.

Med 2 barn burde du egentlig vite litt mer om dette..?

Anonymkode: 9f82a...335

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Amming i seg selv er ikke prevansjon. Men amming kan føre til at man ikke får eggløsning og mensen. Men plutselig så starter det opp igjen, og da er man like fruktbar som om man ikke ammer og man vet ikke om det før man får første mens (da har man allerede hatt første eggløsning). Med mindre du er en sånn som merker EL godt da, da kan du feks kjenne igjen elslim eller smertene noen får.

Du har et barn på 5 mnd og en på 3 år så du vet at du og mannen begge kan lage barn og du vet du kan bli gravid og gå gravid. Brukte dere veldig lang tid å prøve på nummer 2? Det er ikke slik at du nå plutselig er mye mindre fruktbar enn for 14 måneder siden selv om du bikket 35 år...

Sjelden sex er jo det som tilsier mest at risikoen er lav. For å bli gravid bør man jo ha sex akkurat rundt eggløsning og det er jo bare et vindu på 2-5 dager i måneden der det er størst sjanse for å bli gravid.

Med 2 barn burde du egentlig vite litt mer om dette..?

Anonymkode: 9f82a...335

Tja måtte slutte å amme sist for å få til bake el. Så tenkte at det kunne funke bra son prevensjon I et år denne gangen også siden sjansen også er lavere for å bli gravid når man er bikket 35 og 2 barn gir lite sex muligheter. Men det får bli prevensjon da for å være helt sikker.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...