AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Hvordan er det mulig når jeg spiser det samme som før, eneste er at jeg fikk hund for ett år siden og har begynt å gå mer tur enn før, kan det være grunnen? Anonymkode: 0638c...0b9
Snublefot62 Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hvordan er det mulig når jeg spiser det samme som før, eneste er at jeg fikk hund for ett år siden og har begynt å gå mer tur enn før, kan det være grunnen? Anonymkode: 0638c...0b9 Ja det kan være grunnen. Eller sykdom. Eller du spiser mindre uten at du merker det. Alternativene er mange. 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #3 Skrevet 5. juni 2024 Snublefot62 skrev (21 timer siden): Ja det kan være grunnen. Eller sykdom. Eller du spiser mindre uten at du merker det. Alternativene er mange. Sykdom er det nok ikke, er i god form og føler meg ikke syk. Anonymkode: 0638c...0b9
Snublefot62 Skrevet 5. juni 2024 #4 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Sykdom er det nok ikke, er i god form og føler meg ikke syk. Anonymkode: 0638c...0b9 Og det er helt greit. Men du stilte spørsmålet og det er ikke så jysla mange andre forslag ut i fra det tynne grunnlaget du har lagt ut her. Er du bekymret så bør du nesten ta dette med en lege som faktisk kan sjekke en del grunnleggende ting. Selv om du føler deg bra så kan du være syk. Vektnedgang uten annen åpenbar grunn kan ofte være første tegn på at noe ikke stemmer.
Mezzosoprena Skrevet 5. juni 2024 #5 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan er det mulig når jeg spiser det samme som før, eneste er at jeg fikk hund for ett år siden og har begynt å gå mer tur enn før, kan det være grunnen? Anonymkode: 0638c...0b9 Beklager at jeg spør, men du har gått ned tre kilo på ett år, og lurer på om det kan være noe galt? Jeg kan svinge opp mot to kg på én uke og en kg på en dag - så jeg skjønner ikke at dette skal være noe å stresse med. Og ja, at du har gått tur med hund i ett år, kan selvfølgelig være årsaken. 3 2
Djungelvrål Skrevet 5. juni 2024 #6 Skrevet 5. juni 2024 3 kg på et år er helt normalt. Jeg kan gå opp eller ned 3 kg på 1 måned. 3 kilo er ingenting om en er normalvektig. 2 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #7 Skrevet 5. juni 2024 Mezzosoprena skrev (5 minutter siden): Beklager at jeg spør, men du har gått ned tre kilo på ett år, og lurer på om det kan være noe galt? Jeg kan svinge opp mot to kg på én uke og en kg på en dag - så jeg skjønner ikke at dette skal være noe å stresse med. Og ja, at du har gått tur med hund i ett år, kan selvfølgelig være årsaken. Det er ikke jeg som er bekymret men min mor. Hun kunne se at jeg hadde tatt av meg. Anonymkode: 0638c...0b9
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan er det mulig når jeg spiser det samme som før, eneste er at jeg fikk hund for ett år siden og har begynt å gå mer tur enn før, kan det være grunnen? Anonymkode: 0638c...0b9 Mannen min gikk ned åtte kilo første året vi hadde hund. Det var han som ville ha den og følgelig han som måtte gå turer. Jeg gikk ikke ned åtte kilo Anonymkode: f4b31...306 1
29_j Skrevet 5. juni 2024 #9 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Hvordan er det mulig når jeg spiser det samme som før, eneste er at jeg fikk hund for ett år siden og har begynt å gå mer tur enn før, kan det være grunnen? Anonymkode: 0638c...0b9 2-3 kg fra og til er nokså ubetydelig. Tipper gåturene har gitt resultat her. Hvis du ellers ikke er så aktiv? 1
Mezzosoprena Skrevet 5. juni 2024 #10 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke jeg som er bekymret men min mor. Hun kunne se at jeg hadde tatt av meg. Anonymkode: 0638c...0b9 Ok, men din mor trenger heller ikke å være bekymret... 1 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #11 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Det er ikke jeg som er bekymret men min mor. Hun kunne se at jeg hadde tatt av meg. Anonymkode: 0638c...0b9 Moren din har ikke sett at du har mistet 3 kg på et år. Det kan være kroppen som har holdt vann pga saltinnhold etter gårsdagens middag. Trengte du å snikskryte litt bare? Anonymkode: de4fc...21f 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #12 Skrevet 5. juni 2024 3 kg på et år er jo ikke mye. Ja, det er klart at hvis du inntar samme mengde energi som før men bruker mer energi fordi du går tur med hunden vil du jo gå bittelitt i underskudd hver uke, og bittelitt blir til 3 kg på et år. Om du ikke vil gå ned mer i vekt , legg til en ekstra frukt eller knekkebrød eller noe i ditt daglige inntak. Anonymkode: 7abd1...689 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #13 Skrevet 5. juni 2024 Er du normalvektig, hva har du i bmi? Anonymkode: eca6a...4b4
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #14 Skrevet 5. juni 2024 Det er et utrolig lavt daglig kaloriunderskudd over 1 år som gjør at man går ned 3 kilo. Det er snakk om at du spiser 58 kalorier for lite om dagen i ett år. Det tilsvarer en frukt. Så hvis du nå spiser to frukt ekstra daglig i ett år, er du 3 kg tyngre om ett år. Anonymkode: 3b619...4a9 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Skrevet 5. juni 2024 Hvis 3 kg gjør at de rundt deg blir bekymret, så var du vel nærme undervektig fra før? Slenger du på noe mat med høy kalori hver dag oppå alt det andre, så løser det seg etterhvert Anonymkode: afce0...6c1 1
Melus Skrevet 5. juni 2024 #16 Skrevet 5. juni 2024 Med mindre du var undervektig fra før av spiller de 3 kiloene ingen rolle. Det høres rart ut å kunne se på noen at de har tatt av 3 kilo i løpet av ett år. 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #17 Skrevet 5. juni 2024 Det er jo ikke rakettforskning at du går ned i vekt dersom du øker aktivitetsnivået ditt og spiser det samme som før? Du skriver jo at du har fått hund og går mer enn før. Der har du svaret. Skjønner ikke innlegget her. Du føler deg ikke syk, du har svaret foran deg, og lurer på hva? Om du er unntaket fra regelen som kan øke aktivitet og unngå å gå ned i vekt forutsatt samme kosthold? Anonymkode: ca594...7ff 1 2
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #18 Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er du normalvektig, hva har du i bmi? Anonymkode: eca6a...4b4 18,5 i BMI. Anonymkode: 0638c...0b9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå