catlover99 Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Hei Jeg er på runde nr 4 med letrozol og 3 med ovitrelle. Går på trippel dose letrozol. Er på syklusdag 6 i dag. Skal inn for å skylle eggledere og sjekke follikel på syklusdag 12. Jeg selv og gyn sammen som tenkte at å sjekke egglederne kunne være hensiktsmessig. Tror dere skyllingen vil påvirke eggløsningen denne syklus? Har ikke PCOS, men har mange egg. Blitt gravif før på normalt vis uten hjelp. Er 25 år. Samboer er 30, og sperm er sjekket. Lurer på om noen har erfaring med lignende historier? Eller som vil dele sin erfaring 🙂
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #2 Skrevet 2. september 2024 Hei, hvordan gikk det? Skal selv skylle eggleder og ta ovitrell sammen med letrozol nå Anonymkode: 1b35b...2a9
Pilga Skrevet 6. oktober 2024 #3 Skrevet 6. oktober 2024 Hvordan kom dere/legen frem til at skylling av eggledere var hensiktsmessig? 🤔
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #4 Skrevet 7. oktober 2024 Pilga skrev (11 timer siden): Hvordan kom dere/legen frem til at skylling av eggledere var hensiktsmessig? 🤔 Ville utelukke at det ikke var noe i veien på alle fronter så fikk beskjed om å skylle dem etter 1 runde med letrozol som ikke førte med seg graviditet. Anonymkode: 1b35b...2a9
Pilga Skrevet 7. oktober 2024 #5 Skrevet 7. oktober 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Ville utelukke at det ikke var noe i veien på alle fronter så fikk beskjed om å skylle dem etter 1 runde med letrozol som ikke førte med seg graviditet. Anonymkode: 1b35b...2a9 Takk for svar! Ikke mening med å kuppe tråden din ☺️ men jeg selv stusser litt på at vår lege konkluderte at IVF var veien å gå så tidlig i utredningen av våres ufrivillige barnløshet. Jeg er klarert for alt og dem finner ikke helt ut hvorfor jeg ikke blir gravid. Men vi har ikke fått foreslått Letrozol feks! Ser det nå at dette kanskje bør prøves mens vi står i kø for IVF..
AnonymBruker Skrevet 7. oktober 2024 #6 Skrevet 7. oktober 2024 Pilga skrev (2 timer siden): Takk for svar! Ikke mening med å kuppe tråden din ☺️ men jeg selv stusser litt på at vår lege konkluderte at IVF var veien å gå så tidlig i utredningen av våres ufrivillige barnløshet. Jeg er klarert for alt og dem finner ikke helt ut hvorfor jeg ikke blir gravid. Men vi har ikke fått foreslått Letrozol feks! Ser det nå at dette kanskje bør prøves mens vi står i kø for IVF.. kanskje for å få dere i køen? Er jo lang ventetid. Eller alder? Om man er over 35, haster det mer. Skylling av eggledere er lurt å gjøre i noen tilfeller, så man ikke tar letrozol unødvendig Anonymkode: 5089a...cbb
Pilga Skrevet 8. oktober 2024 #7 Skrevet 8. oktober 2024 interessant! Vi er i starten av 30`årene og har god tid enda. Så det er merkelig at letrozol eller lignende ikke er nevnt! men nå skal det sies at den offentlige gyn-legen vi hadde var helt på stressa og tuppa! så selve timen vi hadde var lite informerende i den forstand. Tenker jeg skal kontakte min private gynlege og høre om vi skal prøve letrozol i mellomtiden (han nenvte det for et halvt år siden og det bare ble med tanken..)
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2024 #8 Skrevet 11. oktober 2024 Mener å ha lest eller hørt at skylling av eggledere er litt tull? D-vitaminmangel? Endometriose? Ikke hatt uppdaget klamydia? Ikke bakteriell vaginose? Underliggende sykdom? Anonymkode: 624fd...edf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå