Gå til innhold

Noen som har fått kanalisering eller beskjed fra noen som har tatt selvmord?

Anbefalte innlegg

Hva skjer med de som har tatt selvmord?

Det sies at om tar selvmord vil smerten øyeblikkelig forsvinne, men hva skal en gjøre på den andre siden i dette ånderiket når følelsen av smerte har vært borte så altfor lenge og en savner å føle noe? Vil livet bli kjedelig i dette ånderiket der de som har dødt havner?

Det kan sies at de som har tatt selvmord får hjelp og behandling på den andre siden, men hvis ingenting der er fysisk , er det mulig at alle behandling kan være der? Hvor lenge varer denne behandlingen? Skal en ha behandling på den andre siden for evig og alltid i flere tusenvis av år? Hvordan kan en vite om takler noe om ikke er fysisk til stede som her på jorden hvor er i stand til å føle både gode og vonde følelser?

Hvilke behandling er det som gis på den andre siden? Er det behandling som gir verktøy til et nytt liv på jorden når de en gang skal gjenfødes?

Når noen dør er det som de har gått av scenen og er backstage? Livet er som et skuespill. Er det noe gøy å være backstage hele tiden? Hva gjøre backstage?

Kan en være sikker på som det blir sagt i denne at de som tar selvmord får fred på den andre siden? Er det derfor selvmordstallene bør øke og enda flere bør ta selvmord fordi alle skal uansett dø en gang og hva er poenget med livet når alle skal dø en gang og ikke har noen som er avhengig av oss?

Fødselsraten har gått nedover og flere har ikke barn i dag. Mange lever kun for barna sine som trenger foreldrene sine, men hva med de som ikke har barn. Burde ikke de barnløse heller tatt selvmord så det blir mer plass på jorden?

Anonymkode: 57b61...d09

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med de som sitter igjen med en som tok selvmord? Det blir et tomrom en ikke vet hvordan å fylle. Dette må fylles på andre måter, men kan være vanskelig og andre rundt får en vanskeligere vei å gå.

Får virkelig de som har tatt selvmord fred når de ser sine kjære som fortsatt er i livet at de er i dyp sorg og har det vanskelig?

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke svarene du søker, det har vel ingen. Men det jeg har hørt fra flere åndelige veiledere, som har kommunisert med den andre siden, er at vi er her på jorden for å erfare og lære, og som sjeler velger vi våre utfordringer før vi blir født i en fysisk kropp. Dersom man tar selvmord, har man valgt å avslutte livet før man har lært det man skal lære, og da må man bli født på nytt inn de samme utfordringer i det neste livet. Dermed har man bare gjort det mer vanskelig for seg selv dersom man tar selvmord. Det beste er å stå i utfordringene sine i dette livet, søke hjelp, finne løsninger, lære om seg selv, og prøve å finne måter å få det bedre på.

Anonymkode: 90b57...e03

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg har ikke svarene du søker, det har vel ingen. Men det jeg har hørt fra flere åndelige veiledere, som har kommunisert med den andre siden, er at vi er her på jorden for å erfare og lære, og som sjeler velger vi våre utfordringer før vi blir født i en fysisk kropp. Dersom man tar selvmord, har man valgt å avslutte livet før man har lært det man skal lære, og da må man bli født på nytt inn de samme utfordringer i det neste livet. Dermed har man bare gjort det mer vanskelig for seg selv dersom man tar selvmord. Det beste er å stå i utfordringene sine i dette livet, søke hjelp, finne løsninger, lære om seg selv, og prøve å finne måter å få det bedre på.

Det er ikke meningen å måtte ha svarene. Er derfor det er en diskusjonstråd med muligheter for å diskutere så flere kan komme med sitt syn på dette.

Jeg ser det litt som deg å og litt som sies i denne podkasten. Trur de som tar selvmord får hjelp på den andre siden og råd om hvordan bedre takle livet før neste gjenfødelse igjen på jorden med omtrentlig samme utfordringer de må gjennom. De som tar selvmord lærer av å se oss her på jorden som fortsatt eksisterer og på den måten blir de også sterkere og til ny gjenfødelse vil gjøre noe for ta andre valg, en raskeste veien ut.

På et vis kan det være en mening med selvmord å som mange sier, fordi alt er lærling og en erfaring i seg selv.

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 17.20):

Jeg har heller ikke alle svar på noen måte, men dette tror jeg ikke på… De som tar selvmord blir ikke «straffet» ved å måtte møte de samme utfordringene om igjen og om igjen uten annen veiledning…  

Anonymkode: 71acb...d37

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En som tok selvmord i min ungdom dukket opp i mine drømmer når jeg ble voksen, og alltid i yrket han hadde dengang. I hver eneste drøm er han smilende, blid, støttende og hjelper meg dit jeg skal. Derfor tror jeg at de som tar selvmord går videre til et sted hvor de velger å hjelpe andre mennesker når vi sover. Jeg hadde samme opplevelse om noen andre jeg kjenner, som dukket opp i mine drømmer slik de var som unge, kanskje rundt 30 år. 

Kanskje ikke helt det du spurte om, men jeg mener at drømmeverden er den eneste virkelige verdenen. Ikke vårt "våkne" liv.

Anonymkode: ae93e...503

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror vi bestemmer hvordan vi skal forlate dette livet på lik linje med hvordan vi skal ankomme dette livet. At selvmord ødelegger prosessen virker bare merkelig all den tid japansk historie har noe som heter Harakiri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke man trenger hjelp på andre siden. Jeg hadde en gang en veldig sterk drøm som ikke føltes vanlig. Der ble jeg tatt med ut i universet og plutselig fikk jeg en vissthet om hvor lite alvorlig livet er, fordi jeg forstod hele sammenhengen. Jeg husket selvsagt ikke sammenhengen rett etterpå, men selv mange år etter husker jeg følelsen. Og det gjør at jeg er mindre redd og ikke tar alt så alvorlig. Og jeg er en lettlivet, men grublete type. Nå grublet jeg mindre og føler at det viktigste er å leve mens vi er her.

Anonymkode: 1d1c9...92e

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvmord er bare en av mange måter å dø på. Når vi blir født, starter vi en reise mot døden. Om denne reisen slutter med en kropp full av kreft, eller et rep om halsen, spiller ingen rolle. Det er ikke sånn at den ene kjempet tappert, mens den andre var feig og stakk av. Et sånt syn er gammeldags og basert på uvitenhet.

Anonymkode: ed135...cc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Selvmord er bare en av mange måter å dø på. Når vi blir født, starter vi en reise mot døden. Om denne reisen slutter med en kropp full av kreft, eller et rep om halsen, spiller ingen rolle. Det er ikke sånn at den ene kjempet tappert, mens den andre var feig og stakk av. Et sånt syn er gammeldags og basert på uvitenhet.

Anonymkode: ed135...cc4

Fødselen er riktignok begynnelsen på en reise mot døden, men det at vi i det hele tatt er til, har en hensikt, og handlingene våre vil påvirke resten av historien; vi er en del av menneskeheten, enten man liker det eller ei.

Når man dør av kreft, alder eller en annen naturlig årsak, kan man ikke noe for dette; når noen derimot velger å avslutte livet sitt for egen hånd, er dette et personlig valg - i stedet for å prøve ut tusen andre muligheter, velger man selvmord.

Selvfølgelig er det en patetisk og feig handling når man ser på menneskene som har kjempet og nektet å gi opp til tross for en håpløs situasjon, enten det er snakk om Stephen Hawking med en uhelbredelig sykdom som ALS, eller de ukrainske soldatene på Snake Island som viste fingeren til en overlegen russisk militærmakt; dette er mennesker som stod for noe mer enn å konkludere at livet er kjipt og henge opp et rep.

Anonymkode: 1a253...b69

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/8/2024 at 10:17 PM, AnonymBruker said:

Jeg tror vi bestemmer hvordan vi skal forlate dette livet på lik linje med hvordan vi skal ankomme dette livet. At selvmord ødelegger prosessen virker bare merkelig all den tid japansk historie har noe som heter Harakiri.

Det er det samme som norge har historie med tvangsekteskap. Æresdrap har vært i Norge å

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 12.01):

Hva med de som sitter igjen med en som tok selvmord? Det blir et tomrom en ikke vet hvordan å fylle. Dette må fylles på andre måter, men kan være vanskelig og andre rundt får en vanskeligere vei å gå.

Får virkelig de som har tatt selvmord fred når de ser sine kjære som fortsatt er i livet at de er i dyp sorg og har det vanskelig?

Mange mener det er egoistisk å ta selvmord. Men er det ikke like egoistisk av pårørende å mene/føle at den som har det vondt skal holde seg i livet for de pårørende sin del? 

Anonymkode: 592e7...f04

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 11.58):

Hva skjer med de som har tatt selvmord?

Det sies at om tar selvmord vil smerten øyeblikkelig forsvinne, men hva skal en gjøre på den andre siden i dette ånderiket når følelsen av smerte har vært borte så altfor lenge og en savner å føle noe? Vil livet bli kjedelig i dette ånderiket der de som har dødt havner?

Det kan sies at de som har tatt selvmord får hjelp og behandling på den andre siden, men hvis ingenting der er fysisk , er det mulig at alle behandling kan være der? Hvor lenge varer denne behandlingen? Skal en ha behandling på den andre siden for evig og alltid i flere tusenvis av år? Hvordan kan en vite om takler noe om ikke er fysisk til stede som her på jorden hvor er i stand til å føle både gode og vonde følelser?

Hvilke behandling er det som gis på den andre siden? Er det behandling som gir verktøy til et nytt liv på jorden når de en gang skal gjenfødes?

Når noen dør er det som de har gått av scenen og er backstage? Livet er som et skuespill. Er det noe gøy å være backstage hele tiden? Hva gjøre backstage?

Kan en være sikker på som det blir sagt i denne at de som tar selvmord får fred på den andre siden? Er det derfor selvmordstallene bør øke og enda flere bør ta selvmord fordi alle skal uansett dø en gang og hva er poenget med livet når alle skal dø en gang og ikke har noen som er avhengig av oss?

Fødselsraten har gått nedover og flere har ikke barn i dag. Mange lever kun for barna sine som trenger foreldrene sine, men hva med de som ikke har barn. Burde ikke de barnløse heller tatt selvmord så det blir mer plass på jorden?

Om du lytter til podcasten Uhøytidelig spirituell, kan du få et innblikk i hvordan "ikke fysisk behandling" kan foregå. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 hours ago, AnonymBruker said:

Mange mener det er egoistisk å ta selvmord. Men er det ikke like egoistisk av pårørende å mene/føle at den som har det vondt skal holde seg i livet for de pårørende sin del? 

Der sa du noe som er sant, men her tenker jeg de pårørende må ta sitt ansvar og bry seg om sine nære og kjære. Bør bli mere vanlig å spørre om har det bra enn hvilke jobb eller hva noen gjør i løpet av dagene. Samfunnet er relativt et prestisjesamfunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Om du lytter til podcasten Uhøytidelig spirituell, kan du få et innblikk i hvordan "ikke fysisk behandling" kan foregå. 

Ja jeg lyttet til en episode der om energisk kirurgisk handling, men det er å en form for behandling og hva når denne behandlingen er over og de blir lei av å nyte dette livet etter døden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har jeg både lest og hørt om. Hvis man avslutter livet sitt for tidlig ( fordi vi har «free will» nårvi velger å ha et liv på jordkloden), må man gjøre leksa om igjen - dvs, bli født på nytt og ha de samme utfordringene.

Har lest at de som har tatt livet sitt angrer veldig når de kommerover på den andre siden

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
Annonse

Har vi egentlig fri vilje? Hva er konsekvenser av fri vilje? Vi har fri vilje til avslutte livet, men hva om en angrer på den andre siden når er død og ser hele bildet? Da kommer en ikke tilbake til jorden  enda og må vente til sitt neste liv (om det er et neste liv)  og kun se på alle sine kjære i dyp sorg og mange som bli etterlatt med et tomrom uten at en kan gjøre noe selv.

Det kan å si at vi har fri vilje til om til å mobbe, ta selvmord, plage, ikke gi god behandling, være frekk, være respektløs, osv.... men det har konsekvenser på et vis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...