Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg møtte mannen min for femten år siden hadde vi vær vår hund, med to vidt forskjellig oppdragelsesmetoder. Feks ikke gi de mat ved bordet. Mannen min delte alltid mat med hunden sin, så den brukte å sitte å sikle og av og til bjeffe ved siden av bordet. Fikk vi besøk stormet hans hund mot gjestene, og nærmest overfalt dem. Han kunne være veldig innpåsliten og når folk ba hunden om å gå  vekk, ble gubben såret og syntes synd på hunden. Som regel måtte vi ha hunden i bilen når vi eller ungene fikk besøk fr den var så voldsom. Om natten måtte den ligge på soverommet og vekket meg flere ganger hver natt når den tasset rundt på parketten. Så var det alle disse hårene da... han  hadde den mest hårete hunderasen en kan finne. Denne døde av alderdom for noen år siden. 

Nå for to uker siden kom han plutselig hjem med ny hund. En han bare skulle passe, være avlaster for. I forrige uke støvsugde jeg og vasket ned hele huset. Nå har jeg gjort det samme igjen, og rullet hår ut av klærne til ungene i timesvis. Denne blir superstresset med en gang gubben kommer hjem. Nå har den lagt ute i timesvis uten å gi så mye som et pip. Når han gubben kommer hjem fotfølger han gubben, skal være med over alt og løper fram og tilbake. Kan ikke være ute på egen hånd uten at han bjeffer og skal inn igjen. Gubben føler seg slem visst han ber hunden legge seg ned og gir den godbiter hele tiden. Vi skal egentlig på campingtur i helgen, men dette ser jeg mørkt på. Den nye hunden tigger ikke med bordet, men nå har gubben så vidt begynt å gi han mat fra fatet sitt. Han synes det er kjekt å dele mat med en hund. 

Jeg får lyst å be gubben bo i campingvognen med hunden i stedet. For dette var aldri noe jeg sa ja til. Da blir jeg den slemme bitcha, men hva ville dere gjort? Han har støvsugd to ganger siden den kom. Skal en holde tritt med dette hårhelvete må hunden børstes to ganger for dag, det må støvsuges hver dag og golvene må vaskes to ganger i uka. Den røyter noe j.... når den rister seg står det en sky av hår rundt den. Jeg har støvsugd kjøkkenbenker, brødskuffen og vegger for hår. De er over alt.  

Anonymkode: 3c37b...88e

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Pass/avlastning er tidsbegrenset så dette går over!! 
eller…??? 
Har mannen snikinnført ny hund permanent? 
Å få seg hund er en felles beslutning, og jeg mener du har rett til å kasten hunden på dør asap. 
vil dere ha en felles hund må det diskuteres og ikke minst må dere ha felles oppdragelsen metoder. 
høres ut som om du ikke bør få barn med denne soppen av en mann…

Anonymkode: 1845c...32a

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Pass/avlastning er tidsbegrenset så dette går over!! 
eller…??? 
Har mannen snikinnført ny hund permanent? 
Å få seg hund er en felles beslutning, og jeg mener du har rett til å kasten hunden på dør asap. 
vil dere ha en felles hund må det diskuteres og ikke minst må dere ha felles oppdragelsen metoder. 
høres ut som om du ikke bør få barn med denne soppen av en mann…

Anonymkode: 1845c...32a

Jeg har barn med han, og sønnen måtte dra på skolen med veldig hårete klær da han hadde leket på golvet før vi skulle dra. Jeg får aldri noe svar på hvor lenge den skal være. Den kom inn og skulle være her en helg, det er to uker siden snart. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Du vet vel hvem som eier denne hunden?

Anonymkode: d48c6...af7

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har hunder. Og tenker som så har en hund blir det og desverre hundehår på klær. Derfor hadde vi regler på unga at før skolen skulle de ikke ligge på gulvet og kose med hunden for å begrense hundehår på klær.

Anonymkode: f5792...28f

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg har barn med han, og sønnen måtte dra på skolen med veldig hårete klær da han hadde leket på golvet før vi skulle dra. Jeg får aldri noe svar på hvor lenge den skal være. Den kom inn og skulle være her en helg, det er to uker siden snart. 

Da krever du at nå må den dra. Ellers nå du sette krav, gi mannen støvsugeren i det han kommer hjem er bare og sette igang. Begynne og oppdra den også, hvordan er han som far lurer jeg på? Om hunden skal være hos dere, sett krav. Ellers så kan han jo velge deg eller hunden? Hunder trrenger også oppdragelse, pass og stell og innsats om man skal ha det, ellers får han bo for seg selv med problemet hadde jeg tenkt. Dere har jo allerde levd sånn i mange år før, så det er kun hva han vil. Han virker uansvarlig og du må ta jobben og bare godta det

Anonymkode: 8bd29...0f4

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Har dere ikke et komunikasjons problem i forholdet som er støre end en hund, om dere ikke greier å snake om hvor lenge hunden skal være der? Altså han greier ikke å svare deg? Du har ikke greid å få noe fornuftig svar på to uker? Han er jo enten tilbakestående, slem eller mangler totalt respekt for deg! Jeg tenker dere må i terapi i går og prøve å rydde opp!!!! Du kan ikke leve sammen med en man som ikke respekterer deg, det er ikke bra for ungene å vokse opp i et hjem hvor de voksne ikke greier å snake sammen. 

• Liker 10
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Haha, han har løyet og skaffet hund bak din rygg. 

Han får ta med hunden tilbake der han hentet den.

Anonymkode: a4cc2...b47

• Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye dørmatte går det egentlig an å være!? 
Han kan jo ikke ta inn en hund i familien hverken for avlastning eller permanent uten å ha snakket med deg først. Allerede i det hunden kom inn døren skulle du satt ned foten. Når du ikke klarte det skulle du i det minste fått avklart nøyaktig hvor lenge hunden skulle være hos dere, og når den tiden var gått skulle du kreve handling. Og hvorfor i alle dager er det du som tar ansvar for husvask når det er han som har tatt inn et dyr som skitnet til hele huset?

Si at campingtur blir ikke aktuelt - han får reise med hunden eventuelt, og at når turen er over er også hundeholdet over. Klarer han ikke det, så sender du både han og hunden på dør, og han får værsågod finne nytt hjem til hunden før han kommer tilbake.

Anonymkode: a1988...cee

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg vet ikke jeg.. vi TS er ikke like 😅 ja jeg hadde tenkt du hadde vært en skikkelig sur kjerring, om jeg var mannen din! Hadde neppe orket å høre på deg tipper jeg... 😅🤷 

Det er for en periode? Men, du kan jo be mannen være ekstra på støvsugeren i perioden dere bare passer en hund. 

Og at du må stå i timesvis og rulle av hår fra klærne til barna ? Ja, det er vel neppe nødvendig, men du ønsker vel å gjøre det så kjipt som overhodet mulig og demonstrere hvor motbydelig alt er 😅 

Jeg har hatt samojed, så hår er jeg godt kjent med 😉 (driver eget vaskefirma gjør jeg å 😆). 

Anonymkode: f2932...790

• Liker 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Ja, jeg vet ikke jeg.. vi TS er ikke like 😅 ja jeg hadde tenkt du hadde vært en skikkelig sur kjerring, om jeg var mannen din! Hadde neppe orket å høre på deg tipper jeg... 😅🤷 

Det er for en periode? Men, du kan jo be mannen være ekstra på støvsugeren i perioden dere bare passer en hund. 

Og at du må stå i timesvis og rulle av hår fra klærne til barna ? Ja, det er vel neppe nødvendig, men du ønsker vel å gjøre det så kjipt som overhodet mulig og demonstrere hvor motbydelig alt er 😅 

Jeg har hatt samojed, så hår er jeg godt kjent med 😉 (driver eget vaskefirma gjør jeg å 😆). 

Ja, det sier jo mye om deg at du, i likhet med mannen til TS, tydeligvis synes det er helt greit å kjøre ditt eget løp uten hensyn til de du eventuelt bor sammen med.....

Anonymkode: 41a96...b0b

• Liker 4
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Ja, det sier jo mye om deg at du, i likhet med mannen til TS, tydeligvis synes det er helt greit å kjøre ditt eget løp uten hensyn til de du eventuelt bor sammen med.....

Anonymkode: 41a96...b0b

Men, tror du det er kun her TS er slik ? 

Jeg hadde nok ikke bare tatt med meg en hund hjem. Men, jeg tipper at han er bare dritt lei hun (sorry). Han hører henne ikke lengere. 

Hvorfor? For hun tror bare hennes ønsker å måter å gjøre ting på, er det eneste riktige. Slik oppfatter jeg TS. 

Og folk som er slik å itillegg skal demonstrere og syte å hule å rope. De herregud er umulig å bo med. For TS ser ut til å glemme at mannen får glede på en annen måte enn hva TS gjør. Men, det driter TS i. Og mannen driter da i hennes ønsker.. 

Vond, syklus. Men, hvem startet da ? Tipper det var TS jeg 😉

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du mener det er greit å ta en und med hjem og nekte å svare på hvor den kommer fra eller hvir lenge den skal være der? Hvorfor har slike folk en familie, når de ikke ønsker å samarbeide, komunisere eller ta noen form for hensyn? Du har en samoje, bryr du deg ikke om den heller? Hadde det vert greit for deg om den måtte bo i hus med noen som ikke likte den? Hunder er veldig gode på kroppspråk! De bør ikke tvinges til å bo med noen som ikke liker de. 

Denne problemstillingen har ingen ting å gjøre med pels eller hund, og alt med en mann som ikke eier respekt for noe annet en hva han ønsker seg. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (9 minutter siden):

Så du mener det er greit å ta en und med hjem og nekte å svare på hvor den kommer fra eller hvir lenge den skal være der? Hvorfor har slike folk en familie, når de ikke ønsker å samarbeide, komunisere eller ta noen form for hensyn? Du har en samoje, bryr du deg ikke om den heller? Hadde det vert greit for deg om den måtte bo i hus med noen som ikke likte den? Hunder er veldig gode på kroppspråk! De bør ikke tvinges til å bo med noen som ikke liker de. 

Denne problemstillingen har ingen ting å gjøre med pels eller hund, og alt med en mann som ikke eier respekt for noe annet en hva han ønsker seg. 

Jeg har påpekt at jeg ikke hadde tatt med en hund hjem eller gjort andre store avgjørelser uten å snakke med partneren. 

Jeg har ikke samojed lengere. 

Men, jeg har bodd med en mann, hvor det var kun en måte å gjøre ting på, og det var slik han hadde vokst opp. Noe som var helt umulig å leve opptil da han hadde en hel familie som tok seg av alt mulig sammen med hjemmeværende mor og bestemor. 

Uansett poenget er at når man bor med folk som har en innstilling som tilsier at kun deres måte er det riktige, og itillegg kan de ikke bare akseptere den andres måte å gjøre noe på. De skal demonstrere, rope og guffe seg og ikke. De kan aldri klare å bo i et harmonisk forhold. 

Tilslutt vil partner bare "blokkere" det en sier, for det kommer noe heletiden 😂 . Han har vel bare sagt at "jeg lever mitt liv jeg, og du ditt". Fram til det ikke går lengere det eller og han ber om skilsmisse. 

Slik var det for meg/oss.. i etterkant har han jo begynt å forstå mere, han har jobbet mye med seg selv og kjøpt inn og ordnet med ting jeg har etterspurt i en årrekke. 

Vil TS skilles ?

Om hun ikke ønsker det, burde du se at du bor med et annet menneske som også har ønsker som å behov som han overhodet ikke føler blir hørt eller verdsatt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det blir slik at dere blir enige om å ha hund,så få mannen til å kjøpe en kraftig og bra hundeblåser. Naboen har en Sanktbernhardshund,med mye pels. Den blir blåst etter hver tur. Blåseren er montert ved garasjen deres. Selfølgelig blir det noe hår inne,men ikke så mye.

Anonymkode: fc1f5...928

• Liker 6
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Man må støvsuge hver dag.

Klarer han ikke det, må han bo alene.

Anonymkode: db182...768

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Men, tror du det er kun her TS er slik ? 

Jeg hadde nok ikke bare tatt med meg en hund hjem. Men, jeg tipper at han er bare dritt lei hun (sorry). Han hører henne ikke lengere. 

Hvorfor? For hun tror bare hennes ønsker å måter å gjøre ting på, er det eneste riktige. Slik oppfatter jeg TS. 

Og folk som er slik å itillegg skal demonstrere og syte å hule å rope. De herregud er umulig å bo med. For TS ser ut til å glemme at mannen får glede på en annen måte enn hva TS gjør. Men, det driter TS i. Og mannen driter da i hennes ønsker.. 

Vond, syklus. Men, hvem startet da ? Tipper det var TS jeg 😉

Hunde og katte hår er dårlig mix med en lat ektemann som ikke gidder å ta sin del av renholdet. Det ER mye hår og styr med hunder enten man liker dem eller ei. Og her overkjører jo mannen henne totalt. 

Anonymkode: a4cc2...b47

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest lavmålet
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

hun tror bare hennes ønsker å måter å gjøre ting på, er det eneste riktige

Men det ER jo bare én (riktig) måte å gjøre det på i dette tilfellet. Hvis den ene parten vil ha hund/en hund til og den andre ikke vil, da er resultatet gitt.

AnonymBruker
Skrevet
Pippi Lotta skrev (8 timer siden):

Selvsagt er det ikke greit, men hva er egentlig årsaken til at kommunikasjonen ble så til de grader dårlig? Det er et veldig viktig poeng her.

Utover det bør man som familie være enig om hvilke type dyr man tar inn og rammene rundt ansvaret for dyret. 

Men spørs om mannen er så lei at han velger hunden foran ts. De virker jo å ha store utfordringer i forholdet. 

Anonymkode: 5693f...37b

• Liker 1
Skrevet

Vet du hva, hadde gubben kommet hjem med en hund ut av det blå UTEN å advare meg først eller spørre om det var greit hadde jeg klikka i vinkel. Jeg hadde brydd meg null og nada om at jeg er en slem bitch hvis jeg sier få den hunden ut av huset. Hallo, sånt skal diskuteres før det skjer..å bringe dyr inn i huset. 
Har du spurt ham hvem som eier hunden?  
Du spurte hva KG hadde gjort, jeg hadde iallefall avlyst campingturen og bedt ham bli kvitt hunden. Å sitte i en campingvogn i et hårmareritt høres ut som en campingtur til helvete

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...