Gå til innhold

Burde jeg gratulere han med dagen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er en mann jeg prater vi, vi har ikke møttes enda. Vi har felles bekjente, og kom i prat i sosiale medier. 

Vi har snakket om å møtes, og fant ingen helg som passer den nærmeste tiden (vi bor såpass langt fra hverandre at det må planlegges en helg). Så vi ble enige om å bare ta det som det kommer på sensommeren. Jeg ble litt «masete» mot slutten, da jeg prøvde å finne tid for oss å møtes.  

Den siste uken har ingen av oss sendt meldinger. Han har bursdag i morgen, og jeg ble nå usikker på om jeg skal gratulere han med dagen. Jeg er redd det også vil oppleves som mas ettersom jeg var litt masete sist vi pratet. 

Han husket en viktig dato for meg, og sendte melding til meg. Jeg husker hans bursdag, men usikker på om jeg vil sende melding. 

Hva ville dere gjort? 

Anonymkode: c23f4...81d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å gratulere med dagen er da bare hyggelig. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Ren høflighet å gratulerer med dagen, jeg hadde sendt det. Bedre det enn å ikke si noe i det hele tatt om det blir dere. 

Anonymkode: 09873...b50

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk følelsen av at han ble lei av meg etter «masingen», han brukte lang tid på å svare. Derfor vil jeg ikke gjøre noe som kan oppfattes som irriterende for han. 

AnonymBruker
Skrevet

Gratuler med dagen. Det er normal høflighet. Hvis han blir irritert av det så er drt rødt flagg.

Men det går ikke an å finne tid til date før etter ferien?? Hvorfor gidder du? 

Anonymkode: dead4...56b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Gratuler med dagen. Det er normal høflighet. Hvis han blir irritert av det så er drt rødt flagg.

Men det går ikke an å finne tid til date før etter ferien?? Hvorfor gidder du? 

Anonymkode: dead4...56b

Da sender jeg en liten melding i morgen. 

Jeg prøvde å få til at vi møtes snart, og derfor ble i overkant ivrig.  Han ønsket også å møtes, men samtidig har han mange planer fremover, og det ble vanskelig for han. Jeg bor i øst og han i vest. I juli er jeg utenlands i 2,5 uker på ferie, og da er det ikke mulighet før i august. 

Skrevet

Selvsagt kan du gratulere ham med dagen, det er jo ren høflighet. Men ikke for å helle noe vann på bålet: hvis det er vanskelig for dere å treffes, så er det vel neppe grobunn for noe forhold? 🤔

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, fordi for han kan det føles som mer "masing". 

Anonymkode: 23792...75f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg fikk følelsen av at han ble lei av meg etter «masingen», han brukte lang tid på å svare. Derfor vil jeg ikke gjøre noe som kan oppfattes som irriterende for han. 

Selv om han kanskje ble irritert, og at det var på sin plass, så vil jeg råde deg til å følge ekstra med på magefølelsen din fremover.

Når du blir såpass usikker at det å sende en gratulasjon på bursdagen får deg til å begynne å gruble så er det ikke bra.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Menchit skrev (9 minutter siden):

Når du blir såpass usikker at det å sende en gratulasjon på bursdagen får deg til å begynne å gruble så er det ikke bra.

Enig. 

De skal liksom være i en fase der de ønsker å bli kjent og skal møtes (på sensommeren som er veldig lang tid til), men det virker ikke som noen av de har tro på relasjonen siden det har oppstått negative vibrasjoner, taushet og nå ikke vet om man skal gratulere med dagen eller ikke. 

Send en gratulasjon til han. Er jo en hyggelig ting å gjøre. Og så må dere prøve å holde relasjonen varm fram til dere møtes, ellers kommer dette til å renne ut i sanden. Om han synes kontakt blir masete og/eller starter med ghosting, så var ikke dette liv laga uansett.

Endret av Bombasi
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Menchit skrev (Akkurat nå):

Selv om han kanskje ble irritert, og at det var på sin plass, så vil jeg råde deg til å følge ekstra med på magefølelsen din fremover.

Ja jeg er absolutt klar over dette, og jeg har følt på det selv.

Greit nok at jeg maste litt, men det er jo fordi jeg vil møte han. Da gikk han ghoste mode, og brukte en dag på å svare meg flere ganger. Det ga meg en vond følelse, og jeg følte meg dritt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hadde droppet det. Mest fordi du har den følelsen du har. 

Hadde også glemt ham og gått videre. 

Anonymkode: bb701...525

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gjør det du.

Han vil ikke treffe deg, og har ingen lyst til å holde kontakten med deg.

Drit i bursdagen. Normalt å glemme uansett.

Anonymkode: b259f...107

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Greit nok at jeg maste litt, men det er jo fordi jeg vil møte han. Da gikk han ghoste mode, og brukte en dag på å svare meg flere ganger. Det ga meg en vond følelse, og jeg følte meg dritt.

Nå vet jo ikke vi hva du har skrevet, men siden du skriver at du følte du maste så regner jeg med du har fått vage eller uklare svar.

Tror jeg hadde droppet det, eventuelt sendt mld og sett det an, la det være opp til han å vise interesse og planlegge et møte. Og i mellomtiden; LEV livet ditt, ikke bruk dagene dine til å vente på meldinger og gruble. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg var litt urettferdig mot han nå. Han prøvde å få å møtes neste helg, det ble litt sånn hvis han deltar på den ene tingen og dropper den andre, så kunne vi møtes da og da. Jeg måtte da ha reist til Vestlandet, og det var greit for meg.

Så han ønsket jo å få det til. Men jeg syntes det ble stress med avlysninger ol, og jeg følte litt på at han heller skulle deltatt på det han hadde lovet seg til. 

Jeg har alt i alt inntrykk av at han var interessert og ville møtes når vi begge hadde tid. Men at energien oss i mellom ble litt negativ mot slutten. 

Det jeg er redd for er at jeg vil få vond følelse/føle meg dritt igjen etter en gratulasjonsmelding. At han svarer «takk» etter 24 timer f.eks. 

Men igjen, da har jeg fått et klart svar på at han ikke er interessert. Men også kan en melding kanskje ta opp kontakten litt igjen, som er vel det jeg håper på. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Her ville jeg vært forberedt på at noe "plutselig" dukker opp når dere endelig skal møtes i August.. Han gikk umiddelbart i ghoste mode, og det har ikke vært kontakt den siste uken.. 

Anonymkode: 5b5ba...1b8

AnonymBruker
Skrevet

Ikke gratuler han. La han kjenne på at hans oppførsel mot deg ikke var greit. Bare ikke gratuler han. 

Anonymkode: 2876f...c05

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ikke gratuler han. La han kjenne på at hans oppførsel mot deg ikke var greit. Bare ikke gratuler han. 

Anonymkode: 2876f...c05

Joda, men jeg har jo skyld jeg også med at jeg var litt irriterende. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville heller ikke gjort det, for å skåne mine egne følelser mot mer avvisning. Glem ham. 

Anonymkode: b22e2...0cc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Joda, men jeg har jo skyld jeg også med at jeg var litt irriterende. 

.....

Anonymkode: 23792...75f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...