AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Min tenåring sitter med nesen i skjermen så ofte hun kan, selv om hun får beskjed at hun må gjøre andre ting. Hun blir mer og mer fjern synes jeg. Jeg vet at tiktok med sine stadige skiftende symboler og innlegg, og en manisk stressende musikk som skifter hvert 7 sekund, tapper hjernen for kognitive resursser, og dette sammen med en tenåringshjerne full av hormoner gjør jo tenåringen bare mer fjern og glemsk. Hva tenker dere om avhengighet til tiktok? Anonymkode: 81b15...47d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Grusom app. Virkelig ikke bra for hjernen. Anonymkode: 702fc...0e5 3 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Jeg er tenåring og ja vi blir påvirket. Ikke sånn av influensere og sånn, men konsentrasjons evenen min er shiiit. Anonymkode: 463c6...487 1 1
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er tenåring og ja vi blir påvirket. Ikke sånn av influensere og sånn, men konsentrasjons evenen min er shiiit. Anonymkode: 463c6...487 Det er det jeg merker hos min 9 klassing også Ts Anonymkode: 81b15...47d
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Min tenåring sitter med nesen i skjermen så ofte hun kan, selv om hun får beskjed at hun må gjøre andre ting. Hun blir mer og mer fjern synes jeg. Jeg vet at tiktok med sine stadige skiftende symboler og innlegg, og en manisk stressende musikk som skifter hvert 7 sekund, tapper hjernen for kognitive resursser, og dette sammen med en tenåringshjerne full av hormoner gjør jo tenåringen bare mer fjern og glemsk. Hva tenker dere om avhengighet til tiktok? Anonymkode: 81b15...47d mine 2 er ikke så opptatt av det, de har begge 2, men 2 gutter på 13 og 15, de ser mest på fotball og noen tv serie ting, og bruker kanskje 10-15 min der hver dag,men de sier at jentene i klassen kan sitte flere timer hver dag, neppe bra Anonymkode: e1eeb...a40
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #6 Skrevet 4. juni 2024 Jeg husker når jeg var 17 år, og ble avhengig av et dataspill. Det var i 2005. Mamma og pappa så at dataspillet påvirket nattesøvn (drømmer) og sosial fungering/tilstedeværelse. Så de ba meg om å slutte å spille. Jeg ble sur. Jeg protesterte. Så gikk det over. Kan være verdt å sette noen grenser for TikTok og tenåringen? Det bidrar ikke med noe som helst positivt i en tenårings liv, slik jeg forstår det - men jeg kan ta feil. Anonymkode: 46636...1ae
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Skrevet 4. juni 2024 Akkurat derfor får ikke min 8. klassing tiktok. Avhengighet, mangel på oppmerksomhet, dybdelæring. Dagens tenåringer kommer til å slite så sinnsykt når de blir voksne! tiktok er bare en av mange apper de vil skrolle på. Tiktok gjør det bare sinnsykt enkelt å gå gjennom mye på kort tid. Her fikk tenåringen nettopp snap, det er ille nok spør du meg. Hun har da barneversjonen slik at mye ikke kommer dit. Anonymkode: 33141...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #8 Skrevet 5. juni 2024 Min 15 åring har fortsatt tidsbegrensning på tiktok. (Og andre sosiale medier) Fikser det lett i innstillinger på tlf 😊 Får maks bruke appen 1 time om dagen. Når han var yngre så var det en halvtime. Han er enig i at han trenger det fordi man blir så utrolig fort hekta. Anonymkode: 7921e...050
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå