AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Del Skrevet 4. juni 2024 Jeg er snart ferdig som lærling (helsefag) og ønsker å gi veileder en liten gave som takk, det er ei dame i begynnelsen av 60 årene. Har dere tips til gave? Anonymkode: f3f85...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Del Skrevet 4. juni 2024 Da jeg var sykepleierstudent pleide jeg å gi en blomsterbukett og noe sjokolade til mine veiledere når jeg var ferdig (hvis jeg var fornøyd med dem, ikke alle fikk noe - flere steder ga jeg bare felles gave til hele avd, noe godteri og et kort). Men som lærling har du vel vært mer med veilederen din? Jeg hadde 8 uker hvert sted. Kanskje en blomsterbukett, gavekort på velvære/hudpleie, vin? Vet ikke hvor mye du tenker å legge i det eller hvilken type hun er.. Anonymkode: b53b8...395 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da jeg var sykepleierstudent pleide jeg å gi en blomsterbukett og noe sjokolade til mine veiledere når jeg var ferdig (hvis jeg var fornøyd med dem, ikke alle fikk noe - flere steder ga jeg bare felles gave til hele avd, noe godteri og et kort). Men som lærling har du vel vært mer med veilederen din? Jeg hadde 8 uker hvert sted. Kanskje en blomsterbukett, gavekort på velvære/hudpleie, vin? Vet ikke hvor mye du tenker å legge i det eller hvilken type hun er.. Anonymkode: b53b8...395 Hadde nå tenkt noe annet enn blomster og sjokolade. Anonymkode: f3f85...897 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Del Skrevet 4. juni 2024 Lage noe selv, for eksempel hvis du strikker? Uansett må det være noe symbolsk/billig, det er regler rundt mottak av gaver. Blomster tenker jeg er det mest naturlige. Anonymkode: c8739...e24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lage noe selv, for eksempel hvis du strikker? Uansett må det være noe symbolsk/billig, det er regler rundt mottak av gaver. Blomster tenker jeg er det mest naturlige. Anonymkode: c8739...e24 De reglene gjelder vel for pasientene? Og ikke kolleger seg i mellom ? jeg skal jobbe der etter læretiden også. Anonymkode: f3f85...897 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #6 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg er snart ferdig som lærling (helsefag) og ønsker å gi veileder en liten gave som takk, det er ei dame i begynnelsen av 60 årene. Har dere tips til gave? Anonymkode: f3f85...897 Vet du hva hun interesserer seg for å kan kjøpe noe innen det? Anonymkode: c9425...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Del Skrevet 4. juni 2024 En korg med noe sjokolade, noen lokalprodukt som feks en god eple eller pæremost, spekepølse, krydder feks. Om du strikker kan du strikke noe fint til henne. Et krus for helsefagarbeidere/ hjelpepleiere/hverdagshelter evt en kopp med noe artig skrevet på, noe oppi koppen og en blomsterbukett. Anonymkode: c9425...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #8 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Lage noe selv, for eksempel hvis du strikker? Uansett må det være noe symbolsk/billig, det er regler rundt mottak av gaver. Blomster tenker jeg er det mest naturlige. Anonymkode: c8739...e24 Det er regler for gaver om personen kan gjøre noe som påvirker får at man bestå. For eksempel så gir du ikke en stor gave før en veileder skal godkjenne en praksisperiode. Kontakten til ts har ikke noe særlig påvirkningskraft for om hn består fagprøven, med mindre hun da velger noen lettere beboere til ts pga gaven. Så lenge ts gir gaven etter fagprøven har det ikke noen betydning. Anonymkode: c9425...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #9 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er regler for gaver om personen kan gjøre noe som påvirker får at man bestå. For eksempel så gir du ikke en stor gave før en veileder skal godkjenne en praksisperiode. Kontakten til ts har ikke noe særlig påvirkningskraft for om hn består fagprøven, med mindre hun da velger noen lettere beboere til ts pga gaven. Så lenge ts gir gaven etter fagprøven har det ikke noen betydning. Anonymkode: c9425...e6c Veileder har ingen påvirkningskraft. Det er sensor som bestemmer om jeg består fagprøven eller ikke. Anonymkode: f3f85...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det er regler for gaver om personen kan gjøre noe som påvirker får at man bestå. For eksempel så gir du ikke en stor gave før en veileder skal godkjenne en praksisperiode. Kontakten til ts har ikke noe særlig påvirkningskraft for om hn består fagprøven, med mindre hun da velger noen lettere beboere til ts pga gaven. Så lenge ts gir gaven etter fagprøven har det ikke noen betydning. Anonymkode: c9425...e6c Og, jeg skal uansett gi gave eter fagprøven. Anonymkode: f3f85...897 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #11 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Veileder har ingen påvirkningskraft. Det er sensor som bestemmer om jeg består fagprøven eller ikke. Anonymkode: f3f85...897 Det vet jeg, men som veileder kan personen velge lettere beboere som gjør det lettere å bestå derfor jeg skrev at de ikke har noe særlig påvirkningskraft. Anonymkode: c9425...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Og, jeg skal uansett gi gave eter fagprøven. Anonymkode: f3f85...897 Masse lykke til med fagprøven 🤩 vi trenger flere helsefagarbeidere. Håper du finner en fin gave 💐 jeg gav en kurv med litt godsaker i som jeg visste de likte, men det er noen år siden 😊 Anonymkode: c9425...e6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tradegy Skrevet 4. juni 2024 #13 Del Skrevet 4. juni 2024 (endret) En serie med vakre figurer og temaer, er Willow tree ❤️ Ulike uttrykk, tema og prisklasser. Der inne finner du også andre type gaver. Elsker både å gi og få Endret 4. juni 2024 av Tradegy 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #14 Del Skrevet 4. juni 2024 Jeg valgte å gi gavekort på noe jeg viste vedkommende dreiv med, eks en hobbybutikk. Anonymkode: 3e43d...f0e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #15 Del Skrevet 4. juni 2024 Veske Skjerf Gavekort Anonymkode: 0ac45...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #16 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): En korg med noe sjokolade, noen lokalprodukt som feks en god eple eller pæremost, spekepølse, krydder feks. Om du strikker kan du strikke noe fint til henne. Et krus for helsefagarbeidere/ hjelpepleiere/hverdagshelter evt en kopp med noe artig skrevet på, noe oppi koppen og en blomsterbukett. Anonymkode: c9425...e6c Ikke dette, ts Anonymkode: f7fc3...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #17 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Veileder har ingen påvirkningskraft. Det er sensor som bestemmer om jeg består fagprøven eller ikke. Anonymkode: f3f85...897 Jeg kjenner noen som fikk dette problemet på arbeidsplassen sin noe som selfølgelig ikke skjer ofte. En veileder fikk plutselig vippset over en sum penger av lærlingen sin før fagprøven. Lærlingen mente det var en gave for å være veileder, veileder vippset tilbake "gaven" å måtte si fra til sjefen. Dette var noen dager før veileder skulle velge beboere som lærlingen skulle ha til fagprøven. Dette kunne fått konsekvenser da veileder i teorien kunne latt være å si noe å valgt noen lettere beboere. Eller at det kunne fått konsekvenser i ettertid om det ble funnet ut av. Derfor jeg sa til personen at så lenge det er etter fagprøve så har det ikke noe å si. For tro det eller ei så har veileder en liten påvirkning kraft, de bestemmer ikke om du står eller ikke, men de velger hvem du skal ha på fagprøven. De kan velge å gi deg en beboer som de vet ikke liker deg å gjøre det vanskeligere for deg, de kan velge å gi deg noen lette eller berre velge noen med en spennende case Finn ut hva kontakten din liker å gi noe innen det. Anonymkode: c9425...e6c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #18 Del Skrevet 4. juni 2024 Jeg har hatt flere studenter, og har fått blomster, godteri og et hjemmestrikka pannebånd. Fine gaver Men det som jeg har satt aller mest pris på, er et håndskrevet kort med en liten takk og hilsen. Har spart på kortene 🩷 Anonymkode: aea6f...655 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #19 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hadde nå tenkt noe annet enn blomster og sjokolade. Anonymkode: f3f85...897 Javel, jeg hadde nå et forslag, noe du etterspurte. Kjøp et gavekort på dittgavekort.no, da kan hun bruke det på det hun selv ønsker. Anonymkode: b53b8...395 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #20 Del Skrevet 4. juni 2024 Jeg er veileder selv, og synes det er ekstremt hyggelig å få et kort med noen ekte-følte linjer om hva vi har vært gjennom og hvordan du som student har utviklet deg i perioden. Den største gaven du kan gi er jo en følelse av at veileder har betydd noe for deg, gjort en forskjell. Om det kortet følges av en sommerblomst eller en vinflaske er ikke så nøye. lykke til! Anonymkode: 73cd4...c97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå