AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #1 Skrevet 4. juni 2024 Jeg selger en del ting på Finn (nattbord, hyller stoler, kjøkkenutstyr o.l) og opplever ofte at folk vil kverulere på prisen, eller så er de er ikke interessert i varen før den har ligget lenge ute og prisen blir satt ned, eller aller helst gitt bort. Jeg jobber frivillig i en bruktbutikk, der vi selger mye av det samme som jeg selger på finn til samme pris, men i butikken er det ingen som stiller spørsmål om å få den billigere, og varene blir solgt nesten like fort som de kommer inn. Hvorfor? Anonymkode: df245...0ad
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #2 Skrevet 4. juni 2024 Tror folk føler seg tryggere på å kjøpslå bak en skjerm enn i en fysisk butikk, der koster det hva det koster som oftest. Kanskje litt mer rom for å forhandle pris på en bruktbutikk enn ordinær butikk, men da får man jo plutselig et publikum. Anonymkode: dabc2...8e2 5
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #3 Skrevet 4. juni 2024 Helt ærlig så opplever jeg det som at mange som selger brukt på finn, forsøker å selge til alt for høy pris, det er gjerne lettere å oppdage på finn, ettersom at mange skriver hva nypris var. Anonymkode: 6e5e8...4e7
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #4 Skrevet 4. juni 2024 Det er jo logisk. I butikken ser man jo varene, kan ta på dem osv. Anonymkode: e17db...012 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #5 Skrevet 4. juni 2024 Fordi de mener at fordi varen er "brukt" så er den ikke verdt noen ting mer. Bare tull selvsagt. Derfor tror de og de kan lure den stakkaren som selger produktet og at de kan presse prisen til lik null. Bare la varen stå og ikke sett den ned så de som skal ha det gratis ikke får det! Anonymkode: 145b3...cf6 2
Hololo Skrevet 4. juni 2024 #6 Skrevet 4. juni 2024 1. folk er nok emr skremt for å prute i butikk 2. tror det og gå på vane f.eks mange plasser rundt om i verden så er det vanlig å prute i butikker, selv gjort det, men har aldri fallt meg inn i Norge. 2
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #7 Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er jo logisk. I butikken ser man jo varene, kan ta på dem osv. Anonymkode: e17db...012 Jo det er sant, men vi selger ting i butikken som ser godt brukt ut, til samme pris som jeg selger et nattbord som ser ubrukt ut. Ts Anonymkode: df245...0ad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå