Unn_T Skrevet 6. desember 2002 #61 Skrevet 6. desember 2002 Enig med Anede. Har selv bodd hjemmefra en god stund, har jobbet en god stund, og er derfor med på å forsørge familien vår. Er riktignok bare 21 år, men synes fortsatt jeg er moden nok til å gifte meg. Det har nok mye med det å gjøre at jeg er en veldig selvstendig person, og har vært det i mange år nå. Det har også bidratt til at jeg er mye mer moden enn det en del er på dette stadiet. Hvis man skal være helt generell, så kan man vel kanskje si at 21-åringer generelt er for unge til å gifte seg. Det at ingen i familien min, eller noen av vennene mine, eller noen andre jeg kjenner, var i mot at jeg giftet meg såpass ungt, tar jeg som et bevis på at de synes jeg er moden nok til det, og at jeg absolutt vet hva jeg driver med!!!! Hadde en enkelte av vennene mine fortalt at de skulle gifte seg nå, hadde jeg nok blitt mer overrasket. Dette fordi jeg personlig mener det kan være greiest å være etablert med egen bolig og i jobb før man begir seg utpå dette. Sier ikke at studenter som gifter seg gjør noe feil, men mener bare at JEG ikke hadde kunnet giftet meg uten å ha økonomisk trygghet først!
gleder meg! Skrevet 9. desember 2002 #62 Skrevet 9. desember 2002 Kjære SofieS, du som startet denne diskusjonen! Som du sier føler du deg klar til å gifte deg, dere har det bra og har bestemt dere for å dele resten av livet med hverandre! Jeg vil bare si lykke til!!! Ønsker dere alt det beste!!! Og lykkeønskninger til deg og Anede! Bra skrevet!!! Klemmer fra gleder meg!!!
Gjest Anonymous Skrevet 17. desember 2002 #64 Skrevet 17. desember 2002 Jeg er 20 år, og skal gifte meg i Juli. 4 mndr. før jeg fyller 21. Min tilkommede er like gammel som meg, vi har gått i samme klasse på ungdomsskolen, og har vært forelska i hverandre siden 8. klasse. Vi ble sammen da vi gikk 1. året på videregående, og har vært sammen siden. Altså ca 4 1/2 år før vi gifter oss. For oss føles det naturlig å gifte oss nå, og det er noe vi har snakket om lenge. Jeg gleder meg kjempemye, og har begynt å sy kjole :D . Jeg mener at en ikke kan dømme en person ut fra alder. Jeg vet en del folk som både er over 25 og 30 år, men allikevel ganske så umoden. Vi har begge bodd hjemmefra siden vi var 15 år, til den som sa noe om at en måtte ut i verden og bo hjemmefra litt først. Vi er begge studenter, og jeg jobber i hjemmesykepleien på siden. han leter etter jobb nå. Jeg sier ikke at vi ikke kommer til å utvikle oss noe fra nå til 25 år, men vi kan da utvikle oss sammen. Livet stopper ikke fordi om man gifter seg, og hvis en synes det, bør man kanskje ikke gifte seg heller.Det finnes så mange som skiller seg nå til dags, og det er enten de er 20, 25, 30 eller 50 år. Det er kanskje tilfeldig at dere kjenner noen som gifta seg tidlig som er skilt? Naiv? kanskje det, men jeg foretrekker å tro på det beste fremfor å gå gjennom livet på nåler. Hva hvis...?
Gjest Anonymous Skrevet 18. desember 2002 #65 Skrevet 18. desember 2002 FLOTT! (du over) Helt enig! Lykke til!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå