Gå til innhold

Tørre å begynne å date med null erfaring som 30 åring?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er en kvinne på 30 år som har så og si null erfaring med dating. Og mye av grunnen til det er at jeg er veldig innadvendt og sjenert og ikke så god på å holde samtaler. Også dette med å bli nær en potensiell kjæreste og også intim skremmer meg veldig og gjør meg veldig nervøs (så jeg har dermed heller aldri kysset, holdt hender eller hatt sex). Som ungdom var jeg ikke interessert i å ha/finne kjærest og det var jo greit nok det. 

Men da jeg ble 20 år så begynte jeg egentlig å kjenne på at jeg virkelig ønsket å finne meg kjærest men denne redselen for dating, bli kjent-fasen og intimitet osv skremmer meg såpass at den har stoppet meg fra å gå på date med noen. Og det blir jo egentlig bare verre og verre fra år til år og til mer tid det går. Mye av grunnen til at det blir verre og verre å komme seg på en date er jo at de mennene som jeg nå møter og dater vil jo sannsynligvis anta at jeg har en del erfaring med både dating fasen, det å bli kjærester og det med sex og intimitet. Mens realiteten er at jeg har null erfaring. Som jeg nevnte har jeg aldri holdt hender eller kysset en gang så ting som sex og intimitet skremmer meg veldig i tillegg. 

Men nå har jeg vel bare innsett at jeg bare må “hoppe i det” og utfordre meg selv og komme meg på min første date så jeg kan komme i gang å finne en kjæreste. Jeg har jo ett veldig stort ønske om kjæreste av mange grunner: Blant annet at jeg ønsker å ha noen å dele livet med, oppleve å bli elsket av noen, etter hvert bli samboere og få barn og gifte oss også. Men jeg kan jo ikke bare fortsette å avvente for da møter jeg aldri noen, ingen kommer til å ringe på døra og be meg ut liksom. Så jeg tenker å få meg tinder i dag, må bare få tatt noen bra bilder av meg selv og finne ut hva jeg skal skrive i bioen. (Har egentlig heller lyst å møte noen på ekte, men det har aldri skjedd så jeg må nok finne noen på tinder heller).

Så noen her som har noen tips til hvordan jeg skal tørre å begynne å date som helt uerfaren 30 åring? Og også tips til selve datingen? Hvordan man får flyt i samtalen når man er som meg som er veldig innadvendt, sjenert og nervøs? Og hva som er lurt for å være sikker på at den man møter vil det samme som meg? (Altså noe seriøst, bli kjærester, samboer, få barn osv)?

Anonymkode: f5a31...a02

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er bra å bare hoppe i det😃

Jeg har sosial angst så jeg er sjenert+ i grunnen, så kjenner til hvor vanskelig det er! 

Erfaringene mine så langt er at du bør ikke legge så mye i det til å begynne med. Fokuser mer på å møte nye mennesker og se hvem du får god kjemi med. Rett og slett øve litt på å møte nye mennesker. 

Når det kommer til å møte noen som vil det samme som deg så er dette litt vrient. Det finnes ingen garantier for at selv om de vil ha ett forhold på sikt så vil de kanskje bare prøve å se. 

Anbefaler deg å kjenne på magefølelsen din, men først og fremst at du fokuserer på om han er en mann du liker fremfor å fokusere på om han liker deg. Det er du som skal like han, det er super viktig. 

Jeg pleier å si ifra at jeg er veldig sjenert helt til jeg blir kjent på forhånd. Det roer nervene mine litt. Så er det sånn at noen ganger flyter samtalene av seg selv og det er som å treffe en gammel venn, mens andre ganger går samtalen trått og det er null kjemi. 

Jeg ville holdt litt tilbake på info om at du er uerfaren til du kommer til det punktet at du liker noen godt nok til å ville noe mer. Grunnen er at det spiller egentlig veldig liten rolle at du er uerfaren, du bestemmer selv tempoet du er komfortabel med. Hvis han synes det går for sent kan du forklare hvorfor, men du trenger ikke å informere om dette før første date. 

Det er litt opp og nedtur med dating, men du finner helt sikkert noen du trives godt med! Masse lykke til🤗

Anonymkode: 544dd...c12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kast deg ut i det og ikke ta det så seriøst. Jeg ble sammen med mannen min da han var 35 år og helt uerfaren, og det at han hadde lyst på forhold og var åpen om det fungerte veldig godt for meg. For eksempel sto vi og så på solnedgangen etter en lang date og så sa han at vi ikke hadde kysset ennå, så da kysset jeg ham. Jeg var selv sen med å ha sex (25 år), og det ble en veldig naturlig utvikling i forholdet med han jeg var sammen med da som til slutt endte i sex. Det som gjelder, i hvert fall for meg, er å stå i ubehag og uvante situasjoner og ikke høre på instinktet om å rømme.

Anonymkode: 17cc2...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første tips er å ikke bruke nettet og KG til å fylle hodet ditt med all den toxic og manipulerende skiten du finner der.

Do:

Vær deg selv.. Vær ekte.. Ikke kast deg over første og beste. 

Don't:

Ikke gå av skaftet på grunn av 1 date. Det finnes mange idioter så se folk an litt. Ikke spill spill. Ikke love bombe, men la relasjonen utvikle seg i en passe fart. 

Anonymkode: 56f49...40d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 8.14):

Det er bra å bare hoppe i det😃

Jeg har sosial angst så jeg er sjenert+ i grunnen, så kjenner til hvor vanskelig det er! 

Erfaringene mine så langt er at du bør ikke legge så mye i det til å begynne med. Fokuser mer på å møte nye mennesker og se hvem du får god kjemi med. Rett og slett øve litt på å møte nye mennesker. 

Når det kommer til å møte noen som vil det samme som deg så er dette litt vrient. Det finnes ingen garantier for at selv om de vil ha ett forhold på sikt så vil de kanskje bare prøve å se. 

Anbefaler deg å kjenne på magefølelsen din, men først og fremst at du fokuserer på om han er en mann du liker fremfor å fokusere på om han liker deg. Det er du som skal like han, det er super viktig. 

Jeg pleier å si ifra at jeg er veldig sjenert helt til jeg blir kjent på forhånd. Det roer nervene mine litt. Så er det sånn at noen ganger flyter samtalene av seg selv og det er som å treffe en gammel venn, mens andre ganger går samtalen trått og det er null kjemi. 

Jeg ville holdt litt tilbake på info om at du er uerfaren til du kommer til det punktet at du liker noen godt nok til å ville noe mer. Grunnen er at det spiller egentlig veldig liten rolle at du er uerfaren, du bestemmer selv tempoet du er komfortabel med. Hvis han synes det går for sent kan du forklare hvorfor, men du trenger ikke å informere om dette før første date. 

Det er litt opp og nedtur med dating, men du finner helt sikkert noen du trives godt med! Masse lykke til🤗

Anonymkode: 544dd...c12

Godt tips dette med å bare øve på å møte nye mennesker (og ta det som en erfaring) og ikke ta det så alvorlig. Jeg kunne nok hatt en tendens til å gjøre det. 

Jeg vil jo også tro at man stort sett normalt sett gjerne må treffe ganske mange før man finner en det klaffer med og man finner “den rette”? Så er nok bare å forsøke å være forberedt på å bli avvist og kanskje også oppleve å date over lengre tid før man finner ut at man ikke passer sammen likevel? Siden jeg ser for meg at det faktisk normalt sett tar ganske lang tid før man blir kjent på ekte og virkelig finner ut hvem den andre personen er og om man da passer sammen?

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 9.11):

Kast deg ut i det og ikke ta det så seriøst. Jeg ble sammen med mannen min da han var 35 år og helt uerfaren, og det at han hadde lyst på forhold og var åpen om det fungerte veldig godt for meg. For eksempel sto vi og så på solnedgangen etter en lang date og så sa han at vi ikke hadde kysset ennå, så da kysset jeg ham. Jeg var selv sen med å ha sex (25 år), og det ble en veldig naturlig utvikling i forholdet med han jeg var sammen med da som til slutt endte i sex. Det som gjelder, i hvert fall for meg, er å stå i ubehag og uvante situasjoner og ikke høre på instinktet om å rømme.

Anonymkode: 17cc2...a94

Så fint å høre at det gikk så bra med deg og mannen din. Jeg tenker jo å vente en stund med f.eks å kysse og i alle fall andre ting. Så jeg er jo egentlig litt redd for at jeg da skal bli avvist pga manglende erfaring? Sånn når jeg kanskje etter en god del dater/uker åpner opp og faktisk sier at jeg har null erfaring med alt, og at jeg aldri har vært i forhold før osv? Hvordan tenker du menn generelt sett vil reagere på å høre slike ting? 

AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 16.27):

Mitt første tips er å ikke bruke nettet og KG til å fylle hodet ditt med all den toxic og manipulerende skiten du finner der.

Do:

Vær deg selv.. Vær ekte.. Ikke kast deg over første og beste. 

Don't:

Ikke gå av skaftet på grunn av 1 date. Det finnes mange idioter så se folk an litt. Ikke spill spill. Ikke love bombe, men la relasjonen utvikle seg i en passe fart. 

Anonymkode: 56f49...40d

Skal definitivt forsøke være ekte og være meg selv: Men hva er love bombing for noe? Er det ett nytt begrep eller? Jeg har aldri hørt om det før.

Anonymkode: f5a31...a02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...