AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Del Skrevet 3. juni 2024 Med tanke på at en mann falt ned fra veien opp til preikestolen idag så lurer jeg på hvordan veien/stien opp er? Går den såpass langt ut til kanten at man risikerer å skli ned hvis det er glatt feks eller må man gå av stien for å komme så langt ut? Anonymkode: 9bd96...0a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Queen19 Skrevet 3. juni 2024 #2 Del Skrevet 3. juni 2024 Jeg er ingen erfaren turgåer, og jeg syns det var en fin og lett sti, uten fare for å falle utenfor. 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Del Skrevet 3. juni 2024 Veien var smal der han falt ned. At det ikke skjer flere ulykker der er utrolig. Det valfarter flere hundre folk dit hver dag. Anonymkode: 579a5...b87 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Del Skrevet 3. juni 2024 Jeg har sett folk sitte på kanten å dingle med beina. Der er idiotisk. Folk som tar selfier og bilder med mobil mister ofte kontroll på hvor de har beina og kan falle ned. Anonymkode: 1ca05...7c1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Del Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Med tanke på at en mann falt ned fra veien opp til preikestolen idag så lurer jeg på hvordan veien/stien opp er? Går den såpass langt ut til kanten at man risikerer å skli ned hvis det er glatt feks eller må man gå av stien for å komme så langt ut? Anonymkode: 9bd96...0a7 Jeg var der for halvannet år siden, og jeg opplevde stien/veien dit som svært tilrettelagt. Mye mer tilrettelagt enn jeg var klar over, så litt av følelsen av å «være på tur i naturen» forsvant for min del. Jeg kan ikke si at jeg opplevde noe sted der som skummelt eller vanskelig å passere, men når jeg så på alle idiotene som vimset rundt på kantene av både platået og på sidene, så er jeg mest overrasket av at det ikke skjer flere ulykker. Jeg er likevel motstander av at alt skal gjerdes inn og sikres. Folk må lære seg å litt ta ansvar selv også. Anonymkode: ac0d0...364 17 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Del Skrevet 3. juni 2024 Møtte asiatere der i flipflopper… Ganske tilrettelagt i forhold til feks trollpikken. Men ihell skjer, dette var bare en tragisk ulykke. Anonymkode: 7f91d...faa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #7 Del Skrevet 3. juni 2024 Det eneste stedet man kan ramle utfor er vel oppe på toppen, om man går for nærme kanten. Eller er det fullt mulig å unngå å komme så nært at det er noen fare. Jeg er temmelig redd for høyder og har aldri gått nært kanten opp ved toppen. Synes det er skummelt med så mye folk og jeg er ikke en av dem som tar sjanser pga et instagram-bilde. Eller er jo stien opp veldig tilrettelagt, så hvem som helst kan gå der å. Det er steintrapper og gjerder og sklisikrede planker, så ikke spesielt utfordrende tur egentlig Anonymkode: 096b0...3eb 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #8 Del Skrevet 3. juni 2024 Preikestolen er en lettgått tur og veldig fint tilrettelagt, nesten sånn at selve turen egentlig er litt kjedelig. Men man må jo selvfølgelig holde seg unna kanten, spesielt når det er vått. Det er fullt mulig å få til, men det er jo ens eget ansvar. Jeg løper og går der flere ganger i året, mest på vinter og tidlig vår. Håper ikke dette fører til inngjerdinger. Det trengs ikke mer inngrep i naturen nå. Anonymkode: d757e...9d2 7 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hololo Skrevet 4. juni 2024 #9 Del Skrevet 4. juni 2024 Om han falt ned der jeg tror så er det en ganske smal sti, men ialfall da jeg var der sist for en del år siden så var det god sikring der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #10 Del Skrevet 4. juni 2024 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Veien var smal der han falt ned. At det ikke skjer flere ulykker der er utrolig. Det valfarter flere hundre folk dit hver dag. Anonymkode: 579a5...b87 Vi var der i mai, og jeg er overrasket over at det ikke skjer flere ulykker. Når man ser hvordan folk er skodd og kledd for å gå på fjellet; i ballerinasko, olabukse og håndveske, blant annet, vi så mye annet rart også. Da vi gikk var det knallvær, men rett før man kommer opp til toppen er det et parti som er veldig smalt og hvor det går rett ned, en kant i hvert fall ikke jeg ville kommer for nære. Ser at det var regn og tåke denne dagen, så da kan det nok være lett å gå litt for langt ut.. Tragisk uansett, men som sagt, egentlig rart det ikke skjer flere ulykker med tanke på at det er mellom 200.000 og 300.000 som besøker Preikestolen hvert år med veldig varierende erfaring, utstyr og selvsagt varierende vær. Anonymkode: f5728...24d 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #11 Del Skrevet 4. juni 2024 Var mye tåke den dagen, så ikke sikkert han falt der stien er på det smaleste. Han kan rett og slett ha gått for nær kanten uten å se det selv. Ellers er det mange som stikker hodet over kanten stående, i partiet rett før man kommer helt opp. På glatta skal det lite til å skli utfor, og med dårlige utslitte joggesko er oddsen enda større for ulykker. Jeg går den turen hvert år, helt siden barna var nyfødt (nå 13 år) Fra 3 års alderen har de gått den selv. Aldri følt det som utrygt (men holder litt ekstra i hånda og passer veldig på at de ikke skal gå nær kanten da). Anonymkode: 037a7...129 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #12 Del Skrevet 4. juni 2024 Hololo skrev (10 timer siden): Om han falt ned der jeg tror så er det en ganske smal sti, men ialfall da jeg var der sist for en del år siden så var det god sikring der. Er det her? Anonymkode: 9bd96...0a7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Luksusbia Skrevet 4. juni 2024 #13 Del Skrevet 4. juni 2024 Det var en drøy times tur opp og egentlig vil jeg si at den stien/ veien opp ikke er spesielt krevende. Jeg er litt redd for høyder, så turte ikke gå helt til kanten, men utrolig mange gjør det. Tragisk med Hansson falt ned. Har hørt om selvmord derfra også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2024 #14 Del Skrevet 4. juni 2024 Lurer på hva han tenkte når han falt, skjønte han at nå er livet over? Anonymkode: 1d0cb...7c2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2024 #15 Del Skrevet 5. juni 2024 8 hours ago, AnonymBruker said: Lurer på hva han tenkte når han falt, skjønte han at nå er livet over? Anonymkode: 1d0cb...7c2 Hvis man faller i et uhell tror jeg ikke man rekker å reflektere så mye over hva som er i ferd med å skje, sjøl om det kan ta noen sekunder fra den høyden. Tipper kroppen går helt i beredskapsmodus og man prøver å ta seg for av instinkt. Anonymkode: e107d...8d8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5. juni 2024 #16 Del Skrevet 5. juni 2024 Luksusbia skrev (16 timer siden): Det var en drøy times tur opp og egentlig vil jeg si at den stien/ veien opp ikke er spesielt krevende. Jeg er litt redd for høyder, så turte ikke gå helt til kanten, men utrolig mange gjør det. Tragisk med Hansson falt ned. Har hørt om selvmord derfra også. En drøy time bare? Når jeg har googlet det så står det at man må regne med to timer opp, og to timer ned. Har du gått veldig fort da? Jeg spør, for skal gå om ikke så lenge. Men opplevde du høydeskrekk andre steder på turen opp? Eller er det bare ved kanten det er et problem? Har høydeskrekk selv, så må være litt forberedt:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 5. juni 2024 #17 Del Skrevet 5. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 23.33): Med tanke på at en mann falt ned fra veien opp til preikestolen idag så lurer jeg på hvordan veien/stien opp er? Går den såpass langt ut til kanten at man risikerer å skli ned hvis det er glatt feks eller må man gå av stien for å komme så langt ut? Anonymkode: 9bd96...0a7 Det er noen få partier hvor det er ganske smalt og hvor man kan falle rett ned (ingen busker,stein,gjerde eller noe til å skjerme en fra kanten), dette er ganske langt oppe mot toppen og ikke på de tilrette lagte stiene som er i starten av turen. Ser at mange skriver at det ikke er tilfelle men da vet jeg ikke om vi har gått samme tur. Jeg har høydeskrekk da så opplevde d som veldig ekkelt på de partiene der men går jo fint om man bare går forsiktig og er nærme fjellveggen,vært der to ganger. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lille_fiol Skrevet 5. juni 2024 #18 Del Skrevet 5. juni 2024 Ser nå at noen har lagt ut bilder av blant annet det smale partiet jeg tenkte på, hvor de har satt opp gjerde, det var det ikke før. Men riktignok mange år siden jeg gikk der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
visp Skrevet 5. juni 2024 #19 Del Skrevet 5. juni 2024 lille_fiol skrev (4 minutter siden): Ser nå at noen har lagt ut bilder av blant annet det smale partiet jeg tenkte på, hvor de har satt opp gjerde, det var det ikke før. Men riktignok mange år siden jeg gikk der. Å, det var enda godt! Hadde tenkt å spørre deg om du kunne prøve å finne bilder fra akkurat det partiet du snakket om, for ser for meg at jeg kanskje hadde fått helt panikk der, og ikke klart å gå fram eller tilbake! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #20 Del Skrevet 6. juni 2024 visp skrev (15 timer siden): Å, det var enda godt! Hadde tenkt å spørre deg om du kunne prøve å finne bilder fra akkurat det partiet du snakket om, for ser for meg at jeg kanskje hadde fått helt panikk der, og ikke klart å gå fram eller tilbake! Samme her, blir klam under beina og i hendene bare av å se bilder av hvor nær kanten det er, redd jeg hadde blitt helt gele Anonymkode: 9bd96...0a7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå