AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Prøver å lese meg opp på dette, men jo mer jeg leser jo mer forvirret blir jeg. Voksen dame her. 42 år og sliter med humørsvingninger og til tider depresjonsfølelse. På det store internett leser jeg at alder gir lavere produksjon av østrogen- som igjen påvirker serotoninproduksjonen i hjernen (altså det som øker vår lykkefølelse). Så langt var det forståelig. Ikke sant? Så videre leser jeg om div kosttilskudd o.l. som kan hjelpe på humørsvingninger. Går så videre til å lese om p-piller. Og det er her jeg blir forvirret. Noen p-piller inneholder (eller gir økt produksjon av?) østrogen. Og videre står det at noen av bivirkningene av p- piller er nettopp depresjon. Pga forstyrrelser i det hjerneområdet som lager serotonin!!?? Og da skjønner jeg INGENTING!! Noen som vil og KAN forklare meg dette nærmere? 😅😅 Anonymkode: c6852...cf8
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Kan ikke forklare. Vet bare at jeg fikk jevnere humør av hrt. Angrer på at jeg ikke begynte tidligere. Anonymkode: 33c1b...626
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå