AnonymBruker Skrevet 6. juni #21 Del Skrevet 6. juni AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 7.21): Har kun ladet med sjaDÆmooo og der er det av og til én som ikke virker. Så tar jeg den ved siden av. Pulsen forblir stort sett den samme. Anonymkode: 8221d...b96 Aldri hørt om denne laderen. Anonymkode: f542f...e2e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 7. juni #22 Del Skrevet 7. juni 9 hours ago, AnonymBruker said: Aldri hørt om denne laderen. Anonymkode: f542f...e2e chademo, den japanske pluggen til Nissan 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #23 Del Skrevet 7. juni AnonymBruker skrev (11 timer siden): Så fakta er at du bare har kjøpt feil elbil. Har kjørt Elbil i over 10 år , og aldri opplevd noe av det du fortellerl Anonymkode: 0d219...098 Noe av det jeg forteller? To bensinstasjoner på rad med defekte ladere er jo ikke bilen sin feil? 😂 Vi elsker vår Kia, og kommer til å holde oss til denne i mange år 😊 Men som ble nevnt her, har vi óg funnet ut at vi heller bruker Google maps. Sikkert fint for noen at absolutt alle elbil-ladere dukker opp på kartet i bilen (dvs, hadde vi klart å se forskjell på dem da som vi kan nå, hadde vi nok Ikke tabbet oss så ut, vi var som sagt ferske eilbil-eiere). Vi lærte også leksa om å lade i grei tid så ikke det blir krise om ladestasjonen vi kommer til er ute av drift - det var også første gangen vi opplevde ladere ute av drift. Og den siste som streika under lading, er heller ikke bilens feil, vi ringte support og laderen var plutselig offline, ble fiksa av han på tlf. Utenom dét er det uhyre sjeldent vi behøver lade andre steder enn hjemme. Kia vil jeg anbefale på det sterkeste 😉 Anonymkode: da1b8...cf0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 7. juni #24 Del Skrevet 7. juni LiseTV skrev (På 5.6.2024 den 7.30): Ikke problem for meg, kjøper diesel Lader du via aggregat? Er ikke det litt tungvindt? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni #25 Del Skrevet 7. juni De som ikke har chademo kan ikke uttale seg her😂 Det største problemet er at folk som kan lade på de 80 andre ladepunktene som er tilgjengelig, ALLTID skal koble seg til akkurat den boksen som chademo-uttaket er i, slik at kapasiteten blir fullbelastet (mange tror kanskje at man kan lade to biler i dobbeltuttaket). Og de skal gjerne lade opp til 100%, selv om det er kø, og bilen fint hadde kommet frem med halvparten. Anonymkode: 35f8c...0d1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 7. juni #26 Del Skrevet 7. juni imagineme skrev (9 timer siden): Lader du via aggregat? Er ikke det litt tungvindt? Har dieselbil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 7. juni #27 Del Skrevet 7. juni LiseTV skrev (5 minutter siden): Har dieselbil Hvorfor i all verden kommenterer du da i en tråd som åpenbart gjelder elbiler? 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LiseTV Skrevet 8. juni #28 Del Skrevet 8. juni imagineme skrev (9 timer siden): Hvorfor i all verden kommenterer du da i en tråd som åpenbart gjelder elbiler? Fordi historien om noen år kommer det frem at totaltiden, fra vugge til grav , vil vise sannheten om elbiler. Da kommer sannheten frem om at desse er miljøfiendtlige. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #29 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (19 timer siden): De som ikke har chademo kan ikke uttale seg her😂 Det største problemet er at folk som kan lade på de 80 andre ladepunktene som er tilgjengelig, ALLTID skal koble seg til akkurat den boksen som chademo-uttaket er i, slik at kapasiteten blir fullbelastet (mange tror kanskje at man kan lade to biler i dobbeltuttaket). Og de skal gjerne lade opp til 100%, selv om det er kø, og bilen fint hadde kommet frem med halvparten. Anonymkode: 35f8c...0d1 Helt sant! Gørr irriterende! Jeg hadde forøvrig min elbil i bare et år, men opplevde likevel det ts beskriver mange ganger. Jeg måtte lade ofte pga lite kapasitet på batteriet og var borti mange ladestasjoner. At de ikke virker, ikke vil slutte å lade, plutselig stopper å lade uten varsel osv er ganske vanlig. Og da blir man både svett og sint. I tillegg er det faktisk veldig dårlig merket til ladestasjoner (burde merkes likt som bensinstasjon), det er irriterende at alle skal ha sin egen app og at man i tillegg ikke kan betale med kort og at ladingen tar så lang tid. Det er også veldig lang kø enkelte dager og steder, jeg har selv stått i kø i flere timer. Jeg venter med å kjøpe elbil til systemet har blitt bedre. Anonymkode: 1c21b...ab2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 8. juni #30 Del Skrevet 8. juni 25 minutter siden, AnonymBruker said: Helt sant! Gørr irriterende! Jeg hadde forøvrig min elbil i bare et år, men opplevde likevel det ts beskriver mange ganger. Jeg måtte lade ofte pga lite kapasitet på batteriet og var borti mange ladestasjoner. At de ikke virker, ikke vil slutte å lade, plutselig stopper å lade uten varsel osv er ganske vanlig. Og da blir man både svett og sint. I tillegg er det faktisk veldig dårlig merket til ladestasjoner (burde merkes likt som bensinstasjon), det er irriterende at alle skal ha sin egen app og at man i tillegg ikke kan betale med kort og at ladingen tar så lang tid. Det er også veldig lang kø enkelte dager og steder, jeg har selv stått i kø i flere timer. Jeg venter med å kjøpe elbil til systemet har blitt bedre. Anonymkode: 1c21b...ab2 Men du kunne jo bare skaffet en ladechip som du hadde bippet inntil ladestasjonen, så hadde du sluppet apper og tull. Og klage på samtlige elbiler fordi DU kjøpte en eldre elbil med kort rekkevidde og chademo-kontakt er meget spesielt. Og nå har Stortinget bestemt at alle ladestasjoner skal utstyres med kortterminal. Ulempen med det er at man som regel regnes som dropin-kunde, så man betaler en solid overpris på strømmen. Så chip eller app er fortsatt å foretrekke for min del Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #31 Del Skrevet 8. juni newman01 skrev (1 minutt siden): Men du kunne jo bare skaffet en ladechip som du hadde bippet inntil ladestasjonen, så hadde du sluppet apper og tull. Og klage på samtlige elbiler fordi DU kjøpte en eldre elbil med kort rekkevidde og chademo-kontakt er meget spesielt. Og nå har Stortinget bestemt at alle ladestasjoner skal utstyres med kortterminal. Ulempen med det er at man som regel regnes som dropin-kunde, så man betaler en solid overpris på strømmen. Så chip eller app er fortsatt å foretrekke for min del Hvor klager jeg på alle elbiler? Jeg hadde ladechip, men den virket ikke på alle ladestasjoner, nei. Jeg fastholder forøvrig at ladesystemer er for dårlig koordinert og tilrettelagt. Anonymkode: 1c21b...ab2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 8. juni #32 Del Skrevet 8. juni LiseTV skrev (3 timer siden): Fordi historien om noen år kommer det frem at totaltiden, fra vugge til grav , vil vise sannheten om elbiler. Da kommer sannheten frem om at desse er miljøfiendtlige. Og, hva hadde det opprinnelige innlegget ditt noe med et miljøspørsmål å gjøre? Du kommer skliende inn på et bananskall inn i en tråd som omhandler at noen hadde hatt problemer med å få koblet laderen til elbilen sin og sier "Ikke noe problem for meg, kjøper diesel". Hadde du kommet med en eller annen Bellona innstilling om miljø i innlegget kan jeg tildels forstå hvorfor du blander deg i en tråd. Hadde du i tillegg kjørt hest og kjerre eller syklet så skulle jeg nesten tilogmed heiet på deg - men du kjører fossilbil og bidrar til utslipp hver eneste gang du setter deg i bilen og kjører til destinasjonen din. Så, frem til du er helt utslippsfri selv, husj med deg. Opprett dine egne tråder hvor du kan spy eder og galle. 1 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #33 Del Skrevet 8. juni Det er egentlig best å ikke svare disse trollene, men, ja, er helt enig med deg her @imagineme. Dessverre er det slik med alle tråder her inne. Jeg hadde ingenting å bidra med i denne tråden her, men det handler om mye det samme fenomenet: Anonymkode: 8221d...b96 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #34 Del Skrevet 8. juni imagineme skrev (6 timer siden): Og, hva hadde det opprinnelige innlegget ditt noe med et miljøspørsmål å gjøre? Du kommer skliende inn på et bananskall inn i en tråd som omhandler at noen hadde hatt problemer med å få koblet laderen til elbilen sin og sier "Ikke noe problem for meg, kjøper diesel". Hadde du kommet med en eller annen Bellona innstilling om miljø i innlegget kan jeg tildels forstå hvorfor du blander deg i en tråd. Hadde du i tillegg kjørt hest og kjerre eller syklet så skulle jeg nesten tilogmed heiet på deg - men du kjører fossilbil og bidrar til utslipp hver eneste gang du setter deg i bilen og kjører til destinasjonen din. Så, frem til du er helt utslippsfri selv, husj med deg. Opprett dine egne tråder hvor du kan spy eder og galle. Jeg er ikke veldig fan av elbilfanatismen her inne, men akkurat her er jeg helt enig med deg. Anonymkode: 7e931...f7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 8. juni #35 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Jeg er ikke veldig fan av elbilfanatismen her inne, men akkurat her er jeg helt enig med deg. Anonymkode: 7e931...f7b Folk må gjerne være fanatiske, men lære seg når og hvor de skal være det 🙂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni #36 Del Skrevet 8. juni imagineme skrev (1 time siden): Folk må gjerne være fanatiske, men lære seg når og hvor de skal være det 🙂 Og du bør lære deg at det er uttryksfrihet i Norge, uten å måtte dra det så langt fu gjør her! Det er fullt lovlig, å ha sin egen mening utover HI. Anonymkode: 0ee7f...78c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
imagineme Skrevet 8. juni #37 Del Skrevet 8. juni AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Og du bør lære deg at det er uttryksfrihet i Norge, uten å måtte dra det så langt fu gjør her! Det er fullt lovlig, å ha sin egen mening utover HI. Anonymkode: 0ee7f...78c Jeg er helt enig med deg og vi skal omfavne den uttryksfriheten vi har i Norge, men det handler om å uttrykke seg der hvor det faktisk gir mening 🙂 Sammenligne det med å være på en veganerfestival og så kommer det noen å klager på at det er så mye plastikk i havet. Det gir null mening. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 8. juni #38 Del Skrevet 8. juni Hadde litt problemer med lading da jeg hadde Renault Zoe fordi den bruker type 2. Har siste årene kjørt Tesla og lader på Teslas ladestasjoner eller hjemme. Ingen problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå