Gå til innhold

JÆVLA elbiler!!!!!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har prøvd å lade bileb min nå i 2 timer og ingen ladere fungerer, kjørt fra sted til sted, og nå har jeg kun 14KM igjen, og tørr ikke kjøre til neste ladestasjon!!! Noen som har vært borti dette problemet??? Klikker! Er helt krise. Bruker hele dagen min på dette itillegg!!!!!

Anonymkode: bfd8d...346

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NÅ funket det, helt utrolig, etter to timers forsøk!!!!! Er det mulig……

Anonymkode: bfd8d...346

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har prøvd å lade bileb min nå i 2 timer og ingen ladere fungerer, kjørt fra sted til sted, og nå har jeg kun 14KM igjen, og tørr ikke kjøre til neste ladestasjon!!! Noen som har vært borti dette problemet??? Klikker! Er helt krise. Bruker hele dagen min på dette itillegg!!!!!

Anonymkode: bfd8d...346

Hva er problemet da? Og hvilken bil har du? 😅 

 

Aldri vært borti det problemet, men kjører Tesla og lader kun på Tesla ladere. Veldig enkelt og greit 🤭

Anonymkode: d2d97...5a1

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har prøvd å lade bileb min nå i 2 timer og ingen ladere fungerer, kjørt fra sted til sted, og nå har jeg kun 14KM igjen, og tørr ikke kjøre til neste ladestasjon!!! Noen som har vært borti dette problemet??? Klikker! Er helt krise. Bruker hele dagen min på dette itillegg!!!!!

Anonymkode: bfd8d...346

Tesla sine ladere fungerer stort sett alltid, er min erfaring. 

Men om ingen hurtigladere fungerer er det vel mer trolig at det er noe feil med bilen din? Jeg kan ikke huske sist jeg kom til en lader som ikke fungerte, mulig det var en 50kW på Rena i 2021...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kun ladet med sjaDÆmooo og der er det av og til én som ikke virker. Så tar jeg den ved siden av. Pulsen forblir stort sett den samme.

Anonymkode: 8221d...b96

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri hatt problemer. 
 

er du sikker på at det er bilens feil, og ikke brukerfeil? 

Anonymkode: c8ced...853

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opplevde at ladestasjon etter ladestasjon var ute av drift da vi kjørte i Østfold en gang, og da vi endelig fant en som funket hang den seg opp underveis og det var ikke mulig å fjerne laderen. Måtte ringe kundeservice 😅 Det var også ferre ladestasjoner enn vi er vant til, så lesson learned, må planlegge bedre neste gang vi skal den veien. Men tok akkurat en langtur fra øst og sørover og hadde ingen problemer på veien 😊

Anonymkode: da1b8...cf0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Opplevde at ladestasjon etter ladestasjon var ute av drift da vi kjørte i Østfold en gang, og da vi endelig fant en som funket hang den seg opp underveis og det var ikke mulig å fjerne laderen. Måtte ringe kundeservice 😅 Det var også ferre ladestasjoner enn vi er vant til, så lesson learned, må planlegge bedre neste gang vi skal den veien. Men tok akkurat en langtur fra øst og sørover og hadde ingen problemer på veien 😊

Anonymkode: da1b8...cf0

Østfold er ganske bra dekket nå i hvert fall. Tesla har stor ladestasjon på Rygge, Solli og Grålum (v/Sarpsborg) langs E6, i tillegg til den i Vestby (som ligger i Akershus, ganske nær grensa). Langs E18 ligger det en ved Spydeberg. Det ligger også to rett over svenskegrensa, en på E6 (Strömstad) og en ved E18 (Töcksfors). 

Alle har 20-42 uttak, med unntak av Solli som har 10. Så det er liten risiko for kø eller at alle de ledige er ødelagt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

NÅ funket det, helt utrolig, etter to timers forsøk!!!!! Er det mulig……

Anonymkode: bfd8d...346

Har vært borti noen ladestasjoner i byen foreldrene mine bor i hvor det bare er noe slit å få de til å fungere, spesielt hvis du ikke har lyst til å bruke den jævla appen de vil at du skal bruke.

Anonymkode: 7f25c...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (18 timer siden):

Tesla sine ladere fungerer stort sett alltid, er min erfaring. 

Men om ingen hurtigladere fungerer er det vel mer trolig at det er noe feil med bilen din? Jeg kan ikke huske sist jeg kom til en lader som ikke fungerte, mulig det var en 50kW på Rena i 2021...

Det er mange steder i Norge hvor de har disse ræva 50kW laderne, det er stort sett de som gir problemer.

Anonymkode: 7f25c...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jøss.

Har hatt EL-bil i akkurat 1 år. Kun ladet 2 ganger på 1 år, på andre ladere en på jobb eller hjemme. Fungerte utmerket de 2 gangene.

Anonymkode: 8922c...440

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ladingen, rekkevidde og pris er de tre tingene som må bli bedre om jeg skal overtales til elbil.

Blir trolig buss fremfor elbil når det ikke får an med fossilt lenger.

Anonymkode: 15873...2df

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 time siden):

Østfold er ganske bra dekket nå i hvert fall. Tesla har stor ladestasjon på Rygge, Solli og Grålum (v/Sarpsborg) langs E6, i tillegg til den i Vestby (som ligger i Akershus, ganske nær grensa). Langs E18 ligger det en ved Spydeberg. Det ligger også to rett over svenskegrensa, en på E6 (Strömstad) og en ved E18 (Töcksfors). 

Alle har 20-42 uttak, med unntak av Solli som har 10. Så det er liten risiko for kø eller at alle de ledige er ødelagt. 

Tok screenshot og lagret til neste tur, takk for tips 😊 

Anonymkode: da1b8...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Tok screenshot og lagret til neste tur, takk for tips 😊 

Anonymkode: da1b8...cf0

Du finner dem alle sammen i Tesla-appen ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

-jk- skrev (1 time siden):

Du finner dem alle sammen i Tesla-appen ;)

Ja, skal laste ned den - prøver i hovedsak unngå Tesla ladere, fordi vi lader foran og det er så knotete og vi tar da mye plass pga måten Tesla laderne er konstruert... men kan hende vi bare må bruke Tesla når vi skal i den retningen og breie oss litt ut og prøve å hvertfall unngå rush og være kjipe folk for faktiske Tesla eiere 😬😅 

Problemet vi hadde er at vår app (Kia) tipser om absolutt alle ladere - om de så er private i et borettslag, så dukker de opp på kartet vårt 🤭 Og når vi da ikke var kjent og vi både bommet på private ladere + at to bensinstasjoner med ladere ute av drift ble vi litt småsvette. Til slutt fant vi én som funket på Circle K og det var den som jeg nevnte, som nektet å slutte å lade 😂 

Vi var sikkert bare uheldige. Det har heldigvis aldri skjedd igjen, og vi var nye på elbil på det tidspunktet. 

Anonymkode: da1b8...cf0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Google Maps er fin. Bare å søke på elbillader så kommer det meste opp. Man kan tilogmed spesifisere hvilke type lader og hastighet. Bare å søke etter ladestasjon på telefonen. 
Ellers har Elbilforeningen god oversikt. 
 

8 hours ago, AnonymBruker said:

laste ned den - prøver i hovedsak unngå Tesla ladere, fordi vi lader foran og det er så knotete og vi tar da mye plass pga måten Tesla laderne er konstruert... men kan hende vi bare må bruke Tesla når vi skal i den retningen og breie oss litt ut og prøve å hvertfall unngå rush og være kjipe folk for faktiske Tesla eiere 😬😅

Nyere ladestasjoner har ikke dette problemet. Der kjører man rett inn. 

20240605_045753000_iOS.jpg

Endret av newman01
  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Elendige (og forskjellige) apper og påfølgende brukerfeil er jo de vanligste årsakene til at det blir trøbbel. 

Anonymkode: 1935d...d8b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke problem for meg, kjøper diesel

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/3/2024 at 10:44 PM, AnonymBruker said:

Jeg har prøvd å lade bileb min nå i 2 timer og ingen ladere fungerer, kjørt fra sted til sted, og nå har jeg kun 14KM igjen, og tørr ikke kjøre til neste ladestasjon!!! Noen som har vært borti dette problemet??? Klikker! Er helt krise. Bruker hele dagen min på dette itillegg!!!!!

Anonymkode: bfd8d...346

Gjør du noe feil? Det er sjelden det er totalt havari blant samtlige ladeoperatører samtidig. 

Det er da tre muligheter:

  • Alle stasjonene er ødelagt. 
  • Det er noe galt med ladeporten på bilen din
  • Du gjør noe feil

 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2024 at 12:10 AM, AnonymBruker said:

Ja, skal laste ned den - prøver i hovedsak unngå Tesla ladere, fordi vi lader foran og det er så knotete og vi tar da mye plass pga måten Tesla laderne er konstruert... men kan hende vi bare må bruke Tesla når vi skal i den retningen og breie oss litt ut og prøve å hvertfall unngå rush og være kjipe folk for faktiske Tesla eiere 😬😅 

Problemet vi hadde er at vår app (Kia) tipser om absolutt alle ladere - om de så er private i et borettslag, så dukker de opp på kartet vårt 🤭 Og når vi da ikke var kjent og vi både bommet på private ladere + at to bensinstasjoner med ladere ute av drift ble vi litt småsvette. Til slutt fant vi én som funket på Circle K og det var den som jeg nevnte, som nektet å slutte å lade 😂 

Vi var sikkert bare uheldige. Det har heldigvis aldri skjedd igjen, og vi var nye på elbil på det tidspunktet. 

Anonymkode: da1b8...cf0

Så fakta er at du bare har kjøpt feil elbil.   Har  kjørt Elbil i over 10 år , og aldri opplevd noe av det du fortellerl 

Anonymkode: 0d219...098

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...