Gå til innhold

Hva er trendy for gutter på 14 nå?


lady90

Anbefalte innlegg

Vi har en 14-åring som helt frem til idag ikke har brydd seg noe om klær. Han var vært fornøyd sålenge jeg handler for han og aldri sagt noe imot klær fra hm eller cubus med feks playstation trykk, eller annet trykk. 

Men er visst veldig mange på skolen som er opptatt av klær og lurer på hvorfor han går med sånne trykk osv, tror de synes det er litt barnslig. 

Det er sønnen min enig i så nå vil han plutselig ha litt kulere klær og lurer på hva som er trendy nå? 

Kikka litt på ZALANDO og fant en del kule Hilfiger t-skjorter som heller ikke var dyre. 

Men jeg aner ikke hva tenåringer nå til dags kler seg i egentlig, siden han ikke har vært opptatt av det. Noen som vet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vår bruker arbeidsklær når han har ALF (Arbeidslivsfag) og sløyd på skola. Vi bor på landet men har skole i småbyen, men han bruker bare gamle klær/klær han har brukt i fjøset og slik noen dager i forveien. ingenting galt

Anonymkode: 86f11...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggy jeans, helhvit t-skjorte, kule hettejakker med glidelås, sportsklær, noen har begynt ned linbukser nå, men det er mer 10.kl gutter - men kommer nok etter. Grå jerseyshortser. Litt mer duse farger enn tidligere. Hilsen 8.kl- lærer

Anonymkode: 72612...a37

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvite, løse linbukser er en gjenganger her i byen iallefall. 

Anonymkode: 27c1d...902

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har gutt på 14. Han vil gjerne ha (men får ikke alltid) parajumpers jakke eller vest, polo ralph lauren t-skjorte, baggy jeans (lyseblå eller grå. Mørkeblå er heeelt feil). Helhvite t-skjorter. Hvite sneakers.

Aldri i verden om han hadde vist seg i t-skjorter med stort trykk, det er sosialt selvmord...

Ta en kikk på kidsbrandstore.no.

Og la ham velge selv, det er superviktig. Det kan være detaljer som du som mor synes er fint, men som her helt urteit for ham... 

Anonymkode: 72230...163

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Baggy jeans, hettejakke og band-t-skjorter her. Evt ensfargede t-skjorter. Laaange og vide shortser. Han er ikke opptatt av merker, mer av hvordan det ser ut. 
Skate-sko eller klassiske Adidas. 
Bor i Stavanger, jeg regner med at trendene varierer litt fra sted til sted. 

Anonymkode: 910eb...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 åringen går i ensfargede joggebukser og matchende hettegenser fra Jack&Jones, gjerne med T-skjorter med en eller annen trykk fra noe spill eller manga eller film/serier som er kule. 
Men har også uttrykt ønske om kortermet linskjorte til pent. 

Han på VGS går ganske konsekvent i lyse linbukser, ensfargede (mye hvite, men også andre farger) T-skjorter, og kanskje en åpen løs skjorte til. (Sånn som "alle" rundt her går i.) 

Her vi bor er det tydelig at det er lin som er greia, egentlig.

Anonymkode: 8d360...cce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her går det i linbukser, eller levis jeans, hvite T-skjorter fra Boss, Polo eller Hilfiger, Polo hettegensere/jakker o.l. Det høres dyrt ut, men vi kjøper en del på salg eller på outlets. Ser også at guttene er flinke til å bytte klær seg i mellom. Siden min tenåring er en av de minste i vennegjengen, får han ofte klær av de som de har vokst ut av. De vokser jo flere størrelser i året i den alderen, så klærne rekker ikke å bli slitt.

Anonymkode: 16256...cb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her er det slutt på baggy bukser og hettegensere alle fall. nå går det i slimmere jeans, hvite og beige linbukser, half zip gensere, hvite t shirts..

Anonymkode: bd2f5...c30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Har gutt på 14. Han vil gjerne ha (men får ikke alltid) parajumpers jakke eller vest, polo ralph lauren t-skjorte, baggy jeans (lyseblå eller grå. Mørkeblå er heeelt feil). Helhvite t-skjorter. Hvite sneakers.

Aldri i verden om han hadde vist seg i t-skjorter med stort trykk, det er sosialt selvmord...

Ta en kikk på kidsbrandstore.no.

Og la ham velge selv, det er superviktig. Det kan være detaljer som du som mor synes er fint, men som her helt urteit for ham... 

Anonymkode: 72230...163

Hvis det er stort trykk med et kostbart merke? Er det også sosialt selvmord?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Vår bruker arbeidsklær når han har ALF (Arbeidslivsfag) og sløyd på skola. Vi bor på landet men har skole i småbyen, men han bruker bare gamle klær/klær han har brukt i fjøset og slik noen dager i forveien. ingenting galt

Anonymkode: 86f11...d8c

hvordan var dette på noen måte relevant ift spørsmålet TS stilte?????

Anonymkode: e9738...b54

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mange som nevner linbukser. Noen som har en lenke til linbukser som tenåringsgutter liker?

Anonymkode: e9738...b54

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

hvordan var dette på noen måte relevant ift spørsmålet TS stilte?????

Anonymkode: e9738...b54

TS spurte jo hvordan 14 åringer klær seg.
Eg svarte hva vår 15 åring har på seg. 

Anonymkode: 86f11...d8c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

lady90 skrev (16 timer siden):

Det er sønnen min enig i så nå vil han plutselig ha litt kulere klær og lurer på hva som er trendy nå? 

 

Du kan da vel spørre han?

Anonymkode: 6e97e...8fb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

TS spurte jo hvordan 14 åringer klær seg.
Eg svarte hva vår 15 åring har på seg. 

Anonymkode: 86f11...d8c

"Hva er trendy?"

"Dette er de ikke trendy klærne min sønn bruker"

Anonymkode: 6e97e...8fb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Du kan da vel spørre han?

Anonymkode: 6e97e...8fb

Hele poenget er at han ikke er oppdatert på mote da... Dermed vil jeg hjelpe ham litt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Merker er ikke så viktig hos mine, men det skal være plaint. Dvs Playstation trykk er utelukket, men ensfargde t-skjorter, hettergensere og skjorter er ok. Skjorte da åpne med t-skjorte inni. Over går det i skjortjakke eller bomberjacket. 

De bruker både Cubus, HM, New Yorker, Lager 157 og lignende, men av merker er Superdry en av favorittene.

Anonymkode: feb41...afe

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

"Hva er trendy?"

"Dette er de ikke trendy klærne min sønn bruker"

Anonymkode: 6e97e...8fb

Jo. Det er trendy for ALF/Arbeidsguttene på skola.

Anonymkode: 86f11...d8c

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jo. Det er trendy for ALF/Arbeidsguttene på skola.

Anonymkode: 86f11...d8c

Hvis du hadde lest TS sitt innlegg så hadde du skjønt at det ikke er snakk om sånne klær.

Anonymkode: 6e97e...8fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvis du hadde lest TS sitt innlegg så hadde du skjønt at det ikke er snakk om sånne klær.

Anonymkode: 6e97e...8fb

TS skriver jo "Men jeg aner ikke hva tenåringer nå til dags kler seg i egentlig, siden han ikke har vært opptatt av det. Noen som vet? "

Og arbeidsguttene på skolen til sønnen min bruker arbeidsklær og slik.

Anonymkode: 86f11...d8c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...