Gjest metteflette i.i Skrevet 12. februar 2006 #1 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ei jente på 7 år som går i andre klasse på skolen. Familiesituasjonen er at hun bor med meg, sin stefar og sin tre mnd gamle lillesøster som hun forguder. Siste halve året har hun vært opp og ned i humør. Rasende for ingenting, gråter for "alt" og "svarer" på en måte som hun ikke har lært hjemme ihvertfall. Pappaen hennes er i Oslo og lite involvert. Noen som har vært igjennom det samme, har tips om nettside, bøker eller lignende? Setter pris på alt som kan hjelpe for det er en ganske fortvilende situasjon. På forhånd takk
Gjest Gjesta Skrevet 12. februar 2006 #2 Skrevet 12. februar 2006 Vet du hvordan hun har det på skolen, har du snakket med lærer?
c",) Skrevet 12. februar 2006 #3 Skrevet 12. februar 2006 Jeg har ei på 9 som har det på den måten du beskriver. Jeg har ingen gode råd å komme med, men kan fortelle litt om hvordan min datter er. Hun kan til tider være veldig blid og fornøyd, mens andre ganger er hun veldig sårbar. Snakker man "normalt" med henne kan man veldig ofte risikere å få bjeffende svar tilbake. Hun trives veldig godt på skolen og driver med fritidsaktiviteter som hun trives med. I vår familie er vi mamma, stefar, stebror og min datter. Til tider kan det være endel uro i huset, men det gjelder stort sett stebroren å ikke henne. Hun er fast hver 14 dag hos sin pappa og hans familie, å har det bra der. Jeg legger stor vekt på å stadig ha tid til min datter der det bare er oss to til stede. Hun vet at da kan hun snakke om alt mulig uten at jeg forteller det videre. Tillitt er viktig for henne, samtidig som hun blir tatt på alvor. Det hun kan klage over når hun er på skolen eller hos pappa er at hun blir forstyrret med det hun holder på med. Dette har jeg prøvd å forklare at hun må lære seg å akseptere, hun kan ikke regne med at hun får særbehandling på skolen, men vi har blitt enig om at vi skal ta dette opp med klassestyrer på foreldresamtalen sånn at det også tas hensyn til når gruppene deles inn. Min datter er en følsom liten jente, hun er veldig opptatt av å ikke såre noen, hun har høye forventninger til seg selv og er samvittighetsfull. Hun kan ta veldig lett til tårer, og får da endel ekle kommentarer på skolen for det. Dette er noe som uroer meg siden jeg er redd det kan bli for mye å bære for et barn å alltid skulle være snill og grei mot alle, samtidig som hun blir veldig såret hvis noen fra skolen er "slem" mot henne. Har vært inne på tanken å kontakte helsestasjonen for samtaler for min datter og meg siden det til tider kan bli mange runder med såre følelser for henne. Jeg vil gjerne finne ut hva jeg kan gjøre for å få henne til å skjønne at vi lever i et samfunn der det er mange mennesker å forholde seg til, å det er ikke alltid like enkelt å få det til å fungere. Men det må vi bare lære oss å leve med uten at vi alltid tar oss nær av det.
Gjest metteflette i.i Skrevet 12. februar 2006 #4 Skrevet 12. februar 2006 Det høres ut som våre døtre er ganske like. På skolen har hun det topp, flink og får positive tilbakemeldinger på omtanke for andre osv. Har også vurdert samtaler med helsesøster, tror egentlig jeg skal ringe dem imorgen...
Gjest en mor på besøk Skrevet 13. februar 2006 #5 Skrevet 13. februar 2006 Høres ut som en typisk sjuåring spør du meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå