AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Hei, jeg har nylig blitt friskere fra behandligen min. Nå skal jeg begynne å jobbe litt smått og jobbe meg oppover. Jeg tenker at jeg skal flytte ut dette året med tanke på å komme seg vekk og bare starte på nytt. Har hatt noen nav møter men ett spm kom i hodet på meg i dag. Kan nav dekke hele husleia for meg når jeg går på aap? Jeg har jo spart litt og jeg skal spare enda mer men stresser skikkelig det med husleie osv. Sendte veilederen min i dag men får nok ikke svar i dag, og jeg trenger svar i dag pga vil bare vite det. Jeg stresser med tanke på at hvis jeg ikke klarer å jobbe å at det blir for mye for meg. Håper på svar Anonymkode: 378b6...637
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Kanskje ikke hele, men du har sikkert rett på bostøtte. Anonymkode: 50e26...223 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Det tviler jeg sterkt på. Spesielt siden du har oppsparte midler og jobber. Anonymkode: 7c944...b87 3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 Beløpet du får skal dekke husleie, mat, telefon og annet. Mulig du kan ha rett på økonomisk støtte som bostøtte og søke om penger til klær/mat og julegaver i juli og desember. Men jeg er ikke oppdatert på reglene pr nå. Anonymkode: 86e82...aa1 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 Har du oppsparte midler vil du få beskjed om og bruke det, skal nav dekke så vil det være midlertidlig ikke en langvarig løsning. Men jeg ville bett om er møte med nav, der vil du få besjed om husleien du må holde deg innenfor. Du må legge inn en søknad der du viser utgiftene, som husleie når det er i orden, strøm. Dem vil beregne hva du skal sitte igjen med etter disse to tingene, hva du har av inntekt og hjelpe og dekke restrerende så du sitter igjen med minimum sats. Anonymkode: 8a36f...4ba
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #6 Skrevet 3. juni 2024 Aap skal i teorien dekke livsopphold. Du kan ha krav på bostøtte, eventuelt supplerende økonomisk sosialhjelp. Men NAV dekker ikke husleien sånn uten videre. Anonymkode: 8cd9d...16d 2
user53672363762 Skrevet 3. juni 2024 #7 Skrevet 3. juni 2024 jeg AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Det tviler jeg sterkt på. Spesielt siden du har oppsparte midler og jobber. Anonymkode: 7c944...b87 jeg jobber ikke å har ikke jobba på ett å et halvt år.
user53672363762 Skrevet 3. juni 2024 #8 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Har du oppsparte midler vil du få beskjed om og bruke det, skal nav dekke så vil det være midlertidlig ikke en langvarig løsning. Men jeg ville bett om er møte med nav, der vil du få besjed om husleien du må holde deg innenfor. Du må legge inn en søknad der du viser utgiftene, som husleie når det er i orden, strøm. Dem vil beregne hva du skal sitte igjen med etter disse to tingene, hva du har av inntekt og hjelpe og dekke restrerende så du sitter igjen med minimum sats. Anonymkode: 8a36f...4ba tusen takk for svar<33
user53672363762 Skrevet 3. juni 2024 #9 Skrevet 3. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Aap skal i teorien dekke livsopphold. Du kan ha krav på bostøtte, eventuelt supplerende økonomisk sosialhjelp. Men NAV dekker ikke husleien sånn uten videre. Anonymkode: 8cd9d...16d takk for svar<3
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #10 Skrevet 3. juni 2024 Du kan søke økonomisk sosialhjelp som er midlertidig hjelp, men da kan du ikke sitte på oppsparte midler. Og denne informasjonen finner du enkelt på nav.no Anonymkode: 89f4f...7bc 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå