Gå til innhold

Nysende katt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Har en voksen katt på 11 år som nyser. Det kom ganske plutselig, først med en blanding av hoste og nysing - mens nå er det bare nysing. Vil anta at det har vedvart en måneds tid. Nysingen var langt hyppigere i starten. Jeg tror det er noe med høyre nesebor da det kommer bittelitt blank væske fra dette neseboret. Tok han med til veterinær, de utførte en generell helsesjekk, undersøkte og renset tenner, tittet inn i nesen med q-tips, og tok røntgen av en jeksel hvor bildet samtidig viste nese/svelg - men de kunne ikke se/finne noe unormalt. Veterinæren ba meg se an, da det visstnok ikke anbefales å pirke mer inni nesen på katten enn nødvendig pga bakteriefloraen som er der naturlig. 

Er det noen som har vært borti lignende? Hva var det, eller hva hjalp i så fall? Jeg blir litt rådvill når veterinæren ber meg se an, for jeg synes det ser så slitsomt ut for katten å gå og nyse flere ganger i døgnet.. foruten denne nysingen virker katten helt normal, spiser, drikker og koser seg ute og inne. 

Anonymkode: e8a42...e99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...