AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #1 Skrevet 3. juni 2024 Jeg har nylig gått ut av ett langt forhold med psykisk vold som har satt store merker psykisk og fysisk og har blitt anbefalt å anmelde dette. Er det noen som har erfaring med dette og som kan fortelle litt om prosessen og selve forholdet? Gjerne anbefaling av advokat også. Sitter veldig langt inne å skulle gå i gang med en slik prosess og hadde vært veldig fint å høre andres erfaringer. Anonymkode: 01fbd...7c1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #2 Skrevet 3. juni 2024 Nei. Det er umulig å dokumentere. Anonymkode: ab3fa...570 1
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #3 Skrevet 3. juni 2024 Det blir nok henlagt, men dersom flere anmelder han for lignende blir det større sjanse for en sak. Han blir i registeret. Anonymkode: 87197...cfd
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #4 Skrevet 3. juni 2024 Kjør på, med mindre du var årsak til at psykisk vold forekom Anonymkode: b8d9c...f12
AnonymBruker Skrevet 3. juni 2024 #5 Skrevet 3. juni 2024 Nei, men når vi er på emnet; er det noen som har anmeldt trakassering? Altså trakassering som i mobbing fra voksne? Anonymkode: 5bba8...e78
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #6 Skrevet 8. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 21.39): Nei. Det er umulig å dokumentere. Anonymkode: ab3fa...570 Jeg har mange tekstmeldinger og i tillegg flere vitner på alt som har skjedd. Er det virkelig helt håpløst? Anonymkode: 01fbd...7c1 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #7 Skrevet 8. juni 2024 Hadde vitner og bevis men saken ble henlagt. Men tåler du å stå i det ts med avhør og eventuelt rettsak så håper jeg du har folk rundt som støtter deg. Uansett hva som skjer så søk voldsoffererstatning igjennom eventuelt advokat, de hjelper deg med søknadsprosessen. Lykke til ts ❤️ Anonymkode: 490fb...c3b 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2024 #8 Skrevet 8. juni 2024 Nei! Blir henlagt! Har prøvd… Anonymkode: 2af55...ecd
SPOCA Skrevet 8. juni 2024 #9 Skrevet 8. juni 2024 Det blir nok henlagt, men det som kan være viktig er jo for ettertiden: om flere anmelder senere vil det kunne være slik at ting blir sett på nytt. Det kan styrke andres saker, muligens. Så jeg ville anmeldt, selv om det skulle bli henlagt. 3
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #10 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 3.6.2024 den 21.36): Jeg har nylig gått ut av ett langt forhold med psykisk vold som har satt store merker psykisk og fysisk og har blitt anbefalt å anmelde dette. Er det noen som har erfaring med dette og som kan fortelle litt om prosessen og selve forholdet? Gjerne anbefaling av advokat også. Sitter veldig langt inne å skulle gå i gang med en slik prosess og hadde vært veldig fint å høre andres erfaringer. Anonymkode: 01fbd...7c1 Syns det er rart du har blitt anbefalt å anmelde det når det er noe som er så og si umulig å bevise.. Du vil risikere å måtte gå igjennom ytterligere traumer. Har faktisk aldri noensinne opplevd å ha hørt om noen som er dømt for psykisk vold. Men om det er en anmeldelse som må til for å få bevilget feks besøksforbud o.l hadde jeg kanskje gjort det. Anonymkode: 111de...888 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #11 Skrevet 9. juni 2024 Hvem har anbefalt deg å anmelde dette? Håper det ikke noen som kan tjene penger på det som for eksempel en advokat som tar timesbetalt? Anonymkode: ecbb3...e10
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #12 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 0.08): Kjør på, med mindre du var årsak til at psykisk vold forekom Anonymkode: b8d9c...f12 Hadde du sagt det samme hvis hun var utsatt for fysisk vold? Anonymkode: 98e5a...cb1 4 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #13 Skrevet 9. juni 2024 Jeg lurer også på hvem som anbefalte anmeldelse. Jeg trodde også ordningen med bistandsadvokat var avskaffet, slik at man ikke lenger får noe gratis hjelp når man anmelder vold? Selv anmeldte jeg ikke. Hadde ingen som kunne støtte meg, og var så ødelagt av det forholdet at jeg knapt nok klarte å gå (svimmel, kvalm, lyssky, smerter, fullstendig utbrent og sliten). Anonymkode: 4e839...cdf 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #14 Skrevet 9. juni 2024 Og hos meg var det også fysisk vold, som kunne dokumenteres med journal fra sykehus. Anonymkode: 4e839...cdf
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #15 Skrevet 9. juni 2024 Her anmeldte barnevernet saken. Det ble etterforskning men saken ble henlagt på bevisets stilling. Jeg søkte ikke om voldsoffererstatning (små unger, høy konflikt, orket ikke) og angrer på det. Han er i full benektelse mens jeg er delvis ufør og fortsatt går i traumebehandling. Ble møtt veldig fint av politiet i avhør. De var tydelig på at jeg ble trodd men ærlige på at det var vanskelig å bevise. Du bør ha en god behandler som støtte om du skal gå inn i dette. Det krever mye, men jeg er glad for at det ble gjort selv om den ble henlagt. Skulle hab gjøre noe mot andre så ligger saken der, samt at jeg opplevde å bli hørt. Anonymkode: 63d93...ded 1 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #16 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 4.6.2024 den 0.08): Kjør på, med mindre du var årsak til at psykisk vold forekom Anonymkode: b8d9c...f12 Det er aldri offerets skyld at det blir utsatt for vold. Herlighet så kunnskapsløst! Anonymkode: 63d93...ded 2
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #17 Skrevet 9. juni 2024 Kommer vel an på hvor ille det er. Sjansen for at det blir henlagt er veldig stor. Men er dette veldig grovt. Og det blir henlagt, så vil det kunne komme opp igjen om flere anmelder senere. Det er jo også derfor voldtekt er viktig å anmelde, selv om det kan bli henlagt. En anmeldelse feks i voldtekt som blir henlagt men konfrontert iht overgriper. Kan også være nok til at han stopper med det. Dersom han ikke stopper er det muligheter for at flere anmelder senere og da vil saken gjenoptas. Anonymkode: 20cb8...e86
Gjest Luksusbia Skrevet 9. juni 2024 #18 Skrevet 9. juni 2024 Ja, det ble henlagt fredag samme uken som jeg gikk til politiet og beskrev noen episoder hvor min ekssamboer hadde truet meg. Hadde på forhånd betalt en advokat som hadde rådet meg til en anmeldelse pga av episode der min eks faktisk ikke lot meg gå ut av egen leilighet på en hel måned fordi at han var så utrolig kontrollere. Ble faktisk litt skuffet på at politiet bare brukte tre døgn på å etterforske saken, sant lese gjennom logge og snakke med min mor og ett annet vitne. Tror egentlig det som de skrev til meg om grunnlaget for henleggelse på bevisets stilling var ett type brev med ett standardsvar. Hørte liksom ingenting om hvorfor det ble henlagt, men advokaten fortalte meg jo på forhånd også, at han var 90% sikker på at det ikke holdt til en tiltale.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #19 Skrevet 9. juni 2024 Opplevde psykisk og fysisk vold. Måtte anmelde mot min vilje. Det var bok beviser. Men heneleggelsen ble et vondt slag i ansiktet. Anonymkode: 8d270...228 1
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2024 #20 Skrevet 9. juni 2024 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg lurer også på hvem som anbefalte anmeldelse. Jeg trodde også ordningen med bistandsadvokat var avskaffet, slik at man ikke lenger får noe gratis hjelp når man anmelder vold? Selv anmeldte jeg ikke. Hadde ingen som kunne støtte meg, og var så ødelagt av det forholdet at jeg knapt nok klarte å gå (svimmel, kvalm, lyssky, smerter, fullstendig utbrent og sliten). Anonymkode: 4e839...cdf Man får bistandsadvokat ved voldtekt, vold i nære relasjoner, eller om saken er alvorlig. Anonymkode: 1ef26...ac7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå