Gå til innhold

Utrolig dårlig progresjon

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir bare helt tom etter 3 KM. Selv om jeg reduserer fart o.l innimellom har jeh dager jeg plutselig greier 5 km. Men noen dager senere like tom igjen. 

Noen råd?

Anonymkode: 50d1b...f26

AnonymBruker
Skrevet

Varier intensiteten, løp roligere turer innimellom, så kommer du lenger. Du kan også veksle mellom å gå og løpe. 
Det tar lang tid å forbedre kondisjonen! Det viktigste er kontinuitet, og fortsetter du å trene så vil du merke framgang. 

Anonymkode: 898f6...dcb

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er matvanene dine?

Dette spiller også mye inn på hvordan kroppen fungerer, og hvilken fremgang du har i trening.

I tillegg er kontinuitet over tid viktig, så du om du vil ha ok progresjon bør du komme deg ut minst 3 ganger i uka på fast basis, hjelper ikke all verden om du gjør det ei uke også går det 4 uker til neste gang du er ute og trimmer igjen...

Anonymkode: 9695e...dbe

AnonymBruker
Skrevet

Trener du bare 3 km? Du har sikkert godt av å variere litt. 1-2 økter med intervalltrening i uka og 1 rolig løpetur. Litt skadeforebyggende styrketrening bør du også få inn. Pass på at du får i deg riktig og nok næring. Søvn er også en viktig faktor.

Og kanskje det aller viktigste - ikke gi opp! Som noen andre nevner her er kontinuitet veldig viktig! 

Anonymkode: 60da0...7bd

Skrevet

Hva legger du i tom? At beina stivner, at pusten stopper deg eller noe annet? Hvor lenge har du løpt, hvor ofte løper du og hva er målet ditt? 

AnonymBruker
Skrevet

Jogger 1-2 ganger pr uke. Blir bare utrolig sliten, litt pust. Målet er egentlig å kunne løpe mellom 5-10 km på 30 min/1 time.

Anonymkode: 50d1b...f26

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...